Toffeltje schreef:Wat voor dingen vindt je leuk om te doen en waar ben je goed in? Ik heb mij vorig jaar omgeschoold van archeoloog naar software ontwikkelaar en dat bevalt ontzettend goed. Wat mij wel geholpen heeft is een (looppbaan-) coach. Het is erg prettig als iemand met een onbevangen blik naar je competenties kijkt. We moeten/mogen tegenwoordig zo lang werken, het zal steeds vaker voorkomen dat mensen niet hun hele carrière doen waar ze oorspronkelijk voor opgeleid zijn, dus dat je cv/vooropleiding niet helemaal aansluit bij wat je wilt hoeft niet per se een belemmering te zijn.
Heb je misschien iemand die je kan helpen bij je cv? Ik was zelf veel te bescheiden (of onzeker), het hielp wel om iemand die er wat verstand van heeft mee te laten kijken. Er zijn vaak zo veel dingen die je kunt die je zelf zo vanzelfsprekend vindt dat je ze vergeet op te noemen.
Wat leuk!
Hoe kom je zo op software ontwikkelaar?
Waar heb je je opleiding gevolgd?
Kon je vervolgens makkelijk aan werk komen?
Heel eerlijk: ik vind het vooral belangrijk dat ik 1) financiële zekerheid heb (dus (kans op een) vast fulltime contract, met een bepaald minimumbedrag/salaris dat ik wel in mijn hoofd heb), 2) prettige collega's en fijne en veilige werksfeer, en 3) sterke voorkeur voor werk in de buurt. Mijn huidige baan ligt echt mij eigenlijk totaal niet qua competenties en wat ik leuk vindt
Maar toch heb ik er ruim drie jaar met (meestal) plezier gewerkt, omdat er aan die drie voorwaarden voldaan was. De kwaliteit van mijn werk was overigens prima, maar ik merkte op een gegeven moment wel dat ik een beetje aan mijn plafond zat qua kunnen. Maarja, die drie voorwaarden, en dan ook nog willen dat het werk binnen je talenten en interesses valt? Bestaat niet
Ik sta zeker open voor een coach, maar zijn die mensen (de goede dan) niet heel erg duur?
Moet nu wel een beetje op de centjes gaan letten natuurlijk... de tests die ik tot nu toe gehad heb via bijv. school vond ik bovendien niet veel soeps (in het kader van, er is een vraag over het prettig vinden buiten te zijn, en een vraag over interesse in religie en cultuur, en dan als resultaat krijgen dat je houthakker of priester moet worden
), maar er zal allicht kwaliteitsverschil in zitten. Dus hoe vind je een goede?
Ik herken overigens wel wat je zegt over het te bescheiden zijn, dat heb ik inderdaad ook. Ik probeer de boel wel wat op te poetsen, maar ik heb erg moeite met de balans vinden tussen het iets mooier laten klinken maar nog wel de waarheid spreken en gewoon compleet liegen... waarbij voor mij al snel 'iets een beetje oppoetsen' eigenlijk al onder liegen valt... Ik ben dan ook bang dat ik direct door de mand val tijdens een gesprek, als je überhaupt al uitgenodigd wordt.
Ik vind het heel lastig... Ik hoop dat het UWV goede begeleiding gaat bieden, maar gezien alle verhalen die ik hoor ben ik bang van niet 
brokjes schreef:Sterkte!
Wat maakt je CV lastig?
Ik heb niet veel werkervaring (ben 23) en alleen een havo diploma + propedeuse.. Heb wel werk gevonden in de crisis (vorige week begonnen).
Houd hoop! Is goed zoeken en ik hoop dat het jou ook lukt.
Dankje!
Qua mijn cv: mijn vooropleiding matcht niet met mijn (beperkte, huidige baan is mijn eerste baan) werkervaring. Dus als ik solliciteer op iets dat mijn opleiding matcht heb ik de werkervaring niet, en als ik op iets solliciteer wat mijn werkervaring matcht dan heb ik het diploma/de kennis niet.
Wat heb jij gevonden als ik vragen mag?
En hoe kom je eraan? (Via netwerk, of via vacaturesite, uitzendbureau enz)?