Hakken en autorijden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Hakken en autorijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 22:20

Net een paar frisse gele pumps aangeschaft van de week, is de achterkant nú alweer zwart. Van het autorijden dus. Ik heb 2 auto's tot mijn beschikking, bij de een staan de pedalen wat 'platter' als bij de ander.
Bij de auto waar ik deze week mee heb gereden staan de pedalen wat schuiner en steun ik dus blijkbaar met de achterkant van mijn schoenen op de bodem (mat).
Zó zonde!
Ben ik nu de enige of kennen meer dames dit probleem?
En: hoe lossen jullie dit op?
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:21

Extra paar schoenen meenemen voor tijdens het rijden, en dan op de plaats van bestemming schoenen wisselen.

Pluttersput

Re: Hakken en autorijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:22

Inderdaad :D schoenen uit of wisselen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:23

Ehm, niet rijden met hakken... Als ik al hakken draag (zelden) rijd ik auto met gympen/instappers of voor korte afstanden met blote voeten. Veel veiliger voor jou en je (trouwens hele mooie) hakken.

KittyDylan
🏆 Paardenfluisteraar

Ik zou een paar platte schoenen meenemen. Van die gympen waar je makkelijk in kan oid.

Mijn hak is afgebroken door het autorijden (8/9cm, nu ook niet per se de beste kwaliteit), dus ik doe het niet meer :=

Chocopasta

Westhof schreef:
Extra paar schoenen meenemen voor tijdens het rijden, en dan op de plaats van bestemming schoenen wisselen.

Dit :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:24

Schoenen uit inderdaad. Hakken kunnen niet tegen autorijden, hier dezelfde beschadigingen en ook al een bak afgebroken erdoor -O-

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:27

Ik heb inderdaad schoenen in de auto om mee te rijden als ik hakken aan doe.

Tsja en daar hoort dan ook het leuke verhaal bij dat ik eens naar kantoor ging strak in pak, mooiste schoenen uitgezocht. Op m’n meest afgetrapte klus Nikes auto gereden. Kom ik op kantoor, waar ik die dag een interview had met een heel belangrijk persoon... hakken thuis vergeten, en kantoor is een uur vanaf mijn huis. Dus op m’n Nikes het gebouw in, me 2 uur verstopt met m’n voeten ver onder een bureau. 1 iemand had het opgemerkt. Toen om 10 uur de winkels open gingen heb ik meteen andere schoenen gekocht, wat een dag =‘D. Laatst kwam het zelfs voorbij in een pubquiz van onze afdeling, kan er ondertussen wel om lachen, maar heb nu dus standaard een paar goede schoenen in de auto liggen! Haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:28

Het is tijd om naar bed te gaan. Ik dacht aan het andere soort hakken ín de auto, als beelddenken werd het al snel ingewikkeld. :')

Edit: Hakken op hakken en al helemaal in de auto is onmogelijk. Ik adviseer sneakers. :Y)
Laatst bijgewerkt door KimD op 23-07-20 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:29

Het is ook helemaal niet veilig om met hakken te rijden...? Hoe bedenken mensen het :') Mijn rij-instructeur heeft in ieder geval heel duidelijk gemaakt dat t levensgevaarlijk is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:30

KimD schreef:
Het is tijd om naar bed te gaan. Ik dacht aan het andere soort hakken ín de auto, als beelddenken werd het al snel ingewikkeld. :')

HAHAHAHAHA

Je was niet de enige!

Gewoon extra paar schoenen mee.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:30

KimD schreef:

En dan kom ik uit in het lugubere topic bij jou gedachte of bij de gabbers? :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 22:32

Nou zal ik niet met 10 cm.hoge hakken rijden (zou me wss niet eens lukken) maar met een laars met een hakje van 3 cm heb ik hetzelfde probleem al.

Ik ben bang dat het dus idd een paar instappertjes worden die standaard in de auto liggen

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:38

Ik rij met gympen. Wel met nette schoenen aan naar de auto lopen. Gympen in hand of tas. Zo overkomt met je niet wat Merell123 overkwam

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:40

sans6 schreef:
Nou zal ik niet met 10 cm.hoge hakken rijden (zou me wss niet eens lukken) maar met een laars met een hakje van 3 cm heb ik hetzelfde probleem al.

Ik ben bang dat het dus idd een paar instappertjes worden die standaard in de auto liggen

Let eens goed op een vrachtwagenchauffeur of een graafmachinemachinist. Die hebben bijna allemaal hun schoenen "buiten" staan en kleine stappertjes voor in de cabine.
Evenmin als met hakken is met die kolossen van werkschoenen ook niet fijn te rijden of een graafmachine bedienen.
Dat in combinatie met minder zand (en dus vuil, schoonmaken, risico op storingen) in de cabine maakt zulke oplossingen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:49

Het is gevaarlijk om met hakken te rijden, gewoon een paar slofjes in je auto voor als je gaat rijden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:51

_Penotti schreef:
KimD schreef:

En dan kom ik uit in het lugubere topic bij jou gedachte of bij de gabbers? :)

Uuuh wat? :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:52

En daar is ook gelijk het antwoord van wat die schoenen op de snelweg doen. Die zijn echt van een vrachtwagen gevallen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:57

Utixo schreef:
En daar is ook gelijk het antwoord van wat die schoenen op de snelweg doen. Die zijn echt van een vrachtwagen gevallen.

Yep :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:00

Zwarte hakken kopen, nergens last van :D

Maar idd een instappertje ofzo is t handigst. Overigens reed ik ook weleens op sokken als ik na t stappen de BOB was. Ging op zich ook maar komt je sokken weer niet ten goede :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:36

Soms rij ik wel met hakken kleine stukjes, maar ik heb in de auto van die slofjes staan. Vaak trek ik die gewoon aan, lekker comfortabel :Y)

Om nooit de juiste schoenen meer te vergeten (al meer dan 10x gehad) trek ik dus thuis de goede schoenen aan en wissel ze in de auto pas voor de sloffen. En als ik thuis kom, direct weer. Te vaak misgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:51

Ik trek ze altijd gewoon uit. Ben te lui om een ander paar schoenen aan te trekken, dus ik rijd op blote voeten of sokken als ik hakken draag. Die sokken van een paar euro vervang ik liever dan m’n hakken. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:55

Als je met hakken rijdt is het de truc om je hak van de bodem af te houden. Niet comfortabel maar houdt je hak heel.
Ik heb een setje sneakers in de auto staan,is comfortabeler :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:05

Lastig inderdaad om zelf te bedenken dat je ze uit trekt, of wisselt. :Y)

Ik heb inderdaad ook geleerd met lessen dat je niet met hakken of slippers aan mag autorijden. Verbaas me er eigenlijk wel over hoeveel mensen dit blijkbaar doen.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:20

Wat Peuk zegt heb ik ook geleerd, niet met hakken of slippers. Het is niet verboden, maar niet aan te raden en er werd gezegd dat de verzekering wel eens moeilijk kan doen als je een ongeluk krijgt terwijl je slippers of hakken aan hebt.