Stukje geschiedenis, vroeger sloegen we elkaar al regelmatig de hersens in, we verschillen zo enorm en het heeft gewoon nooit geboterd tussen ons. We gunden elkaar het licht in de ogen niet en alles was reden voor ruzie. Daar kwam bij dat ik als puber echt vreselijk was (geen kort lontje, maar gewoon geen lontje
) en ik ben daarin ook niet makkelijk voor haar geweest. Daarna, heel veel jaren hebben we redelijk langs elkaar heen geleefd, zij ging samenwonen en ik was altijd met paard bezig en toen ging het eigenlijk best prima. De laatste jaren, sinds ik weer alleen ben, zien we elkaar weer vaker, mede omdat we als gezin een familiedag in het leven hadden geroepen en iedere maand met zijn allen (ouders, zusje, zwager, neefje en ik) bij elkaar kwamen. Nu we corona in ons leven hebben worden de verschillen weer uitvergroot, mijn zusje is een heuse complotdenker en dan met alles erop en eraan. Anti vaxxer, chip in vaccin, 5G, de hele mikmak. Vanaf het begin van deze crisis neemt ze corona al niet serieus en dit steekt ze niet onder stoelen en banken. Steeds hetzelfde riedeltje wat ze afsteekt over hoe zo'n onzin alle maatregelen zijn en dat corona maar gewoon griep is. 9 vd 10x haal ik mijn schouders op, hoor het aan en denk er het mijne van. Maar soms ontkracht ik dingen die ze zegt, puur omdat het gewoon echt niet waar is of ik vraag door naar het hoe en waarom. Dat ontaard steeds weer in een discussie, niet eens over de inhoud, want zij gaat meteen op de persoonlijke tour (heel eerlijk, op inhoud gaat ze de discussie ook gewoon niet winnen, maar ze wil dus ook niet uitleggen wat ze soms bedoelt en mijn doorvragen ziet ze meteen als een aanval)
Vorige week kwam het zover dat ze mij middenin een WhatsApp gesprek blokkeerde
Enorm kinderachtig en triest, maar dat is dus hoe zij met discussies omgaat. Sindsdien is het dus bal..Vorig jaar ook al eens enorme bonje gehad en toen ben ik degene geweest die de stappen heeft genomen om het weer uit te praten (terwijl zij degene was die enorm kwetsende en l*llige dingen heeft gezegd), maar nu zeg ik heel simpel, de bal ligt bij haar.. Maar, zij is dus niet van het uitpraten, zij laat het hier gewoon bij (wederom conflict vermijdend gedrag) Doet ze ook met kennissen om zich heen, geen confrontatie meer aangaan, een beetje een poppenkast houden als ze elkaar wel weer zien en dan ondertussen tegen iedereen die het maar horen wil vertellen hoe vreselijk die mensen zijn. Maar ik ben dus niet zo, ik houd niet van open eindjes en zeker niet van een poppenkast opvoeren.. Ik trek liever de pleister er meteen af en praat het uit met iemand waar ik wat mee heb.
Ik heb nu zelf heel goed nagedacht wat ik wil en eigenlijk hoef ik gewoon helemaal geen contact meer. Ik kan en wil niet met iemand omgaan die zo in het leven staat. Ik ga ook zeker geen poppenkast opvoeren voor de lieve vrede en doen alsof we one happy family zijn
Maar ja, mijn ouders vinden dit dan weer heel moeilijk, zijn bang dat ze zich in allemaal bochten moeten wringen. Wat mij betreft hoeft dit niet, want ik ga haar echt niet helemaal uit de weg, maar beperk het tot het hoognodige.Dus, kies je hierin voor jezelf of ga je voor de goede vrede..
Ik eet iedere week bij mijn ouders, dus ik zie hun sowieso wel regelmatig. 
Je kiest je familie niet uit, en als het niet botert, dan botert het niet. Ik ben daarin ook heel nuchter: als ik je niet in m'n leven zou willen als vriend of vriendin, dan ook niet als familielid. Ik heb genoeg aan mezelf, ik hoef daar niet de negativiteit of energy drain van anderen bij. Om die reden beperk ik het contact met mijn zusje ook tot het absolute minimale (ik heb haar de laatste vier jaar maar twee keer gezien), en bij voorkeur heb ik helemaal geen contact met haar en wil ik ook niets horen over wat ze doet met haar leven. Kies altijd voor jezelf, want "voor de goede vrede" werkt imo nooit als er zoveel onderhuidse spanning is. Zelfs als die spanning niet direct aan de oppervlakte zichtbaar is, heb je er nog wel last van en mijns inziens kun je maar gewoon duidelijk zijn en een duidelijke grens trekken. Dat levert voor iedereen de rustigste situatie op.
andere redenen maar zelfde uitkomst