Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maar naar school moest ik wel een beetje netjes voor de dag komen - geen jogging dus. Hun dak, hun regels, meer moet je er niet van maken
Maartje1990 schreef:Ik ben het niet met je eens,onder geen beding had ik vroeger zo naar school gemogen, of met van die te korte broekjes, rokjes naveltruitjes etc etc en (ik ben geen ouder) mag je best van je kind verwachten dat ze fatsoendelijke gekleed naar school of andere plekken gaan.

en daar kopen ze dus een joggingpak van.
Maartje1990 schreef:upendo schreef:Wat voor gevolgen heeft het voor hem of jou als hij in de door hem gekozen kleding naar school gaat?
En wat voor gevolgen heeft het voor hem of voor jou als hij in de door de moeder goedgekeurde kleding naar school gaat?
. Ik wordt er boos om (zonde van die dure kleding!) en smijt ze weg. maar misschien moet ik dat ook loslaten??
Misschien wel goed, even een mode-reset!
), maar het eeuwige gezeur thuis over mijn kledingkeuze heeft wél zijn sporen nagelaten. Sizzle schreef:Ik denk eerder dat de kans op pesten groter is als je hem in jouw stijl dwingt.
En zelfs al wordt je gepest is het belangrijk om achter je keuze te staan. Ik weet nog dat ik vroeger bloemenpanties onder een korte broek had en dan van die meter hoge schoenzolen, zag er niet uit waarschijnlijk. Zelfs al zei iemand daar wat van (ik werd best wel vaak gepest): het was mijn gekozen identiteit dus ik voelde me daar sterk in

Memories schreef:Maartje1990 schreef:
En wat voor gevolgen heeft het voor hem of voor jou als hij in de door de moeder goedgekeurde kleding naar school gaat?
Minder zelfexpressie op een leeftijd waarop je eigen identiteit ontdekken nogal belangrijk is. Natuurlijk mag je daar grenzen aan stellen als ouder maar tja het gaat om een joggingbroek... Iets wat verder ook niet perse heel ongepast is of niet bij de leeftijd hoort, maar alleen niet het netste kledingstuk ooit is.
En dat hij evt alsnog de kleding stiekem meeneemt en zich op school gewoon omkleed
Maartje1990 schreef:Dat lijkt me wel een erg voorbarige conclusie. Dat ik in oversized zwarte kleding rondliep in plaats van in een polootje met Burberryprint op de kraag, betekent niet dat ik verder ook compleet losgeslagen was. Dit was, zoals al eerder door anderen gezegd gezegd, mijn vorm van zelfexpressie, verder heb ik gewoon keurig het vwo afgemaakt, zat ik elke zaterdagochtend stipt om acht uur op het paard terwijl mijn “beschaafd geklede” klasgenoten nog lagen te tukken (en vanaf hun zestiende regelmatig hun roes lagen uit te slapen), sprak ik nog steeds keurig met twee woorden, en was ik niet een van de mensen voor wie er extra vergaderingen moesten worden ingelast omdat ze niet te hanteren waren in de klas. Overdrijven is ook een vak.Sizzle schreef:Ik denk eerder dat de kans op pesten groter is als je hem in jouw stijl dwingt.
En zelfs al wordt je gepest is het belangrijk om achter je keuze te staan. Ik weet nog dat ik vroeger bloemenpanties onder een korte broek had en dan van die meter hoge schoenzolen, zag er niet uit waarschijnlijk. Zelfs al zei iemand daar wat van (ik werd best wel vaak gepest): het was mijn gekozen identiteit dus ik voelde me daar sterk in
Ja wat een onzin hoor.... als ze je willen pesten vinden ze daar altijd wel iets voor.
Misschien ben ik ook ouderwets maat ik mocht echt bepaalde "hippe" kleding of schoenen oid niet aan, nog nooit in me op gekomen om het mee naar school te smokkelen (mijn tas was al vol genoeg). We hebben het altijd maat over dat de jeugd van tegenwoordig niet meer is opgevoed, maar als ze dus zelf alle soorten kleding mogen aantrekken dan snap ik ook wel waarom