Wat doen jullie dit jaar met kerst en oud & nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Wat doen jullie dit jaar met kerst en oud & nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 20:32

Hoi! :)

Zoals iedereen wel weet, zullen de feestdagen er dit jaar wat anders uit zien.. Een maximaal aantal personen bij elkaar, (waarschijnlijk) niet meer uit eten met kerst en met oud en nieuw niet meer naar feestjes kunnen of vuurwerk kijken.

Ik was dan wel benieuwd wat jullie gaan doen dit jaar! :)

Misschien kunnen we met dit topic elkaar een beetje op ideeën brengen, om het op een veilige maar toch feestelijke manier te kunnen vieren! <|- Y)(^) [&]
Laatst bijgewerkt door Fearn op 28-11-20 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

pluisbeer

Re: Wat doen jullie dit jaar met kerst en oud & nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:32

Werken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:36

Ik gok op lekker thuis eten, misschien een dag in de kerstvakantie iets bestellen, maar niet op een feestdag zelf. Ik denk toch dat er wat meer mensen bij elkaar op visite zullen gaan, dus blijf ik liever thuis met mijn man.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:38

Kerst thuis met partner en dochter.
En oud en nieuw ga ik denk ik met pollepel en pan op het balkon staan en pssssssssssst, pieuw oeh en aaa roepen ofzo. :D
Ik hoop op een mooie lasershow in de buurt ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:41

Kerst is nog niet helemaal duidelijk. Een keer eten met mijn ouders waarschijnlijk, misschien ook (de andere dag) met schoonouders. In elk geval een gezellige avond met de (stief)kinderen, zij wonen hier deels dus dat kan sowieso.

Oud en nieuw eigenlijk hetzelfde als anders. We gaan bij een bevriend stel eten, spelletjes spelen en conference kijken. Dat is met twee stellen, en een alleenstaande vriendin (dus precies het Max aantal dat mag). Een vriend die in Amerika woont Skyped in. Daarna blijven we allemaal slapen en gaan na het ontbijt weer naar huis.

De indeling van de kamer zal wel iets anders zijn, zodat we afstand kunnen houden, maar verder is het een gewone oud&nieuw :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:46

Ik vind het heel dubbel, aan de ene kant heb ik zin om uit eten te gaan, maar aan de andere kant ook niet. Want ik wil ook niet bijdragen aan besmettingen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:51

Geen idee nog. Ik hoop dat er wel wat mogelijk is om mijn hele familie te zien. Ik dacht aan in de tuin met warme chocomelk en iets lekkers een kerst moment te doen. Niemand heeft een huis dat groot genoeg is voor anderhalve meter als iedereen komt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 20:54

Dammie schreef:
Geen idee nog. Ik hoop dat er wel wat mogelijk is om mijn hele familie te zien. Ik dacht aan in de tuin met warme chocomelk en iets lekkers een kerst moment te doen. Niemand heeft een huis dat groot genoeg is voor anderhalve meter als iedereen komt.

Misschien met z'n allen (op afstand) om een grote vuurkorf heen zitten? Dan is het ook nog een beetje warm :D

Zoiets leek me met oud en nieuw ook wel leuk, een vuurkorf voor het huis. Creëert toch wat gezelligheid ofzo :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:55

Ik heb nog geen idee, ik zie het tegen die tijd wel als we weten wat eventueel zou mogen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:56

In België moeten we het binnen het eigen gezin houden (helaas). We hebben wel mijn zus uitgenodigd, ze woont alleen en is single, haar op haar eentje laten zitten is wel wat cru :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:58

Met oud en nieuw gaan we misschien bij de buren zitten. Met nog wat buren. Hun tuin is groot genoeg om afstand te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:09

Mijn moeder deelt de dagen op tussen haar kroost en wij krijgen haar met pakjesavond :+

1e kerstdag met 2 vrienden en 2e kerstdag ligt er aan wat mag dus misschien klein met de familie van mijn man.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:11

Wij gaan met mijn ouders, zusje en zwager samen eten op 2e kerstdag, dit jaar voor het eerst met surprises. We zijn dus met zijn 6en,maar omdat mijn ouders bij ons ingeschreven staan zijn het maar 2 huishoudens.

Verder lekker rustig thuis, vorige jaren gingen we lekker een dagje naar de sauna, maar om nou kerst te vieren met een flesje water en een muesli bar, nou, nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:13

Najah.. gezien de maatregelen.. niks dus. Beter volgend jaar en de jaren erna weer wat leuks doen, dan perse dit jaar en met beetje pech elkaar besmetten met alle mogelijke gevolgen van dien.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:16

Eerste kerstdag bij mijn ouders eten, tweede kerstdag bij schoonouders eten.
Oud en nieuw komen er wat vrienden. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:17

Ik en m'n broertje zijn gewoon de hele week bij mijn ouders. We gaan niet naar andere familie..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:20

Slapen! <3 Ik heb dan een hele drukke werkweek erop zitten en hoop 31 december eens voor een keer vroeg in bed te kunnen kruipen. *\o/*

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:31

Kerstavond samen, lekker eten en cadeautjes uitpakken. Eerste kerstdag met schoonouders deel 1, tweede kerstdag met schoonouders deel 2 (zijn ouders zijn gescheiden).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:34

Met een beetje pech moet ik beide kerstdagen werken, als ik wel een dag vrij krijg wil ik het gewoon lekker met z'n drieën vieren. Dat geldt eigenlijk ook voor oud en nieuw, van mij hoeft het niet allemaal zo druk en veel mensen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:50

Vieren met de katten en de hond. De hond meenemen naar mijn ouders kan niet, achterlaten in een pension ga ik niet doen en mijn vriend woont in het buitenland en of hij deze kant dan al op komen is nog maar de vraag.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:13

Behalve dat ik beide kerstdagen moet werken, geen idee. Ik hoop niks :')

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:15

Niks, ik vind vooral kerst verschrikkelijk. Normaal zorg ik dat ik moet werken maar dit jaar moest ik vakantie nemen omdat ik teveel uren over had. Ik blijf lekker thuis met vriendlief en kijk wel wat we gaan doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:18

Normaal 1 dag bij mijn moeder en 1 dag bij mijn schoonouders (daar is dan ook mijn schoonzusje met dr gezin).
Nu gaat dit allemaal niet door, maar opzich niet rouwig om :+

Maar om helemaal niks te doen en mijn moeder en schoonouders alleen te laten zitten met kerst vond ik ook weer niets. Maar wij zijn met 4
Dus dit jaar doen we het anders.
1 dag mijn moeder bij ons en de andere mijn schoonouders.

Oud en nieuw nog geen idee, de dag ervoor ben ik ook nog jarig....pfffff al die dagen dan haha

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:23

Het ligt er helemaal aan hoe de regels dan zijn maar plan is nu om kerstavond bij mijn ouders te eten, 1e kerstdag een luie pyjama dag te houden en eten thuis te laten bezorgen en 2e kerstdag naar m’n schoonmoeder.

Oud en nieuw thuis, misschien even bij de buren buurten maar houden het bewust echt klein. Vorig jaar de hele straat plus alles wat kwam aanwaaien bij ons gehad met oud en nieuw.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:24

Met kerst: Een dag naar mijn ouders, en omdat we op hetzelfde adres wonen zijn wij in principe een huishouden. Het ligt aan de corona regels of dan mijn open en oma ook komen. De andere dag gaan we denk ik wel even naar mijn schoonouders.

Met oud en nieuw moet ik overdag sws werken. Mijn vriend gaat overdag wel carbid schieten op 1.5 meter denk ik. En savonds ligt het ook aan de corona maatregelen of we dan naar vrienden kunnen ofniet. Anders gezellig met mijn ouders en mijn andere opa en oma, wantja een huishouden. :+
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 28-11-20 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt