Echter zowel het dakbedrijf als de overkoepelende bond schepen het af met de letterlijke woorden"Mevrouwtje we merken wel dat u er geen verstand van heeft zo doen we dat altijd in Nederland"
Mijn laatste spaargeld zit in dit dak en alleen omdat ik het fysiek absoluut niet zelf kan heb ik het moeten laten doen. Het was al een ramp om een bedrijf te vinden maar ja dan denk je een goed bejend staan bedrijf gevonden te hebben en krijg ik dit.
Ze overvielen me al dat ze op de stoep stonden en het was daardoor zo n chaos en rommelig ivm mijn planning die de mist in ging dat ik pas zag toen ze wegwaren dat er enorme schroeven door mijn plafond staken een heel eind.
Het was een goed waterdicht dak met goede bitumen maar ongeisoleerd. De oude bitumen laag zou diene als dampwerende laag.
Maar ja die mooie waterdichte dampwerende laag is nu een gatenkaas met dikke lange schroeven die aan de binnenkant uitsteken. De schroeven zijn koud en bij opwarmen binnen hangen er condensdruppels aan door het temperatuur verschil van binnen en buiten.
Ik heb altijd geleerd dampwerende laag moet dicht zijn en voorkomt onder andere condensvorming en schimmelvorming. Ook mag er geen koudebrug ontstaan zodat de warmte ontsnapt.
En wat heb ik een doorboorde dampremmer en nu gister aantoonbaar door de sneeuw ontzettend veel koudebruggen waardoor de warmte ontsnapt. En er condens ontstaat, en er gewoon risico is op schimmel. Het is potdorie een slaapkamer.
En wat zegt zowel het bedrijf als de overkoepelende bond die een klacht zou moeten beoordelen. Zo doen we dat in Nederland, de koudebruggen zijn normaal en de kans op schimmel en houtrot "is niet zo groot" maar ja niet zo groot is niet 0.
Ben ik nu een mieperd die loopt te zeiken of is het echt niet normaal om dergelijke dingen te accepteren?
Ik heb zoveel moeite gestoken in de wanden. Elke kiertje is dik afgetaped zodat er nergens binnen en buiten met elkaar in contact staat. En dan krijg ik een warmte lek dak met vochtrisicos. Als me vooraf was gezegd we gaan schroeven had ik de offerte ook niet geaccepteerd. En ik ben er van uit gegaan als een bedrijf zegt we kunnen de oude laag mooi als dampwerend gebruiken dat ze die vervolgens gaan lekmaken.
De schroeven aan de binnekant, geen kleine jongens dus.

De bovenste foto is tijdens de sneeuwval genomen. Geen warmtecamera dus maar gewoon weggesmolten sneeuw.

Alleen alle omliggende landen en zoals ik ooit geleerd heb, nooit maar dan ook nooit een verbinding tussen binnen en buiten en dampwering is een absolute must.
. Moet een dak dan maar op zn zwaartekracht blijven liggen?
.