Pakket kwijt bij PostNL??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tijger22

Pakket kwijt bij PostNL??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 11:24

Lieve Bokkers,

Hopelijk kan iemand mij wat advies geven rondom mijn “verloren” pakket.

Ik heb via Marktplaats wat gekocht.
Verkoper netjes dezelfde dag verzonden, track en trace code ontvangen pakketje gevolgd.
Helaas gingen wij onverwachts een paar dagen weg waardoor ik het pakket gemist was.

Ik kon/kan het pakket ophalen tot 4 augustus, dus morgen.
Kom ik net bij het postNL punt waar pakket was afgegeven, kreeg ik te horen dat mijn pakket daar niet is? :(

Wat kan ik doen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Pakket kwijt bij PostNL??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:26

Even bellen naar PostNL? Die moeten hem kunnen achterhalen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:27

Inderdaad even bellen naar PostNL, die helpen je goed. Pakketten die niet worden opgehaald, worden weer ingenomen door PostNL en gaan vaak weer retour afzender.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:27

Pakket is daar wel geweest? Zit er toevallig een ander PostNL punt dichtbij in de buurt? Hier hebben ze wel eens aangegeven dat er soms een miscommunicatie is over de uiteindelijke locatie, maar beide punten zitten op loopafstand van elkaar.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 11:29

RianneH schreef:
Pakket is daar wel geweest? Zit er toevallig een ander PostNL punt dichtbij in de buurt? Hier hebben ze wel eens aangegeven dat er soms een miscommunicatie is over de uiteindelijke locatie, maar beide punten zitten op loopafstand van elkaar.

Er zit hier maar 1 post NL punt, andere pakket wat ik gemist heb lag daar vandaag wel.. en heb ik dus ook opgehaald...

Ik ga PostNL eens bellen, hoop dat zij wel weten waar mijn pakket is

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:34

Heb ik ook wel eens gehad, volgens de Track&Trace zou het op pakketpunt A moeten liggen, maar het lag uiteindelijk op pakketpunt B (niet eens in de buurt ook). Ik zou de klantenservice even bellen, kan best dat ie een dorp verderop ligt :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:44

je kan PostNL bellen. Mijn ervaring is dat ze niet zoveel voor jou doen omdat jij niet de opdrachtgever bent en dat de verstuurder moet bellen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:47

Nou, wat toevallig, ik zit dus met hetzelfde! Zit nu in de wachtrij bij post-nl. Vrouw bij de afhaallocatie zei dat ik mijn track & trace code nodig heb, dat ze anders geen pakket mee kon geven (er was ook geen pakket met mijn naam erop...), alleen de track & trace pagina is verlopen en nergens is de code te vinden. Erg frustrerend, heb nu ook geen idee waar mijn pakket is en of die daar überhaupt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:47

secricible schreef:
je kan PostNL bellen. Mijn ervaring is dat ze niet zoveel voor jou doen omdat jij niet de opdrachtgever bent en dat de verstuurder moet bellen.

Dit is inderdaad het struikelblok. Maar soms helpt et wel om gwn constant te bellen. Want ze moeten jou als ontvanger ook gewoon helpen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 11:57

Suliko schreef:
Nou, wat toevallig, ik zit dus met hetzelfde! Zit nu in de wachtrij bij post-nl. Vrouw bij de afhaallocatie zei dat ik mijn track & trace code nodig heb, dat ze anders geen pakket mee kon geven (er was ook geen pakket met mijn naam erop...), alleen de track & trace pagina is verlopen en nergens is de code te vinden. Erg frustrerend, heb nu ook geen idee waar mijn pakket is en of die daar überhaupt is.

Ik sta ook al heeeeel lang in de wacht.. pff maarja hoop dat ik ze zo te pakken krijg.
Wat vervelend zeg! Hoop dat ze jou pakket gewoon aan je gaan afgeven..

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 11:57

Ik heb inderdaad al vaker gehoord dat alleen verzender dit kan, wat enorm raar. Als ontvanger heb je toch ook recht om te weten waar je pakket is?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:00

Als ontvanger heb je geen contract/zakelijke overeenkomst met Post-NL. De verzender heeft dat wel. Zo werkt dat nou eenmaal.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:01

Maar als ontvanger heb je er vaak wel het meeste last van.
Betaald voor het ding en niets gekregen.

En via een winkel komt het vaak wel goed, maar via particulier moet je maar hopen dat die persoon moeite wil doen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 12:09

Ibbel schreef:
Als ontvanger heb je geen contract/zakelijke overeenkomst met Post-NL. De verzender heeft dat wel. Zo werkt dat nou eenmaal.

Wel heel apart. Want ik als koper heb tenslotte de verzendkosten betaald.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:14

Hebben ze wel goed gezocht bij het PostNL punt?
Van mij is ook wel eens een pakje kwijtgeraakt. Ben dag later nog eens langs gegaan en toen was er een andere medewerkster.
Die heeft toen extra goed gezocht en toen bleek het pakje ergens achter gevallen te zijn.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:15

tijger22 schreef:
Ibbel schreef:

Kopen heeft er niets mee te maken, de verzender is opdrachtgever om het pakket naar een bepaalde locatie te sturen. Net als bol, coolblue ed zijn hun de opdrachtgevers

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:20

Maar de koper geeft wel de bol.com, ed de opdracht te gaan versturen en betaald daar meestal ook verzendkosten voor.
Zonder die opdracht gaat bol echt niet versturen.
Dus wie dan de feitelijke zakelijk overeenkomst aangaat is dan eigenlijk toch wel te betwisten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:29

De koper heeft dus een overeenkomst met de verkoper en de verkoper heeft vervolgens een overeenkomst met het verzendbedrijf.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 12:35

Nou verkoper doet redelijk moeilijk wat betreft contact opnemen met postNL. Ze legt het een beetje bij mij neer dat ik het te laat wou ophalen terwijl het tot en met morgen zou moeten kunnen. Dus geen idee wat te doen nu..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:38

Heb je PostNL al aan de lijn gekregen?

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 12:41

_Penotti schreef:
Heb je PostNL al aan de lijn gekregen?

Nee ik heb bijna een uur in de wacht gestaan.
Ben nu even weg dus ga het vanmiddag nog maar eens proberen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:41

Heb ook post NL weleens gebeld en diegene was toen erg behulpzaam, hopelijk bij jou ook als je belt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:43

Justme_Lisaa schreef:
tijger22 schreef:

Kopen heeft er niets mee te maken, de verzender is opdrachtgever om het pakket naar een bepaalde locatie te sturen. Net als bol, coolblue ed zijn hun de opdrachtgevers

Maar de opdracht is dan dus toch eigenlijk uitgevoerd? Pakket is aangeboden bij het opgegeven adres, niet meer en niet minder dan waar de opdrachtgever opdracht toe gegeven heeft en voor betaald heeft.

Maar door fysieke afwezigheid van de ontvanger moet er extra communicatie gevoerd worden. Die communicatie verloopt tussen postNL en ontvanger. PostNL laat namelijk een kaartje achter met informatie over de plek en deadline van ophaling. Dat initiatief om een kaartje achter te laten wordt niet eerst met de opdrachtgever besproken. Waarom kan PostNL dus wel rechtstreeks met de ontvanger communiceren, maar de ontvanger niet met PostNL? Die moet eerst langs de opdrachtgever, terwijl diens opdracht, namelijk stuur dit pakket naar dat adres, al lang uitgevoerd werd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:50

secricible schreef:

Dit heel onhandig als je pakket uit Japan komt. Hier lag het uiteindelijk toch bij het pakketpunt want vanuit daar werd het terug gestuurd naar Japan ... ondanks dat we hadden aangegeven dat het pakket kwijt was etc. Heel bijzonder!
Hopelijk heb jij meer geluk.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:00

Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Pakket zou afgeleverd zijn bij de afhaal locatie. Afhaal locatie beweerde dat het pakket niet bij hun was.
Contact gehad met de leverancier, die starte een onderzoek.
Week later kreeg ik mail dat mijn pakket retour werd gestuurd omdat die niet opgehaald was.
Wat bleek, hij heeft al die tijd op de afhaal locatie gelegen maar hun hadden het pakket niet gescand en konden hem dus niet vinden.
Ook de bol, de leverancier kon dus geen track and trace zien.
Uit eindelijk goed opgelost door bol.

Als ik jou was zou ik eventueel terug gaan naar de afhaal locatie, kijken of je een manager of iets kan spreken. Waarchijnlijk ligt die daar wl op locatie