Ondertussen ben ik 34 jaar (20 jaar veder).
Heb 6 jaar geleden heb ik een nieuwbouw gezinswoning gekocht voor 160k. Meer lenen kon ik niet van de bank. Ook heb ik twee prachtige paarden die mij destijds 2k per stuk hadden gekost.
En sinds kort heb ik voor vrij weinig een haast nieuwe dikke auto kunnen kopen van 5 jaar oud. En ik moet zeggen dat ik mij echt rijk voel. Ik heb echt alles wat mijn hartje begeerd en financiële zorgen ken ik niet. Sterker, mocht ik in de toekomst de helft minder gaan verdienen dan hoef ik niks in te leveren.
En als dat wel zo moeten zo wat, in de tijd dat we geen auto hadden was ik echt niet minder gelukkig. Steker nog, heb juist hele leuke ervaring aan overgehouden hoe we alles deden met de fiets en het openbaar vervoer.
En hoe kan dit?

Leuk plaatje maar voor mij is dit een heel dik salaris. Sterker nog, pas sinds 2019 zit ik op het niveau van Jan modaal. Daarvoor heb ik er altijd onder gezeten.
Eigenlijk vraag ik mij zelfs af hoe kan dat Jan modaal zo hoog salaris heeft?
En als ik om mij heen kijk zie ik desondanks heel veel mensen om mij heen die zich helemaal niet rijk voelen. Sterker nog ze moeten aan alles geld verdienen en sommige zijn zelfs zoveel mee bezig dat dit zelfs ten kosten gaat van vriendschappen wat natuurlijk heel zonde is.
Hoe zien jullie dit?
. 

.
Hoe dat dan? Ondanks dat ik minder heb trakteer ik wel regelmatige mijn vrienden en ook op leuke uitjes waarbij ik ook altijd zeg dat ik geen taxi chauffeer ben
(of met andere woorden dat ik er niks voor wil hebben, ik vind juist leuk wanneer ik zulk rijkdom met hun kan delen).