Toen dacht ik, wat verwacht ik eigenlijk van mijn man?
Ik weet dat veel vrouwen dezelfde gedachtengang zullen hebben: ik ben mijn halve leven ongesteld, raak zwanger en draag 9 maanden ons kind, ik baar ons kind, ik kom daarna in de overgang, ik heb mijn leven lang anticonceptie moeten slikken/nemen, kortom: nu is het jouw beurt, jij legt er een knoop in.
Eerlijk gezegd: voor mij voelt dit eerlijk en rechtvaardig. Maar is dat het ook? Ik vraag mijn man een (kleine) medische ingreep, iets wat hij uit zichzelf nooit zou doen, maar ja, ‘zwanger zijn en bevallen was ook geen pretje’
Zo vroeg ik me af, welke dingen verwachten jullie nog meer van je partner omdat jij zelf geleden hebt/gewerkt hebt/geen inkomen hebt (of juist wel) enzovoorts enzovoorts.
Ik werk bijvoorbeeld 16 uur en ben thuis bij onze dochter. Mijn man werkt 50 uur en doet daarnaast nog een opleiding. Hij is kostwinnaar, het enige wat hij van mij ‘verwacht’ is dat als hij thuis komt van werk hij niet zelf hoeft te koken. Verder vind hij het fijn als ik de was doe en het huis, maar hij zal er nooit wat van zeggen als ik het niet doe (tot op zekere hoogte)
Side note: wij hebben het goed hoor en geen discussies over dit onderwerp, maar ik vroeg me af hoe het bij andere mensen geregeld is of besproken wordt. Wat vind jij normaal?

. Hij had er al 3 en wilde er geen meer, ik heb sowieso een schijthekel aan kinderen, dus dat was echt top. Maar toch regelmatig afgevraagd: wat nou als je er eentje ontmoet die die wens (nog) wel heeft? Dan was het voor hem vrij snel klaar, want het kon immers niet meer. Hij had er drie en dat vond-ie meer dan zat. Ik zou (denk ik) zonder problemen onder het mes gaan, maar heb me er nog nooit echt in verdiept. (Edit: ik ben 33 vandaar de term oud want ik heb nog zo'n 20 jaar. Ik bedoel er niet echt oudoud mee) Enige wat me tegenstaat is dat ik dan echt ineens "oud" ben gezien alles dan ophoudt. Anticonceptie werkt voor nu prima eigenlijk
Zien we dan wel, voor nu ben ik aan de pil en gebruiken we ook condoms (want ook met pil is er nog een kleine kans en ik wil niet ongewenst zwanger worden). Over enkele jaren willen we aan kinderen beginnen en daarna ben ik eigenlijk niet van plan opnieuw aan de pil te gaan. Overigens vind ik dat de vrouw net zoveel verantwoordelijkheid heeft om condooms te halen als de man