Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en begin gemist was ook een leuke ervaring
Maar eerlijk ik gebruik meer de tv via de laptop. Dat kan je dan ook gebruiken als je tv van hun hebt. Je kan inloggen met de tv code. Daarlangs vind ik het zoeken makkelijker.
Het wifi van het verouderde modem is helemaal ruk, maar dat is niet zo erg. Wifi op Ziggo modem heb ik uitgezet en ik heb zelf twee wifi kastjes aan het modem aangesloten en heb dekking door mijn hele appartement en geen/weinig last van alle duizend wifi netwerken van de buren. Ziggo is in mijn buurt eigenlijk best stabiel.
Ik heb ook wel eens naar ADSL gekeken, maar het hangt er vanaf hoe ver je bij de wijkcentrale zit hoe snel je internet is. Ze beloven heel veel, maar als puntje bij paaltje komt haal je die snelheid niet eens. In mijn geval ga ik via ADSL nooit de snelheden halen die ik met Ziggo wel met gemak haal.

Zinzi_jewel schreef:Kpn blijft t sterkte qua bereik en internet ( zeker als je in een dorp aan de grens woont )
Hanafubuki schreef:Als er geen glasvezel is zou ik ten aller tijden op de kabel blijven. Veel stabieler dan ADSL en vergt ook minder aanpassingen van je bekabeling etc. En: snelheid bij ADSL is niet persé heel hoog. Als mijn man en ik samen bij mijn schoonouders zijn kunnen we bijv niet ene potje CIVven terwijl ze de snelste ADSL aansluiting hebben.
) die bij de tv staat. Maar de router geeft direct het wifi signaal voor het hele huis. En wonder boven wonder die komt zelfs tot achter in het huis, waar het kantoor van wederhelft is. We praten hier echt niet over een klein huisje, het is een boerderij en er zitten van voor (waar de router staat) en achter (waar kantoor is) echt wel een aantal muren tussen. Ik heb dus 0,0 aan bekabeling moeten aanpassen.
er zit daar helaas monopolie op glasvezel ook dus ze kunnen niks anders dan of heel duur met slechte klantenservice, of langzaam eigenlijk niet goed functionerend.
) Telefoon zegt ping - 12. Download 35.4 en upload 6.2. Op de lap met 2 verschillende sites, ping 15, download33.81, upload 6.24, 2e site ping 6.0, download 35.2, upload 6.46. Daarmee lukt streamen fatsoenlijk, ik kijk er zelfs tv mee en wederhelft kan daarmee Skypen en in het bedrijfsnetwerk werken.
) zelfs nog ontvangst waar mijn Vodafone het al opgegeven had. Hanafubuki schreef:Rina, als het goed werkt is het inderdaad fijn! Ik kan bij mijn familie die ADSL hebben bijvoorbeeld neit verbinden met mijn werknetwerk, omdat de snelheid dusdanig laag binnenkomt dat ik gewoon niks kaner zit daar helaas monopolie op glasvezel ook dus ze kunnen niks anders dan of heel duur met slechte klantenservice, of langzaam eigenlijk niet goed functionerend.
![]()
Wat dat betreft ben ik blij dat wij hier glasvezel hebben.