Ooh, zoveel reacties al, dankjulliewel iedereen! 
pumpina schreef:Pinteresten idd! En je kunt ook altijd nog een stijladvies voor je verjaardag vragen oid. Oh en je hebt van die online testjes, dat kan ook nog wel verhelderend voor je werken.
Stijladvies kan inderdaad eens doen! Leuk idee
Van die online testjes heb ik vaak het idee dat dat ook niet zoveel zegt eigenlijk
Maar ik ga wel eens wat "testjes" doen of op zijn minst opzoeken wat bij mijn body type past 
Jorex schreef:Ik ben ook niet zo'n fashionpopje, dus ik zou het bvb al vreselijk vinden om dat soort kanalen te gaan volgen, want ik heb het lijf ook niet om me zo te gaan kleden, zoals die meid van dat filmpje bvb wel heeft, ik zou nooit mijn buik willen laten zien hoor. Dus zo kan ik voor mezelf ook alvast wat do's en don't's noteren, misschien dat dat voor jou ook werkt. Dat kun je met elk kledingstuk doen. Maar ik zou eigenlijk eerst inventariseren wat je nu hebt, wat je vaak aan hebt, soms aan hebt en wat je nooit aantrekt. En daarop verder bouwen. En ja, ik loop nog steeds grotendeels rond in een joggingbroek/zonder bh/in lekker losse kleding als ik thuis rondloop want ik woon toch alleen hier.

Maar ik ben dus zelf ook nog zoekende en bouw daarbij voort op wat ik al heb uit de box en wat ik leuk vind.
Ik ben zeker ook geen fashion popje
Draag ook bijna nooit accessoires of make-up. Thuis loop ik ook altijd gewoon comfi rond in mijn ondergoed of t-shirt en jogging 
Inventariseren heb ik al een stukje gedaan, veel weggedaan wat ik sowieso nooit droeg, maar misschien moet ik er nog eens doorheen gaan met het idee "wat draag ik echt graag" (ipv "wat draag ik wel en wat niet") en dan ook gaan bekijken wat die zaken gemeenschappelijk hebben 
kwii schreef:Mijn tactiek zou zijn, lekker een dagje gaan shoppen. Zorg dat je eerst de basics bij elkaar verzamelt zodat je de basis hebt. Dan heb je ondertussen vast meer leuke items gezien, welke heb je onthouden aan het einde van de dag? Terug gaan en kopen! Dan kan je daar op verder borduren.
Al ben ik niet de persoon om te antwoorden aangezien ik er zelf als een hobo (maar comfortabel) bij loop.
Ik ben ook helemaal voor comfortabel hoor
Maar wil wel mijn stijl en persoonlijkheid er uit laten schijnen
Sommige dagen vind ik jeans + zwarte t-shirt helemaal top, maar op andere dagen wil ik dan toch iets wat "gekleder" of zo. Eerst basic items en dan terug is wel een goede! Shoppen is alleen minder leuk nu met corona
Maar kan ook online zien en dan gewoon veel in het mandje leggen en dan terug bekijken 
Sizzle schreef:Nu ben ik misschien wel een waardeloos voorbeeld als het gaat om stijl maar ik weet niet of er perse zoiets is als je stijl die je altijd reflecteerd.
Voor mij is het erg weer en stemming afhankelijk. Ik koop wat ik mooi vind en dat kan heel verschillend zijn kwa stijl, wel in mijn geval binnen de grenzen van praktisch aangezien ik niet aan mijn kleding wil hoeven denken in mijn activiteiten. Er is denk ik ook niets mis mee als je soms sloberdieslob bent, een andere dag mega kleurig, dan een keer super klassiek.
Wat draab je zelf graag?
Op zich vind ik dat ook niet erg! Alleen wil ik mijn kleerkast dus wat minimalistischer inrichten en dan is het wel zo handig om zaken te hebben die bij elkaar passen. Dat is ook een kwestie van goede basics hebben en zaken die je gemakkelijk kan combineren, dus die zijn zeker een deel van "mijn stijl". Ik heb maar weinig kleren die ik ALTIJD graag draag, dus hangt zeker ook af van mood, gelegenheid, weer, inspiratie, ...
_Lydia_ schreef:En als je het lastig vindt om te weten wat je goed staat, misschien een keer gaan winkelen met iemand die zich daar wat meer thuis in voelt en daarbij kan helpen (vriendin, familielid, etc.)? Uiteindelijk natuurlijk belangrijk dat je kiest wat je zelf mooi vindt, maar dit kan misschien ook helpen om andere dingen te proberen dan die je normaal zelf zou kiezen.
Oh dat is ook een goede tip! Ik heb een vriendin die altijd heel coole dingen draagt, ik zal haar vragen eens mee te gaan misschien
Skippy01 schreef:Als je mensen ziet lopen, of foto's ziet online/ in magazines, waar kijk je dan 2x naar met het idee van 'wow, dát is gaaf!'? Welke magazines trek je uit het rek in de Bruna qua kleding? Avantgarde is héél anders dan Elle en dat is weer heel anders dan Vogue. (En dan bedoel ik niet qua prijzen ,maar qua stijl)
Dat probeer ik inderdaad te doen en die mensen wat te "kopiëren" of er uit te destilleren wat ik leuk vind
Magazines kijk ik niet vaak in, moet ik misschien eens proberen en inspiratie uitknippen 
Ook de rest bedankt voor de reacties! Ik kan zeker al een eind op weg 
Aan de ene kant wil ik misschien niet iemand zijn die superveel waarde hecht aan outfits en er zo hard mee bezig is, maar ik merk toch dat ik het wel heel leuk vind als ik eens een toffe outfit gemaakt heb, dus waarom ook niet