Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
!
Rintah schreef:Ingevuld, lekker duidelijk/fijn in te vullen
Alleen is de eerste meme geen meme, maar een gifje
Een internetmeme kan in verschillende vormen bestaan, ook een video of een gifje kan een meme zijn. Wat een belangrijk element bij memes is dat het veel herhaald en verspreid wordt, met als kritiek verschil tussen een meme en een viral dat er bij memes weer nieuwe versies en aanpassingen ontstaan. Irma's niet hamsteren fragment kwam in het begin van de pandemie in verschillende vormen voor, met bijvoorbeeld photoshops of toevoegingen van tekst. Dat maakt het dus een meme. Tekst is bijv. geen vereiste om een meme te zijn. Weten jullie nog de ice bucket challenge? Die filmpjes vallen ook onder memes (internetmeme dan officieel). Nog een toevoeging daarbij: Een meme hoeft dus ook niet grappig (bedoeld) te zijn om een meme te zijn. Maar dat soort memes vallen buiten mijn onderzoek.Mjetterd schreef:Ingevuld, leuke enquete en niet langdradig!
Worden de uitkomsten uiteindelijk ook ergens gepubliceert o.i.d.? Ik ben wel benieuwd wat er over het algemeen grappig en acceptabel gevonden wordt.
Het hangt er even van af hoe goed ik mijn werk doe vermoedelijk
mijn supervisor was zo enthousiast over het idee dat hij publicatie wel zag zitten, maar daarvoor is de uitvoering ook belangrijk natuurlijk.