Soms heb ik van die stomme dingen, ik hoop jullie ook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Soms heb ik van die stomme dingen, ik hoop jullie ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 14:55

Soms voel ik me zo stom, dan doe ik iets waarvan ik daarna denk hoe had ik dat nou kunnen doen? Zo had ik vorige week iets op marktplaats gezet van 15 euro en kreeg ik de vraag om het te reserveren en ze wou het kopen voor de vraagprijs ik zei dat ik het wel wou reserveren als ik wist wanneer het gehaald werd. In die tijd daarna kreeg ik heel veel berichten en biedingen en zonder er veel bij na te denken accepteerde ik een bod van iemand. Vlak daarna kreeg ik van de eerste een bericht terug met wanneer ze wou komen.

Nou toen kon ik wel door de grond zakken want ik had het dus net verkocht :o ik kon de verkoop van de ander waarmee ik echt al een tijd had afgesproken niet meer terug draaien. Voortaan ga ik maar berichten sturen naar één persoon tegelijk of dan zet ik er in dat iemand dan voor een bepaalde tijd moet reageren of iets dergelijks. Ik heb mijn excuus aangeboden en een paar keer sorry gezegd want (wat ik ook wel snap) was diegene echt niet happy en werd ik een beetje bang van de vraag hoe gaan we dit nu oplossen?

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad van wat heb ik nu toch gedaan?

Anoniem

Re: Soms heb ik van die stomme dingen, ik hoop jullie ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:00

Maar dat is toch niet verkeerd? Je hebt aangegeven dat je het zou reserveren als zij aangaf wanneer ze het kwam halen. Dat had ze toch tot dat moment nog niet gedaan? Dus had je het nog niet gereserveerd..

Ik ben met Marktplaats heel simpel geworden, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Zo vaak iets gereserveerd wat uiteindelijk niet doorging, ik doe dat niet meer :n

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:06

Ik snap de 'Hoe gaan we dit nu oplossen' van diegene niet zo goed. Ja, het is zuur dat het product voor je neus wordt verkocht. Maar daar heb je je - hoe banketstaaf ook - gewoon bij neer te leggen. Ik houd niet van dat "dreigen".

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:08

Heel eerlijk werd ik er ook een beetje bang van, daarom wou ik mijn verhaal ook toch nog even kwijt :o kan me ergens voorstellen dat als ik zou ontvangen als koper dat als ik laat weten wanneer ik kom het gereserveerd kan worden en je laat dan weten wanneer je komt dat het misschien wel als afgerond overkwam.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:12

Ik dacht aan je taalgebruik dat je minderjarig was :')
Daarnaast snap ik dit bericht ook niet. Ja, het artikel is verkocht. Dat is toch ook je doel? Stuur gewoon een berichtje dat het artikel is verkocht en wens haar/hem succes met het vinden van een vergelijkbaar product. Hoe we het oplossen? Niet, want het product is verkocht

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:15

Relaxed schreef:
Maar dat is toch niet verkeerd? Je hebt aangegeven dat je het zou reserveren als zij aangaf wanneer ze het kwam halen. Dat had ze toch tot dat moment nog niet gedaan? Dus had je het nog niet gereserveerd..

Ik ben met Marktplaats heel simpel geworden, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Zo vaak iets gereserveerd wat uiteindelijk niet doorging, ik doe dat niet meer :n

Je moet natuurlijk wel de tijd geven aan iemand om te antwoorden. Zeggen dat je het wel voor korte tijd wilt reserveren, om het dan 5 minuten later aan iemand anders te verkopen, is niet netjes. Dan kan je inderdaad beter doen wat je in je tweede alinea zegt: eerst komt, eerst maalt en voor niemand reserveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:18

Niet netjes om niet even te wachten, een bod accepteer je niet per ongeluk. Het werd pas vervelend toen persoon 1 terug kwam. Tja, te laat. Sorry, maar helaas.
Oplossen? Nee. Doei.
En iedereen gaat door met ademen.
Wat is er eng aan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:19

Ik reserveer zo vaak iets en dan reageert iemand ineens niet meer. Zo vervelend. Ik verkoop dus ook gewoon aan degene die als eerste aan mn deur staat of die wel de tikkies betaalt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:20

Gini ik doe het niet meer. Eerste die komt en betaald daar is die voor. Het is voort van de zotte hoor hoevaak er mensen reageren niet meer op komen dagen etc. Ik doe het niet meer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:23

Ja ik heb er van geleerd, zoiets is me ook nog niet eerder overkomen. Hebben jullie ook weleens van dat soort dingen waarvan je daarna denkt, dat had ik beter net even anders kunnen aanpakken?

Ik overdrijf misschien ook een beetje maar ik schrok inderdaad wel van de reactie die ik terug kreeg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:27

StalNollie schreef:
Gini ik doe het niet meer. Eerste die komt en betaald daar is die voor. Het is voort van de zotte hoor hoevaak er mensen reageren niet meer op komen dagen etc. Ik doe het niet meer.

Haha denk dat ik dat maar voortaan erbij zet in een reactie dan heb je jezelf gelijk gecoverd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:29

Is het netjes van je? Nee, nou niet bepaald chique. Of je zegt niets toe/reserveert niks, (want er zijn idd zat mensen die niks meer van zich laten horen, of zelfs niet komen opdagen op een afspraak) of je houd je aan de gemaakte afspraken.
Hoe je dit "perongeluk" kan doen begrijp ik ook niet helemaal.

Maar goed, hier gaat niemand dood van. Kan de teleurstelling van de 1e "koper" wel begrijpen, maar de opmerking "hoe gaan we dit nou oplossen?" snap ik niet; er valt niks meer op te lossen, product is verkocht, betaald en opgehaald toch?

Maak je welgemeende excuses, zeg dat je begrijpt dat het vervelend is/teleurstelling is, maar dat je er nu helaas niets meer aan kan veranderen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:35

JoyCiej007 schreef:
Maak je welgemeende excuses, zeg dat je begrijpt dat het vervelend is/teleurstelling is, maar dat je er nu helaas niets meer aan kan veranderen.

Dat. En daarna: leeeet it gooooo *\o/*

Snap dat het lastig is hoor, ik ben ook een beetje een warhoofd en zit soms ook in stomme, onnodige situaties. Maarja het is al gebeurd, het verleden kun je niet meer wijzigen. Volgende keer beter.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:36

StalNollie schreef:

Ik doe het ook zo hoor. Lekker duidelijk en gemakkelijk, geen gehannes. Maar op de vraag of ik reserveer, antwoord ik dus steevast 'nee'. Het irritante is dat TS daar dus 'ja' op geantwoord heeft en dan alsnog het principe 'eerst komt, eerst maalt' hanteert. Dat is natuurlijk niet zo netjes.
Maar goed, kijk, niets aan te doen. Les voor de toekomst en de eerste geïnteresseerde zal er heus wel bovenop komen. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:45

Fortitude schreef:
JoyCiej007 schreef:

Dat. En daarna: leeeet it gooooo *\o/*

Snap dat het lastig is hoor, ik ben ook een beetje een warhoofd en zit soms ook in stomme, onnodige situaties. Maarja het is al gebeurd, het verleden kun je niet meer wijzigen. Volgende keer beter.

Ja ik snap het ook niet ik denk nu waar maak ik me nu nog druk om en toch maak ik me er nog druk om :roll:

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:52

Welkom in de mensenwereld.
Alleen iemand die niets doet, maakt nooit vergissingen.
Ik vind het veel onfatsoenlijker wanneer mensen stampij maken als iemand zich een keer vergist.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:58

Oh, ik kan mijzelf ook erg "druk" maken om bepaalde dingen die eigenlijk niet eens zo heel erg zijn. Blijft dan maar in m'n hoofd rondspoken, lukt dan niet echt om mijn gedachten te verzetten. Heeft ook wel met vanalles te maken, qua psychisch en deels ook gewoonte/karakter. Ik krijg daar gelukkig hulp voor. Ik kan mezelf echt helemaal "gek" maken en opvreten soms. Heel vervelend vooral voor mijzelf, en uitermate vermoeiend ook.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:58

Ik doe vaak zat stomme dingen. Laatst nog: had een briefje van €5,00 in mijn hand en een snoeppapiertje. 1x raden wat ik in de prullenbak gooide. -O- En natuurlijk was ie net geleegd en kon ik er niet meer bij.

Of op Marktplaats iets verkopen, en vervolgens de tijd dat je afgesproken hebt in de stad rondlopen en heel die afspraak vergeten. (Jaaaaren terug 1x meegemaakt.)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:59

JoyCiej007 schreef:
Oh, ik kan mijzelf ook erg "druk" maken om bepaalde dingen die eigenlijk niet eens zo heel erg zijn. Blijft dan maar in m'n hoofd rondspoken, lukt dan niet echt om mijn gedachten te verzetten. Heeft ook wel met vanalles te maken, qua psychisch en deels ook gewoonte/karakter. Ik krijg daar gelukkig hulp voor. Ik kan mezelf echt helemaal "gek" maken en opvreten soms. Heel vervelend vooral voor mijzelf, en uitermate vermoeiend ook.

Bedankt voor het delen, hoop dat de hulp je kan helpen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:29

moonsparkle schreef:
Ja ik heb er van geleerd, zoiets is me ook nog niet eerder overkomen. Hebben jullie ook weleens van dat soort dingen waarvan je daarna denkt, dat had ik beter net even anders kunnen aanpakken?

Ik overdrijf misschien ook een beetje maar ik schrok inderdaad wel van de reactie die ik terug kreeg.

Geachte, sorry dat het zo gelopen is. Het artikel is verkocht. Succes met de zoektocht.

En dan blokkeren op marktplaats. Kan je je ook niet meer laten verleiden tot een discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:08

Dat ik het als een leermoment zie voor volgende verkoop, zeg je dan ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:30

Haha ik had van de week ook zo'n reactie van iemand op fb.
Zij reageerde dat ze het artikel wilde.
Dus ik stuurde....stuur maar een pb.
Die kreeg ik pas een poos later. Ondertussen had er ook iemand anders gereageerd die het meteen op wilde halen.
Helemaal prima.
Toen ik de pb kreeg dus aangegeven dat het al verkocht was.
Kreeg ik als reactie dat zij toch de eerste was.
Toen heb ik gereageerd dat ik in zee ga met de eerste waar ik een concrete verkoop afspraak mee kan maken.
Haar reactie: dat vind ik niet netjes.
Mijn reactie: dat kan.

Ik heb ook weleens dagen moeten wachten op iemand die iets wilde kopen en uiteindelijk toch niet deed.
Doe ik dus niet meer.

En verder heb ik ook wel regelmatig van die dingen hoor. Maar om het nou als dom te zien.... kan gebeuren toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:33

StalNollie schreef:

Dan krijg je dus wat ik laatst had.. tijd afgesproken (dezelfde dag nog) kom ik daar was het al verkocht aan iemand die eerder kon.
Dat is dus echt klote dan hoor..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:13

Mensen die ergens recht op denken te hebben.. Hard knock life

Kan gebeuren, niet zo hard zijn voor jezelf!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:42

Ik ben daar heel makkelijk in tegenwoordig. De eerste die langskomt / betaalt / zijn of haar afspraken nakomt is degene die het koopt. Het is me al diverse malen gebeurd dat ik bleef zitten met iets omdat ik braaf had gewacht op iemand die echt echt eeeeeecht het artikel wel wilde kopen en 'ja ik kom binnenkort met een datum wanneer ik het op kom halen hoor' (of 'ik kom er zometeen voor terug met de aanhangwagen' - niet dus en ik bleef met een bankstel zitten).

Dus maak je niet druk, dan had ze eerder een afspraak met je moeten maken ;) Dat is het risico van iets van Markplaats kopen.