Huawei p30 pro new edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeTjoeter

Huawei p30 pro new edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 20:42

Ik heb mijn telefoon stuk laten vallen. Deze is wel verzekerd, maar eigenlijk ben ik nooit blij geweest met deze telefoon en vind ik dit stiekem een mooi moment om een nieuwe aan te schaffen :o

Nu ben ik op zoek naar een telefoon met een goede camera. De telefoon die ik nu heb zou dat volgens de verkoper ook hebben, maar als ik een foto wil maken van mijn paard in stap, dan wordt alles al wazig.. nu ben ik dus bang om weer een telefoon met een slechte camera aan te schaffen.

Ik zit er sterk aan te denken om de Huawei p30 pro new edition aan te schaffen, maar Huawei heeft geen toestemming meer om Google services te gebruiken. Nu zou deze editie wel gebruik kunnen maken van de Google services, maar ik vraag mij af of dat in de toekomst zo blijft of dat er een kans is dat ik over bijvoorbeeld een jaar alsnog ineens geen Facebook/Whatsapp en Google meer kan gebruiken. Online kan ik er weinig over vinden, behalve het volgende:
Afbeelding

Via vrienden en kennissen word ik helaas ook niet wijzer. Zijn er Bokkers die hier meer vanaf weten?

Verder ben ik natuurlijk sowieso nieuwsgierig naar de ervaringen met deze telefoon, maar mochten jullie andere telefoons weten met een goede camera en die los niet duurder dan 650 euro zijn, dan hoor ik dat ook graag. Zelf twijfelde ik anders nog over de Samsung Galaxy S20.

Alvast bedankt!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:13

Deze Huawei p30 heeft wel Google services en houdt deze ook. Vanaf de 40 niet meer maar er zijn manieren om dit te omzeilen. Via Dual Space heb ik toch alle Google apps op mijn Huawei P40 lite.
Ook kun je via Petal Search, aurora en de Huawei store enorm veel krijgen. Inmiddels heb ik al mijn apps die ik wil. Ook Google maps, Facebook, YouTube en mijn bank-app.

Laat je daar dus niet door tegenhouden. De camera is echt subliem goed! Ik ben echt zo blij met mijn P40 lite. Mijn telefoon is nieuw nog geen 250 euro.

Mocht je meer vragen hebben, ik zit in de Huawei community, ik kan dus een hoop antwoorden geven.

ApplePapple

Re: Huawei p30 pro new edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:24

Ik volg even. Ik ben ook op zoek naar een telefoon met een goede camera voor niet te veel geld. Heb nu ook een huawei en opzich best tevreden. Heb nu de p20

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:26

Ik lees ook mee. Ik heb nu de OnePLus Nord en ben heel ontevreden over de camera. Zowel de software als de hardware voldoen niet helaas.

Ik had hiervoor de Nexus 5X en de camera daarvan was echt uitstekend, maar de telefoon begaf het dus ik moest iets anders.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:48

Ik heb de p30 pro en die maakt echt hele mooie foto's

Bokt maakt ze een stuk minder scherp helaas dan ze op de telefoon zelf zijn

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 02:04

Heb de huawei P30 lite new edition en alles doet het gewoon. Dus dat zal bij nieuwe telefoons van dit type ook zo zijn. Ben er wel blij mee.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:02

Ik heb sinds een dik jaar ook een Huawei P30 lite en ben daar echt wel tevreden mee :j Ook zeker qua camera. Sommige foto's wel lichtjes bewerkt met de fotoapp van Huawei zelf, buiten die van het ezeltje en de lichtjes .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 10:36

Oh wat ben ik blij met jullie reacties! Bedankt voor de info Storm, ik kan er dus vanuit gaan dat alle services gewoon gebruikt kunnen worden in de toekomst.

Verder zie ik hele mooie foto's voorbij komen, ondanks dat de kwaliteit iets achteruit gaat met uploaden. Toch word ik wel blij van wat ik zie :D Worden de foto's ook mooi scherp bij bewegend beeld? Bijvoorbeeld een rennende hond of een dravend paard?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:52

Imaani, die instellingen kun je gewoon zetten op je telefoon.

En bekijk zeker ook de P40 lite als het om de camera gaat. De P30 pro is veel duurder maar de camera van de P40 lite is beter en veel goedkoper.
Wat wil je nog meer op je telefoon kunnen?

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:53

Ik heb ook de huawei p30 lite new edition, en maak foto's van paarden in alle gangen en in slecht belichte omgevingen, waarbij de meeste foto's eigenlijk alles scherp hebben. Alleen de staart en heel af en toe de voetjes zijn wazig. Voorbeeldje hieronder was een per ongeluk gemaakte foto, wou eigenlijk filmen, maar kan je wel zien dat ook oeps-foto's gewoon scherp zijn.
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:51

Ik heb een Xiaomi Redmi Note 9. Leuk prijsje, goede camera.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:05

Enige foto die ik kon vinden met wat actie, meestal film ik. :P
Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:50

Actiefoto's (Huawei p30)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:14

Hier ook een P30 en erg tevreden! Hier zitten nog alle Google services op. Fijne telefoon met ook een degelijke batterij, dat was bij mijn Samsung wel anders.

Foto's maakt hij ook goed. :)
Afbeelding

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 16:51

Gave foto's allemaal! Vooral die tweede van Storm ook met dat haar :D dat is met de p40 lite?

Ik ben vooral op zoek voor een goede camera. Ik vind het heel leuk om te fotograferen en zo heb je altijd je camera op zak zegmaar. Verder gebruik ik de telefoon eigenlijk alleen voor Whatsapp, Facebook, snapchat, wat Bokt lezen, dingen Googlen en vind ik Google Maps toch wel erg handig als routeplanner. Ik doe er niet echt wat speciaals mee dus

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:56

Ik heb de P20, en die vind ik al hartstikke goed!
Dan zal de P40 nog beter zijn.
Ennn, ik vind mijn mobiel vrij onverwoestbaar, hij is al zo vaak op het asfalt gevallen :=
Ook leuk, dat die van mij door de twee lenzen de achtergrond kan laten vervagen.

Afbeelding

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:24

Thnx, die foto met dat haar is met een Huawei P30 gemaakt, maar de camera van mijn P40 lite is nog beter vind ik.

Als je voor die apps gaat en vooral een goede camera, dan zou ik zeker voor de P40 lite kijken (4 back camera's). Qua prijs veeeel goedkoper dan de P30 pro en zoals ik al schreef kun je via Dual Space alle apps krijgen, inclusief Google maps.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:29

Mijn p20 lite is oook langzaam aan aan het afsterven helaas. Dus hier even mee lezend naar een nieuw toestel.

Liefst goede camera, alle apps en Los betaalbaar.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:59

Hoe doet de huawei p30/p40 het met een Garmin smart watch? Ik neig naar een Garmin watch alleen ook een nieuwe telefoon binnenkort nodig.

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 19:43

Excuses voor mijn late antwoord. Donderdag ben ik onverwacht met 38 weken al bevallen van een heeeeeellll knap zoontje :D nu is het nog belangrijker om gauw een goede telefoon uit te zoeken waarmee ik mooie foto's van hem kan maken! Ik heb de p40 lite bekeken en dat lijkt mij ook wel wat. Ik ga er nog even over nadenken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:17

Gefeliciteerd!!!

Ik denk persoonlijk, in mijn geval, dat ik het omzeilen van de apps te ingewikkeld vind. Ben regelmatig al te ongeduldig.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:35

Gefeliciteerd met je zoontje!

Jeanine, het is echt makkelijk hoor, en als je phoneclone erop zet, neem je 90% van je apps al mee, inclusief wachtwoorden enz.

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 20:41

Ik heb inmiddels de p40 lite besteld. Het scheelt behoorlijk in de kosten en na de positieve berichten hier durf ik het toch aan :D vrijdag komt hij binnen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:36

Gaaf zeg! Mocht je vragen hebben, stel ze gerust, ik kan je er een hoop over vertellen.
Laat je niet afschrikken als je bepaalde apps niet meteen kunt vinden. Bijna alles is via simpele omweggetjes te downloaden.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:36

Ik heb de p30 new edition besteld. Durfde het toch aan, deels dankzij de berichten hier. Heb 'm nu twee dagen. Prachtig toestel, mooi scherm, maakt prima foto's. Ben er heel blij mee. Alleen is Huawei wel heel erg aanwezig in alle apps en vaak lastig te overrulen of te vervangen door andere apps.