Slapende kindjes op tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Slapende kindjes op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 13:57

Rare titel, maar kon niets beters verzinnen.

Gisteren in een film weeral het typische beeld van ouders die hun kindjes die slapen in bed, nog eens goed onderstoppen, hoofd op het kussen leggen, kusje geven,....

En dan denk ik altijd van ‘hoe dan?’

Hier worden ze in bed gestopt, de deur van hun kamer dicht en die blijft dicht tot de volgende morgen.
Wij wonen in een oud huis, piepende deuren. Als ik een deur opendoe, zijn die direct wakker, laat staan dat in hen nog eens onderstop of hun hoofd goed leg....
Ben ik nu de enige moedet die ‘s avonds de deur dicht trekt tot de volgende morgen? Of zijn er meer?(kids zijn 8, 6 en bijna 3, en ook als er kleiner waren was dat al zo)

CalipsoLover

Re: Slapende kindjes op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:00

Haha zoals je zelf al zegt, het is een film :+

Nee ik heb geen kinderen. Wel 3 kinderen van mijn broer en zus. 1 daarvan slaapt nog bij de mama en papa, maar de rest heeft ook een eigen kamer en daar ga je niet zonder 'reden' naar binnen. Als er een huilt ga je uiteraard kijken, maar als er geen reden is om nog naar binnen te gaan dan laat je ze toch gewoon slapen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:02

Ik doe altijd een rondje voor ik ga slapen, even kijken of hij onder de deken ligt en een kus.
Hij word nog niet wakker als je er een bom naast afschiet dus dit merkt hij echt niet. Soms doet hij zijn ogen open maar wakker? Neuh

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:02

Ik haalde ze nog wel even uit bed om naar het toilet te gaan met ze voor ik naar bed ging toen ze bezig waren zindelijk te worden. Ze vielen daarna meteen weer in slaap.
Verder had ik dan meteen nog even controle. Èèn keer meegemaakt dat ik avonddienst had gehad en mijn man al in bed lag dus toiletronde had gedaan, en ik nog even keek en mijn oudste dochter diep in slaap in een bed vol braaksel vond.
Dus ja , ik controleerde sowieso 1 x of alles nog goed is .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:04

Wij gaan altijd kijken voor we zelf gaan slapen :j

Ik vind het gewoon leuk om ze slapend te zien <3 En als de deken weg is stop ik ze idd nog ff in en de oudste krijgt altijd een aai over z’n bol. De jongste niet want die wordt dan wakker.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:04

Het hangt van je kind af! Mijn oudste daar moest de deurbel uit!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:07

Mijn ouders deden dit vroeger wel bij mij en mn zus.
Soms zat ik dan rechtop in bed en had ik hele gesprekken met ze! Terwijl ik sliep... Want de volgende dag kon ik me er niks meer van herinneren :') .

Mijn zoontje (bijna 1) wordt nog steeds een paar keer per nacht een beetje wakker, dan geef ik hem zijn speentje terug en slaapt ie direct weer verder. Verder ga ik idd niet bij hem kijken, terwijl hij toch wel diep genoeg slaapt (in het verleden wel eens even bij hem gaan kijken)..
Misschien ga ik dat wel doen als ie wel de hele nacht goed doorslaapt.. De tijd zal het leren :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:09

Ik vond dat ook altijd bijzonder. Wij hebben een lichte slaper. Die werd als baby ook meteen wakker als de kinderwagen weer binnen stond, of als je de maxi cosi uit de auto haalde. Wij hebben haar wel eens (wel met de deur open en zelf er naast!!) haar in de auto laten slapen omdat ze net lekker sliep. Deed ook al heel jong geen middagslaapjes meer. En nu nog wordt ze vaak wakker als wij naar boven gaan, of in de ochtend als 1 van ons er vroeg uit moet.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:10

Toen mijn zoontje nog met zijn deur open sliep keek ik altijd even om het hoekje. Nu slapen ze allebei met de deur dicht en noooo way dat ik die krakende deur nog open doe zodra ze slapen. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:13

Dochter word volgende week 2 jaar en heb nog nooit een avondje overgeslagen met een laatste check.

Idd even lekker instoppen of goedleggen (want die kan erg rare slaap houdingen hebben) ze word nooit echt wakker en slaapt gewoon de hele nacht door.

Ze is daarintegen wel een vroege vogel, vanmorgen hoorde ik haar om half 5 al kletsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:15

Blijft ze dan in bed?? Dat deed die van mij echt niet. Iedereen in huis mocht weten dat ze wakker was :=

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:15

Als mijn dochter goed slaapt maak je die niet zomaar wakker (2jr). Je kan gerust boren, stofzuigen of vuurwerk afsteken.
Wij checken ook altijd even of er nog een speentje binnen handbereik ligt en alle beren nog in bed liggen, want daar wordt ze we wakker van als ze snachts even wakker wordt en die niet kan vinden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:19

Vooral mijn oudste (5) slaapt heel vast. Ben laatst nog hard onderuit gegaan op haar kamer terwijl ze sliep, struikelde over een knuffel, nam in mijn val vervolgens de hele mand met knuffels mee en smakte toen lekker op de grond. Kind gaf geen kik en ik ben vloekend weer haar kamer uitgelopen. Dus ik geloof best dat je kinderen in kunt stoppen en een kus kunt geven zonder dat ze wakker worden :')

Maar ik tart over het algemeen het lot niet dus zolang ik ze niet hoor ga ik ook niet kijken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:21

Krakende deuren, WD 40 doet wonderen, werkt alleen niet voor een krakende overloop!
Ik woon ook in een oud en koud huis en ging ze iedere avond even instoppen, ze sliepen gewoon door.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:21

Ik doe dat ook wel voor ik zelf naar bed ga. Goed onderstoppen, kus, welterusten zeggen. Vaak krijg ik een welterusten terug (weten zelf niet dat ze dat zeggen, zeggen het in hun slaap zo lief <3 ). Soms willen ze in ons bed in slaap vallen, we leggen ze dan terug als wij zelf naar bed gaan. Inmiddels zijn ze te zwaar om te tillen, we nemen ze dan mee aan de arm, lopen zelf slaapdronken naar bed en slapen verder, ze weten daar de volgende ochtend niks meer van.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:23

SusanH schreef:
Blijft ze dan in bed?? Dat deed die van mij echt niet. Iedereen in huis mocht weten dat ze wakker was :=

Ze moet wel, ze slaapt nog in een ledikantje :')
Kan er nog niet uit klimmen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:23

Ik laat altijd de deuren open staan, anders zijn ze een beetje bang (9 en 6) en laat een lampje branden in de badkamer.
Verder stop ik ze ook altijd onder als ze slapen. Worden niet wakker. Het moet echt heel erg tekeer gaan als ze wakker willen worden, echt onweer en storm. Zeker mijn zoon van 9 slaapt heel diep door.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:31

Ik schrik altijd dubbel met onweer, van de harde klap en mijn dochter die keihard MAMMA!!!!!!! gilt :+ hoewel ik weet dat het komt, krijg ik nog altijd een hartverzakking.

Die van mij kon er wel vrij vlot uit klimmen (de ledikant dan) en de slaapzak kon ze al heel vlot open ritsen. Alles geprobeerd, binnenstebuiten, achterstevoren maakt niet uit. Dus dan maar peuterbedje met 2.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:47

Ook hier een rondje voor we gaan slapen. Even deken er weer goed over en een kus, die slapen net zoals papa en mama zo vast. Tijdens middagslaapje kan ik gerust boven gaa stofzuigen en de douche poetsen. Slapen ze gewoon doorheen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:48

Mijn moeder stofzuigde tijdens de middagslaapjes gewoon onder onze bedden door. No problemo.
Vaste slapers :')

Inmiddels slaap ik ( helaas) wat minder vast.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:50

Nou daar heb je het antwoord op je vraag 'hoe dan?!' nou die mensen wonen niet in een oud krakend huis.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:50

Ik ben in de avond pas laat thuis, ik kan echt niet slapen zonder mijn dochter (4) even gezien te hebben/kusjes gegeven te hebben, en nog even in te stoppen. Ze slaapt gewoon door, ik vraag wel eens of ze het in de gaten heeft, maar tot nu toe weet ze van niets zegt ze.

Nu blinkt mijn dochter uit in slapen, ze slaapt goed, diep en genoeg. Dat werkt ook wel mee.

Ik moet haar ook altijd wakker maken voor school, uit haarzelf vind ze rond 08.30u/9.00u een mooie tijd om wakker te worden. Zonder ochtendhumeur. Als baby sliep ze ook zo door tot een uurtje of 08.00u.
Het spijt me. Het bestaat echt.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 31-01-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:52

Bij de oudste ga ik altijd kijken, de jongste blijf ik ver uit de buurt uit angst dat hij wakker wordt :-)

Oudste hier heb ik af en toe ondersteboven schuin in bed aangetroffen of zonder dekens en dat soort ongein. Dus die leg ik recht en hij slaapt overal doorheen.

De jongste is er een die amper beweegt en als hij wakker wordt, duurt het uren voor hij slaapt. Dus dat risico ga ik niet nemen :-)

Dus ja, de oudste zou het prima doen in zo'n film.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:55

Oooh een kind dat de hele nacht doorslaapt in zn eigen bed.. Hoe dan :') :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:57

dakplaat schreef:
Oooh een kind dat de hele nacht doorslaapt in zn eigen bed.. Hoe dan :') :')

Dat eigenlijk ja. Ik ben wel jaloers. Hier slaapt er toch al niemand ‘s nachts in z’n eigen bed, er wordt elke nacht wel weer van bed geruild.