Private lease

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Private lease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 23:30

Omdat ik echt voor de zoveelste keer pech heb met mijn auto wil ik gaan leasen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb op zich geen hele moeilijke eisen geloof ik maar kom er niet uit.
Ik wil graag:
-Een kleine auto (type citroen c1 ofzo).
- automaat
- airco
Liefst tot 260 euro per maand.

Er zijn zoveel bedrijven die dit aanbieden waardoor ik niet meer wat nou goede bedrijven en deals zijn -O-

Iemand tips?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:30

Wij zitten bij private lease. Prima tevreden over.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:32

ja besef dat je je auto waarschijnlijk dubbel betaald op lange termijn. En let op het maximaal te rijden km per jaar. Dat is vaak niet zoveel bij goedkope aanbiedingen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:33

Bij financiallease.nl hebben ze goede service. Je kunt ook eens overwegen een jonge occasion leasen.

piezze

Re: Private lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:35

en waar je op moet letten wat de voorwaarden zijn, mocht je het contract tussentijds moeten verbreken, stel je krijgt ineens een auto voor je werk. Wat kost het je dan.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 23:38

piezze schreef:
ja besef dat je je auto waarschijnlijk dubbel betaald op lange termijn. En let op het maximaal te rijden km per jaar. Dat is vaak niet zoveel bij goedkope aanbiedingen

Ik weet het maar ik ben in het afgelopen jaar 2500 euro lichter geworden. En vanavond was de auto weer in storing ( gaat niet meer uit de 1e versnelling tot ik hem uit zet). Dit euvel begin dit jaar ook al gehad en kostte me toen 1300 :)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 23:39

Hutcherson schreef:
Bij financiallease.nl hebben ze goede service. Je kunt ook eens overwegen een jonge occasion leasen.

Dan is de auto na een aantal jaar van mij en heb ik weer onderhoud e.d. Ik en auto's is gewoon geen goede combi :')

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:44

Kimberley_ schreef:
piezze schreef:

Ik weet het maar ik ben in het afgelopen jaar 2500 euro lichter geworden. En vanavond was de auto weer in storing ( gaat niet meer uit de 1e versnelling tot ik hem uit zet). Dit euvel begin dit jaar ook al gehad en kostte me toen 1300 :)

Oh jee ja dat snap ik, das niet fijn nee

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:28

Kimberley_ schreef:
Hutcherson schreef:

Dan is de auto na een aantal jaar van mij en heb ik weer onderhoud e.d. Ik en auto's is gewoon geen goede combi :')

Maar dit zijn autos van nieuw tot 4 jaar oud. Pak er 1 van 1 of 2 jaar en de komende jaar ga je wss geen gezeik krijgen. Verkoop hem voor zn 7e ofzo en koop iets nieuws.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:39

Ik zou kijken naar wat voor jou belangrijke voorwaarden zijn. Sommige bedrijven bieden mogelijkheid tot laag eigen risico, bij anderen bouw je eigen risico op, soms kun je voordelig direct vervangend vervoer krijgen. Welke voorwaarden staan bij jou bovenaan en kies daar je aanbieder op uit of kies er 2 of 3 en kijk of ze een locatie hebben waar je voor advies langs kunt komen. Dan krijg je wat gevoel bij de service.

Let ook op waar je terecht kunt voor onderhoudsbeurten. Als je auto een heel eind van je af bij de dichtstbijzijnde garage terecht kan dan is dat misschien ook niet de juiste aanbieder.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:46

Ik heb toevallig mijn eerste private lease auto gisteren binnen gekregen, een Toyota Aygo automaat met airco. Die komt wel iets boven de €260 uit, maar volgens mij is de goedkoopste optie €279 uit m’n hoofd en dan heb je echt een hele nette auto. Wellicht dat dat bedrag lager uitvalt als je een auto inruilt. Wij moesten er een auto bij, dus hebben daar niet naar geïnformeerd. :) Ik heb dezelfde zoektocht gehad omdat ik per se een automaat moet en dat net wat duurder blijkt te zijn. Ik heb ook nog gekeken naar een Fiat 500, maar die kwam boven de €300 uit. Verder was een Twingo ook duurder en ik meen me te herinneren dat de Peugeot 107’s en Citroën C1’s niet meer in automaat geleverd worden o.i.d. Er was in ieder geval een reden waarom die auto’s afvielen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 07:40

BlijNijn schreef:
Ik heb toevallig mijn eerste private lease auto gisteren binnen gekregen, een Toyota Aygo automaat met airco. Die komt wel iets boven de €260 uit, maar volgens mij is de goedkoopste optie €279 uit m’n hoofd en dan heb je echt een hele nette auto. Wellicht dat dat bedrag lager uitvalt als je een auto inruilt. Wij moesten er een auto bij, dus hebben daar niet naar geïnformeerd. :) Ik heb dezelfde zoektocht gehad omdat ik per se een automaat moet en dat net wat duurder blijkt te zijn. Ik heb ook nog gekeken naar een Fiat 500, maar die kwam boven de €300 uit. Verder was een Twingo ook duurder en ik meen me te herinneren dat de Peugeot 107’s en Citroën C1’s niet meer in automaat geleverd worden o.i.d. Er was in ieder geval een reden waarom die auto’s afvielen.

Aygo komt volgens mij uit dezelfde fabriek als c1 dus zal er eens naar kijken

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:43

Ik heb het 4 jaar gedaan en doe het nooit weer. Alles wat er aan mankeert, moet je na die 4 jaar een bepaald bedrag voor betalen. Ik had parkeerschade, met dank aan de collega's, en dat kostte dus achteraf flink geld. Het werd namelijk niet onder normale gebruiksschade gerekend, maar vindt maar eens een auto van 4 jaar oud die dat niet heeft...... Gezien het bedrag dat je maandelijks betaald, is dat wel zuur.
De prijzen waar ze mee adverteren zijn ook voor de meest basic auto's. Wil je iets meer zoals bv airco, komt er direct meer iets bij opgeteld.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:53

Ik lease via de ANWB bij de leaseplan. Ik ben erg tevreden omdat ik flexibel ben in het aantal jaar dat ik de auto wil. Kan hem nu inleveren als ik dat zou willen.

Wij heb 3 jaar lang een VW up geleasd. Vind ik persoonlijk prettiger rijden dan een c1 of aygo.
Toen voor €199 pm met 12.000 km per jaar.
Dat was via DirectLease

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:21

Ik zou vooral ook kijken of je een boete moet betalen omdat je bv je baan verliest en de auto niet meer kunt financieren. Dat zijn vaak nog best grote bedragen als je de auto nog niet zo lang least (een X bedrag keer het aantal maanden wat je nog moest leasen en dan vaak ook nog met een minimaal bedrag).
Er zitten vaak toch veel addertjes onder het gras. Zorg in ieder geval dat de maatschappij is aangemeld mij het keurmerk private lease :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:30

Ik heb 4 jaar lang een ford fiesta geleast en vond het ideaal. Ik betaalde 1 vast bedrag per maand (rond de 300 euro) en had er verder geen omkijken naar, behalve de benzine dan. Moest hij voor een beurt of voor controle, bracht ik hem weg en haalde ik hem zonder te hoeven te betalen weer op. Dat zit natuurlijk allemaal in je maandprijs. Ik leaste gewoon via de dealer, bij Sternlease. We hebben de auto 5 maanden voor het aflopen van het contract ingeleverd omdat ik een auto van de zaak kreeg. de resterende termijnen moest je wel afkopen, dat was een bepaald percentage van de maandprijs. Dus let daar op.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 08:42

Eleionomae schreef:
Ik zou vooral ook kijken of je een boete moet betalen omdat je bv je baan verliest en de auto niet meer kunt financieren. Dat zijn vaak nog best grote bedragen als je de auto nog niet zo lang least (een X bedrag keer het aantal maanden wat je nog moest leasen en dan vaak ook nog met een minimaal bedrag).
Er zitten vaak toch veel addertjes onder het gras. Zorg in ieder geval dat de maatschappij is aangemeld mij het keurmerk private lease :)

Ik heb al jaren een vast contract en zie het nog niet gebeuren dat ik hier weg moet maar het kan natuurlijk altijd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:46

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:51

Hoeveel KM rijd je per jaar TS?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:53

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 08:53

_Nelleke_ schreef:
Hoeveel KM rijd je per jaar TS?

Nog geen 10000 denk ik.
Auto is echt voor de ritjes naar stal en werk (10 minuten beide) en af en toe een wat langere rit.
Begin volgend jaar zal ik gaan samenwonen en zal mijne auto de 2e auto worden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:58

Die auto die ik hierboven postte heb je voor 250,- in een automaat als je 10.000 per jaar rijdt. Ligt natuurlijk ook een beetje aan je schadevrije jaren, maar valt wel in je budget.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:01

Leasebedrag heeft invloed op hypotheek! Mochten jullie een woning willen kopen even rekening mee houden.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 09:01

_Nelleke_ schreef:
Die auto die ik hierboven postte heb je voor 250,- in een automaat als je 10.000 per jaar rijdt. Ligt natuurlijk ook een beetje aan je schadevrije jaren, maar valt wel in je budget.

Ik kom op 284 maar is zeker een optie.
Heb ook 6 jaar Hyundai gereden en is qua rijden goed bevallen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:46

bigone schreef:
Leasebedrag heeft invloed op hypotheek! Mochten jullie een woning willen kopen even rekening mee houden.

Vergeet dit inderdaad niet TS, is een fiks bedrag wat je minder kan lenen. Als je kan wachten lease een auto nadat je een huis hebt gekocht