Wisselen internetprovider? Ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Wisselen internetprovider? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 22:46

Beste Bokkers,
Gezien jullie altijd raad en advies hebben, heb ik de volgende vraag voor jullie:

Zijn er hier Bokkers met T-Mobile internet (en evt tv)? En zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?

Zit nu bij Ziggo en vind het een onwijs dure grap. Heb nu een alles-in-een pakket, maar kijk eigenlijk nauwelijks tv en de vaste telefoon gebruik ik alleen maar om de klantenservice te bellen. Alleen internet bij Ziggo gaat de prijs niet heel enorm naar beneden halen.

Internet, maar ook internet en tv bij T-Mobile is een stuk goedkoper en nu vraag ik me af wat de kwaliteit is. Is het de overstap waard? (Vind het best wel spannend....want weet wat ik aan Ziggo heb).

Voor mij is het belangrijk dat ik gewoon thuis goedwerkend internet heb, zeker als ik straks ook thuis ga werken (word nu nog ingewerkt op een functie, dus ben daarom nog wel veel op kantoor aanwezig).

Overigens kijk ik naar T-Mobile omdat ik ook al een mobiel abonnement heb van hen (al jaren en bevalt eigenlijk prima) en je vanwege twee abonnementen op 1 adres ook korting krijgt!

Hoor graag jullie mening en ervaring!

KellyDV

Re: Wisselen internetprovider? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:55

Glasvezel?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 23:08

KellyDV schreef:
Glasvezel?

Uhm.... Mag het iets uitgebreider?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:13

Ik ben afgelopen zomer overgestapt van KPN naar T mobile.
Overstap ging moeizaam vanuit KPN maar soepel vanuit T mobile.
Tot nu toe geen problemen qua storingen etc. In ieder geval minder dan met KPN en het is nog voordeliger ook.
Internet is snel maar ik heb wel glasvezel dus dat kan ook schelen :)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:12

Danseresje schreef:
KellyDV schreef:
Glasvezel?

ADSL nooit nemen. Via Cai kabel is Ziggo heel goed. Als Glasvezel is, boeit het niet zo veel bij wie. Al het glasvezel is het zelfde namelijk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:18

Hier erg tevreden over t-mobile, heb ook alleen internet voor 30 euro per maand. doet het echt altijd. Heb vanaf december ook een unlimited telefoonabonnement, ga dan naar 25 euro per maand.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 00:18

KellyDV schreef:
Danseresje schreef:
[quote="KellyDV"
Glasvezel?
[/quote

ADSL nooit nemen. Via Cai kabel is Ziggo heel goed. Als Glasvezel is, boeit het niet zo veel bij wie. Al het glasvezel is het zelfde namelijk.

Hier helaas geen glasvezel....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:47

Ik ben in mei overgestapt van Vodafone naar T-mobile, en zodra ik kan ga ik terug naar Vodafone. Bij overzetten abbo is ineens mijn geboortedatum veranderd en dat terwijl mijn paspoort ingescant is en bijgevoegd in mijn abbogegevens. En ik mag gaan bewijzen aan T-mobile dat die datum niet klopt. Was sinds 1997 bij Vodafone en daar klopte alles als een bus en ineens ben ik volgens T-mobile jaren jonger en in maart jarig }:0

Hebben ook via DSL lijn T-mobile met tv erbij (loopt via abbo van wederhelft). Internet is goed daarlangs, zelfs al is hier op het adres niet eens een super snelheid te halen. En hij is stabiel, heb geen storing van hun alleen een ruzie tussen windows 10 en mijn nividia kaart. Maar dat heeft dus 0 met de verbinding zelf te maken. Zelfs op de glasvezel (die net een paar weken werkt) heb ik datzelfde probleem. TV vind ik persoonlijk omslachtig bij hun, maar dat kan bij de rest net zo erg zijn. Kastje moet ten allen tijde op stroom blijven anders moet hij elke keer opnieuw opstarten, wat x aantal minuten duurt. Programmas terug kijken is wel handig (was ik niet gewend :D ) en begin gemist was ook een leuke ervaring :P Maar eerlijk ik gebruik meer de tv via de laptop. Dat kan je dan ook gebruiken als je tv van hun hebt. Je kan inloggen met de tv code. Daarlangs vind ik het zoeken makkelijker.

Wij gaan wel ons abbo opzeggen. Mede omdat we nu glasvezel hebben gekregen. Maar ook omdat we de TV toch weer via de schotel willen. Ik vind het aanbod van tv in NL meer als bedroevend, en wij keken dan ook meer de Engelse en Duitse kanalen (Channel 5 ed. die via de schotel gratis te ontvangen zijn). We gaan dus hoe dan ook terug naar Canal digitaal. Mss is dat ook nog een overweging voor je. Ook die hebben tegenwoordig een app die je kan gebruiken om tv te kijken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 01:07

Als je naar Vodafone gaat krijg je in combinatie met Ziggo krijg je allerhande voordelen.

Overigens zit ik bij ziggo en de prijs valt me reuze mee. Heb het allergoedkoopste kabel abonnement zonder kastje en andere franje.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:47

Hou er ook rekening mee dat als je van kabel over gaat op ADSL of glasvezel dat je wellicht je thuisnetwerk / infrastructuur anders moet gaan inrichten afhankelijk waar de muur aansluiting is.

Ik heb sinds ik hier woon Ziggo. Het kost wel wat, maar dan heb je wat. :D Het wifi van het verouderde modem is helemaal ruk, maar dat is niet zo erg. Wifi op Ziggo modem heb ik uitgezet en ik heb zelf twee wifi kastjes aan het modem aangesloten en heb dekking door mijn hele appartement en geen/weinig last van alle duizend wifi netwerken van de buren. Ziggo is in mijn buurt eigenlijk best stabiel. 8-) Ik heb ook wel eens naar ADSL gekeken, maar het hangt er vanaf hoe ver je bij de wijkcentrale zit hoe snel je internet is. Ze beloven heel veel, maar als puntje bij paaltje komt haal je die snelheid niet eens. In mijn geval ga ik via ADSL nooit de snelheden halen die ik met Ziggo wel met gemak haal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:40

[quote="KellyDV"
Glasvezel?
[/quote
[/quote]
ADSL nooit nemen. Via Cai kabel is Ziggo heel goed. Als Glasvezel is, boeit het niet zo veel bij wie. Al het glasvezel is het zelfde namelijk.[/quote]

Hier helaas geen glasvezel....[/quote]

Dan blijf maar bij ziggo .
Die stabiel op de kabel
Je kan er meestal wel wat korting uitpersen als je verlengt hoor

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:47

Altijd heel tevreden geweest over KPN.

Ooit eens een overstap naar Tele2 gemaakt, wat een hel is dat.
Daarna Telfort omdat dat op KPN netwerk zat, maar inmiddels dus weer terug bij KPN.

Altijd blij dat ik 24/7 kan bellen als er iets mis gaat, bereid om te helpen en mee te denken.
Als je ergens een betere deal hebt gezien kunnen ze vaak ook nog wel wat.

Plus, extra korting met een KPN mobiel abbo. Zowel op je mobiel als thuis.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:07

Kpn blijft t sterkte qua bereik en internet ( zeker als je in een dorp aan de grens woont )
Maar zonder glasvezel denk ik ziggo beter .
Van beide goede ervaring met klanten service
Telfort was bagger qua klanten service

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:40

Klantenservice van T mobile is mij beter bevallen dan die van KPN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:43

Als er geen glasvezel is zou ik ten aller tijden op de kabel blijven. Veel stabieler dan ADSL en vergt ook minder aanpassingen van je bekabeling etc. En: snelheid bij ADSL is niet persé heel hoog. Als mijn man en ik samen bij mijn schoonouders zijn kunnen we bijv niet ene potje CIVven terwijl ze de snelste ADSL aansluiting hebben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:05

wij zijn een maand geleden overgestapt van ziggo naar tmobile. wat een busbedrijf is ziggo zeg, manmanman. wij hebben constant problemen gehad met WiFi, dus ook WiFi versterkers in mei/juni aangeschaft. die vielen dus elke keer uit, dus belletje naar ziggo. 'ja er zijn nu nieuwe WiFi versterkers, kost je 250,- en die doen het echt perfect. uh nee, wij hebben deze nog geen half jaar en zijn dus al verouderd???
dat icm de hoge prijzen heeft ons doen besluiten over te stappen. we gaan van 80,- naar de eerste maanden 35 en daarna iets van 50,- per maand, incl ziggo sport. tot nu toe bevalt het erg goed, maar goed we hebben het net een maand.
ook zoiets moois vanuit ziggo. krijgen we een mail dat ze vernomen hebben dat we gaan opzeggen, of wij hun willen bellen om dit te bespreken dikke banketstaaf 3 bier, dan bellen ze zelf maar als ze dat zonodig willen doen :roll:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:10

ISP's leveren internet tot aan de deur. Je bent zelf verantwoordelijk voor je wifi in huis. Dus ik ben het mee eens dat wifi op ziggo modem ruk is. Dus dat heb ik uit gezet en zelf twee wifi kastjes in huis gehaald en aangesloten op het modem. Heb nu prima wifi en niet eens last van de buren. Heb echt tig wifi netwerken hier op de flat.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:17

Een vriendin van mij heeft een tijd voor de Ziggo klantenservice gewerkt en ik weet dat daar behoorlijk wat korting te halen valt als je aangeeft over te willen stappen. Je zou altijd een telefoontje kunnen wagen en zien wat ze voor je kunnen betekenen :)

Mijn tante heeft T-Mobile internet en TV en die is er helemaal groots mee. Zeker omdat je ook alle zenders kan terugkijken. Ik zou ook graag overstappen naar T-Mobile maar ik ga er qua kosten op achteruit voor hetzelfde. Ik zit nu bij Tele2 en als ik zou willen verlengen moet ik over naar T-Mobile. Mijn nog lopende abonnement is goedkoper.. en die laat ik dus door sluimeren. Kromme daar is dat ik met Tele2 mobiel + Tele2 internet en TV geen korting krijg, maar dat wel zou krijgen met de combinatie Tele2 mobiel + T-Mobile internet en TV. Maar dan kom ik dus wel weer duurder uit.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:38

Zinzi_jewel schreef:
Kpn blijft t sterkte qua bereik en internet ( zeker als je in een dorp aan de grens woont )

Nahh dat hangt er echt vanaf waar je aan de grens woont. Hier in het noorden is het netwerk van KPN echt niet de sterkte. Dat is die van T-mobile. Was ook de reden dat ik begin dit jaar overgestapt ben.

Hanafubuki schreef:
Als er geen glasvezel is zou ik ten aller tijden op de kabel blijven. Veel stabieler dan ADSL en vergt ook minder aanpassingen van je bekabeling etc. En: snelheid bij ADSL is niet persé heel hoog. Als mijn man en ik samen bij mijn schoonouders zijn kunnen we bijv niet ene potje CIVven terwijl ze de snelste ADSL aansluiting hebben.

Wij hebben via de ADSL lijn 26 MB, en dat is echt niet snel, maar wederhelft kon daarmee rustig thuiswerken waarbij echt veel gebruik werd gemaakt van Skype en hun eigen netwerkomgeving (die wel te zwaar was in Duitsland en de satelietverbinding) ik kon dan zelf ook gewoon van het internet gebruik maken. Wij zitten ook echt een paar km van de kast af en het loopt allemaal via de telefoonlijn, maar ik heb hier echt geen last van overbelasting, afbreken van de lijn of wat dan ook. (waar ik in Duitsland wel last van had.)

Dus ja glasvezel is het snelste, kabel een goede 2e maar als geen van beiden aanwezig is en je ADSL fatsoenlijk functioneert is dat echt geen slechte verbinding.

Die aanpassing in de bekabeling snap ik overigens ook niet. De ADSL lijn komt hier voor in huis binnen vanaf de telefoonlijn. Dr staat een router achter van T-mobile (een Zyxel). Daarop zit bij ons dan nog een kabel naar de TV ontvanger/decoder (geef het ding een naam :+ ) die bij de tv staat. Maar de router geeft direct het wifi signaal voor het hele huis. En wonder boven wonder die komt zelfs tot achter in het huis, waar het kantoor van wederhelft is. We praten hier echt niet over een klein huisje, het is een boerderij en er zitten van voor (waar de router staat) en achter (waar kantoor is) echt wel een aantal muren tussen. Ik heb dus 0,0 aan bekabeling moeten aanpassen.
Ook niet voor de glasvezel. Die router (een Fritzbox) zit in de meterkast, ook voor in het huis, en ook dat wifi signaal komt tot in het kantoor. Hoever ik buiten kan gaan met het wifi signaal heb ik nog niet getest.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:41

@rina , daar zit je aan de grens met Duitsland. Dan zal T mobile sterker zijn idd
Ik zit zuidelijk nabij Belgie.
Kpn ver uit de beste
Alles gehad hier en dan in huis geen eens bereik met mijn mobiel op Vodafone ( gelukkig wisten ze van t probleem en mocht ik zo opzeggen en overstappen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:24

Rina, als het goed werkt is het inderdaad fijn! Ik kan bij mijn familie die ADSL hebben bijvoorbeeld neit verbinden met mijn werknetwerk, omdat de snelheid dusdanig laag binnenkomt dat ik gewoon niks kan -O- er zit daar helaas monopolie op glasvezel ook dus ze kunnen niks anders dan of heel duur met slechte klantenservice, of langzaam eigenlijk niet goed functionerend. :\

Wat dat betreft ben ik blij dat wij hier glasvezel hebben. :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 20:39

Ik weet dat ik hier twee kaartjes in mijn meterkast heb en ook twee aansluitingen voor tv in mijn woonkamer. Woningbouw zei dat het was voor de verschillende providers.... Het ene gebruik je voor KPN, het andere voor bijvoorbeeld Ziggo.... En dan zou ik dus moeten weten van welk gebeuren T-Mobile gebruik maakt?

Ik ga vrijdag Ziggo eens bellen.... Vorige keer was het niet echt royaal wat ik aan korting heb los gepeuterd helaas.

Wilde eigenlijk nog naar de T-Mobile winkel vrijdag.... Maar dat kan nu niet.... Maar die ga ik ook bellen voor informatie.

Rina, ik zou hier ook 26mb hebben. Fijn te horen dat het voor thuiswerken te doen is.... Gezien ik waarschijnlijk ook meer thuis kom te zitten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:05

Ik heb even een speedtest voor je gedaan met zowel mijn telefoon als de laptop (die ik even omgezet heb van de glasvezel naar de ADSL lijn :+ ) Telefoon zegt ping - 12. Download 35.4 en upload 6.2. Op de lap met 2 verschillende sites, ping 15, download33.81, upload 6.24, 2e site ping 6.0, download 35.2, upload 6.46. Daarmee lukt streamen fatsoenlijk, ik kijk er zelfs tv mee en wederhelft kan daarmee Skypen en in het bedrijfsnetwerk werken.

@Zinzi_jewel, grinnik het hangt dus echt af van waar je aan de grens zit. Maar ik vond jou bericht ook iets te leuk om niet te reageren. Het was zo stellig. Maar het hangt er dus echt vanaf waar je zit. Waar wij woonden in Duitsland, was ook dicht bij de grens. Zo dicht zelfs dat wij precies op de grens van de netwerken zaten. Daar was T-mobile ook sterker dan KPN of Vodafone. Wederhelft had in huis (ok bij het raam :+ ) zelfs nog ontvangst waar mijn Vodafone het al opgegeven had.

Hanafubuki schreef:
Rina, als het goed werkt is het inderdaad fijn! Ik kan bij mijn familie die ADSL hebben bijvoorbeeld neit verbinden met mijn werknetwerk, omdat de snelheid dusdanig laag binnenkomt dat ik gewoon niks kan -O- er zit daar helaas monopolie op glasvezel ook dus ze kunnen niks anders dan of heel duur met slechte klantenservice, of langzaam eigenlijk niet goed functionerend. :

Wat dat betreft ben ik blij dat wij hier glasvezel hebben. :j

Tja glasvezel hier is ook via een monopoly-netwerk en vage dure providers. Alhoewel ik tot op heden nog niet te klagen heb over de service. Wij hebben alleen een internet abbo genomen van RapidXS, wat een dochteronderneming van Multifiber is. Bij afsluiten had ik geen huurmodem genomen, dat kon later zonder enig probleem gewijzigd worden en er werd heel snel een modem opgestuurd (ik had de hoop dat onze nog niet zo oude modem zou werken, en de Fritzbox die nodig was was erg duur vandaar toch de huurmodem). Bij aansluiten van de modem wilde het niet werken, gebeld en kreeg gelijk een nieuw kabeltje toegestuurd die een dag later al in de bus lag. Omdat ook dat het probleem niet bleek te zijn, een dag later stond er een monteur op de stoep. Bleek dat ze de stekkers in het kastje te hoog hadden geplaatst waardoor er geen contact kon komen tussen de stekkers. Een fout die die monteur nogal vaak tegenkwam.
Met alle slechte berichten die je overal leest over deze providers was ik echt zeer te spreken, en zelfs verbaast, over hoe snel en goed ze dat opgelost hebben. Imo het is dus ondanks alle negatieve berichten niet altijd zo miserabel, en werkend is glasvezel glasvezel wie het ook levert.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:17

Hier haal ik met Ziggo gewoon 255 Mbs down en 25,5 Mbps up via WiFi vanaf mobiel/tablet/laptop. Ik heb wel het middelste abonnement van Ziggo, omdat ik persoonlijk het goedkoopste abonnement (40Mbps down/4Mbps up) te langzaam vind. := Vooral de upload.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:23

Ik heb eens uit noodzaak moeten overstappen van provider omdat de oude ermee gestopt was. Toen was ik ook mijn emailadres kwijt en alle mails.Ondanks dat de nieuwe had beloofd het over te nemen.Overstappen gaat niet altijd gemakkelijk.En kan ook veel tijd kosten.Bij een verhuizing heb ik 6 weken helemaal niets gehad terwijl ik wel bij dezelfde provider bleef.