. Ik vind het zonde van mijn tijd om tijd te besteden aan koken. Terwijl als ik wel kook, ik meestal met een halfuurtje wel klaar ben. Ik betaal belachelijk veel geld aan eten. Het slaat echt nergens op. Ik ben gemiddeld zo een € 80 per week kwijt aan eten voor mezelf
.Ik haal dus veel kant en klare maaltijden, vind 's avonds een buitenlands kaasje erg lekker en eet ook veel tussendoor. Geen eens snoep maar veel hartige dingen. Redbull tikt ook aardig aan de kosten ( meestal 1 per dag).
Ik wil dit heel graag veranderen maar weet niet zo goed hoe. Ik heb het geprobeerd, maar als ik zelf kook vind ik het echt minder lekker. Omdat de supermarkt om de hoek is, doe ik iedere dag boodschappen. Ik denk dat daar ook mijn valkuil inzit. Ik loop door de winkel en kijk waar ik zin in heb. Soms kook ik wel eens. Ik gooi dan bijvoorbeeld krieltjes met een groentemix en spekjes in een wokpan en eet dat op. Het is goed te doen, maar het is toch anders omdat ik het zelf maak
.Wie woont er alleen en hoe ziet jullie boodschappen management eruit? Bestellen jullie of doen jullie boodschappen in de supermarkt? Kopen jullie veel in zakjes dat het bijvoorbeeld voorgesneden is?
Ik heb een tafelmodel koelkast. Past genoeg in voor 1 persoon en ik heb een kleine vriezer. Aan ruimte ontbreekt het mij dus absoluut niet
. Maar niet iedereen vindt het fijn om twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten, dus je zou het ook in kunnen vriezen zodat je meer afwisseling hebt. Ben ook geen kokkin hoor, maar beetje simpele maaltijd lukt me wel. En af en toe heb ik nog iets uit de vriezer of doe ik een keer makkelijk met een bakje lasagne van de supermarkt, maar heb redelijk discipline ookal vind ik koken niet heel erg leuk.
) doe boodschappen in de supermarkt. Ik kijk vaak bij het kopje 'bonuskoken' en probeer dan ook zo goedkoop uit te zijn. Ik doe sowieso maar 1 x in de week boodschappen en heb een weekbudget van 50€ waar ik goed onder blijf. Ik kook 'groot' voor 2-3 dagen. Dus eigenlijk voor 4 personen en eet daar dan van (neem bijvoorbeeld een restje mee naar werk als lunch)
ik woon ook alleen en koken is echt niet mijn hobby, en als je wat wilt maken, moet je alles "los" kopen, dan is een kant en klaar gerecht veel gemakkelijker.
en de bacteriën die zorgen voor het rottingsproces worden nagenoeg lamgelegd in de koelkast (en in de vriezer is het na máánden nog steeds super vers, daar beginnen de bacteriën helemaal niks, als ze het al overleven :p) .