Je eigen stijl vinden (kledij)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Je eigen stijl vinden (kledij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 10:52

Hoi lieve bokkers,

Dit is een dingetje waar ik al even tegenaan loop: hoe vind ik kledij die mijn eigen stijl reflecteert, of hoe kom ik überhaupt te weten wat mijn eigen stijl is :+

Als tiener droeg ik wat (ik dacht dat) populair was, daarna een tijdje een lichte hippie-periode gehad, toen terug wat meer "conform" en toen ik ging werken moest ik me wat formeler kleden. Vooral door dat laatste heb ik wel wat stuks hangen die ik maar "meh" vind, maar toch maar droeg omdat ze het midden houden tussen mijn iets meer casual stijl en het formele wat moest op kantoor. Aangezien ik wat minimalistischer wil gaan leven, wil ik daar van af en alleen stuks bijhouden/kopen die ik echt graag draag.

Binnenkort start ik op een nieuwe job en heb al gezien dat het daar op kantoor wat losser is, jeans en sneakers kan gewoon, dus ik heb het gevoel dat ik daar qua kledij meer mijn eigen ding ga kunnen doen :)

Alleen... wat is dat dan precies? Ik vind het best moeilijk om mooie kleren te vinden (misschien ben ik te kritisch :+ ) en om er mooie outfits mee te maken. Vaak zie ik ook coole dingen, maar als ik die dan zelf probeer, lijkt het nergens op := Eigenlijk wil ik een combinatie van mooie basics met een paar "coole" stuks die er wel uitspringen.

Een Zalon-box voor inspiratie heb ik al een paar keer geprobeerd, maar was elke keer toch een beetje een teleurstelling...

Dus, tips of verhalen over hoe jullie je eigen stijl gingen ontdekken/gevonden hebben/ontwikkelen zijn zeker welkom, ik ben benieuwd! :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:58

Alle ideeën die je hebt over wat bij een stijl hoort loslaten en alleen aanschaffen wat jij als persoon mooi vind.

Zelf heb ik een kledingkast vol met basics waar ik mij prettig in voel. En een paar unieke stukken voor wanneer ik daar zin in heb.

https://www.youtube.com/watch?v=ljf4l6Nuh8Q
Zelf vind ik dit een fijne hulp bij een opbouw van een kledingkast.
Maar wederom dit zijn richtlijnen waar ik mij fijn bij voel maar dat is zo enorm persoonlijk. De beste tip blijft, koop wat je mooi vind, moeite met combineren? Ga terug naar basics en voeg steeds wat toe.
Laatst bijgewerkt door Kana op 10-07-20 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:59

Misschien eens advies vragen in een winkel? Dan kan je alles gelijk aanpassen en kijken of het je ding is of niet?

xChanelx

Re: Je eigen stijl vinden (kledij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:05

Misschien helpt het om eens via Pinterest plaatjes te zoeken van wat je leuk vindt en dat uiteindelijk te bekijken of er overeenkomsten in zitten?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 11:19

@Kana, filmpje ziet er interessant uit! Intro was alvast herkenbaar, haha. Hoewel ik er ook al over gedacht heb om een soort "uniform" voor mezelf te maken, maar ik heb het idee dat ik dan na een tijdje toch weer iets nieuw zou willen, dus weet niet zeker of dat zou werken voor mij.

@Elite, idd een goede tip! Moet ik even uitzoeken in welke winkels ze veel dingen hebben die ik wel leuk vind :)

@Chanel, vanmorgen pinterest idd nog eens geopend, was lang geleden :+

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:25

Je kunt online ook alvast de collectie bekijken en uitvinden of de collectie je aanspreekt :)

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:36

Pinteresten idd! En je kunt ook altijd nog een stijladvies voor je verjaardag vragen oid. Oh en je hebt van die online testjes, dat kan ook nog wel verhelderend voor je werken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:42

Met mij shoppen! Nee oké grapje even serieus.

Wat ik vooral heb gedaan is naar een winkel gaan en dingen pakken die ik normaal nooit zou pakken. Veel op Instagram gekeken wat andere mensen droegen. En dan vooral mensen die niet 30 in een dozijn dingen droegen. Ik volg ook vooral pagina’s zoals fashionchick, grotere merken zoals Chanel en Dior die posten veel couture en daar haal ik inspiratie vandaan. Verder veel merken volgen die je leuk vind die posten vaak ook outfits.

En het aller leukste veel proberen ook dingen uit je comfortzone. Maar wat mij hielp is bijv een leer jasje heel erg in mijn comfortzone combineren met iets wat heel erg uit mijn comfortzone is in mijn geval een jeans. En dit zo uitbouwen tot het comfortabel voelt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:46

Het filmpje is ook heel verhelderend qua welke kleuren je goed staan, al kies je die meestal zelf ook al op intuïtie. Zo draag ik veel blauw met blauw met blauw. Maar dat is ook niet echt een style. Dus bij mij heeft de zalon box wel geholpen qua dat daar dingen inzaten die ik zelf nooit zo snel zou kopen maar wel bij me passen. Ik vond hun style aanvinken ook erg handig, zo vind ik maritiem en speels heel erg leuk en dat is nu ook wel terug te zien in mijn kledingkast. Ik heb weinig basic shirtjes die geen printje hebben. En ik ben niet van het zwart-wit. Mijn basics zijn dus shirtjes die in blauwtinten zijn of in ieder geval richting het koelere gaan. En inderdaad ga gewoon eens rondspeuren en gooi op bvb zalando (een site die veel verschillende kleding heeft) eens dingen in je winkelmandje die je leuk lijken en kijk dat of je een bepaalde style ziet of gewoon heel veel random losse items. Bij mij heeft Zalon dus wel geholpen meer richting te geven aan mijn style, want ik koop gewoon heel veel losse items en dan trek ik dat aan. Dus ik werk niet echt met outfits, maar ik moet dit juist wel gaan doen. Ik ben ook niet zo'n fashionpopje, dus ik zou het bvb al vreselijk vinden om dat soort kanalen te gaan volgen, want ik heb het lijf ook niet om me zo te gaan kleden, zoals die meid van dat filmpje bvb wel heeft, ik zou nooit mijn buik willen laten zien hoor. Dus zo kan ik voor mezelf ook alvast wat do's en don't's noteren, misschien dat dat voor jou ook werkt. Dat kun je met elk kledingstuk doen. Maar ik zou eigenlijk eerst inventariseren wat je nu hebt, wat je vaak aan hebt, soms aan hebt en wat je nooit aantrekt. En daarop verder bouwen. En ja, ik loop nog steeds grotendeels rond in een joggingbroek/zonder bh/in lekker losse kleding als ik thuis rondloop want ik woon toch alleen hier. :+
Maar ik ben dus zelf ook nog zoekende en bouw daarbij voort op wat ik al heb uit de box en wat ik leuk vind.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 10-07-20 11:54, in het totaal 4 keer bewerkt

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:47

Mijn tactiek zou zijn, lekker een dagje gaan shoppen. Zorg dat je eerst de basics bij elkaar verzamelt zodat je de basis hebt. Dan heb je ondertussen vast meer leuke items gezien, welke heb je onthouden aan het einde van de dag? Terug gaan en kopen! Dan kan je daar op verder borduren.

Al ben ik niet de persoon om te antwoorden aangezien ik er zelf als een hobo (maar comfortabel) bij loop.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:52

Nu ben ik misschien wel een waardeloos voorbeeld als het gaat om stijl maar ik weet niet of er perse zoiets is als je stijl die je altijd reflecteerd.
Voor mij is het erg weer en stemming afhankelijk. Ik koop wat ik mooi vind en dat kan heel verschillend zijn kwa stijl, wel in mijn geval binnen de grenzen van praktisch aangezien ik niet aan mijn kleding wil hoeven denken in mijn activiteiten. Er is denk ik ook niets mis mee als je soms sloberdieslob bent, een andere dag mega kleurig, dan een keer super klassiek.
Wat draab je zelf graag?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-07-20 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:54

Ik vind 77onlineshop (je zou bijna denken dat ik aandelen heb...grapje natuurlijk) een fijne online winkel om inspiratie op te doen, en dan moet je klikken op outfits.
Daar heb je best een aantal outfits waar je inspiratie uit kan halen en een aantal basics die je terug ziet komen bij verschillende outfits. Wellicht brengt dat je wat op ideeën. (zo was ik bijv. nooit van de spijkerjasjes, maar heb ik na aanleiding van de 77 onlineshop toch een spijkerjasje gekocht en die kun je echt met veel dingen combineren :-))

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:10

Ik zou ook zeggen van alles proberen en vooral niet teveel laten leiden door huidige trends of wat anderen dragen. :j

En als je het lastig vindt om te weten wat je goed staat, misschien een keer gaan winkelen met iemand die zich daar wat meer thuis in voelt en daarbij kan helpen (vriendin, familielid, etc.)? Uiteindelijk natuurlijk belangrijk dat je kiest wat je zelf mooi vindt, maar dit kan misschien ook helpen om andere dingen te proberen dan die je normaal zelf zou kiezen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:23

Belangrijkste lijkt mij waar jij je prettig in voelt en wat je voelt dat jou staat.
Ik ben zelf redelijk 'klassiek-country-sportief'. Mijn lievelingsoutfits: jeans (zwart, middenblauw, donkerblauw, soms donkergrijs), laarzen zonder hak, basic shirt en dan daarop alles variërend van een oversized trui/ vest tot een tweed jasje of doorgestikt jasje. In de zomer wil ik de laarzen wel wisselen voor deck shoes of gympen.

Ik heb ook allerlei fases gehad, en allerlei kleuren gedragen, maar waar ik uiteindelijk steeds op teruggrijp, is het klassieke wat in mijn kast hangt. Kleur en gekkigheid voeg ik dan wel toe in een vestje of jasje of in een sjaal of ander accessoire.

Als je nu je ogen dicht doet en iets uit de kast zou moeten trekken zonder nadenken, wat zou je dan pakken? Bij twijfel is iets tijdloos altijd verstandig en dan upgraden met spannendere dingen. En wat hierboven ook wordt aangehaald: inspiratie opdoen, 77online heeft altijd wel interessante inspiratie-outfits, maar ook op insta volg ik mensen wiens kledingstijl me aanspreken - en dat zijn bij mij nagenoeg allemaal klassiek geklede britse meiden met een enkele scandinavische of franse. En dat typeert ook wel echt mijn stijl.

Als je mensen ziet lopen, of foto's ziet online/ in magazines, waar kijk je dan 2x naar met het idee van 'wow, dát is gaaf!'? Welke magazines trek je uit het rek in de Bruna qua kleding? Avantgarde is héél anders dan Elle en dat is weer heel anders dan Vogue. (En dan bedoel ik niet qua prijzen ,maar qua stijl)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:23

Ik ben zo iemand die geen stijl heeft. Of nouja, héél veel stijlen :D

Bij de paarden is het vaak rijbroek, wandelschoenen of veiligheidsschoenen eronder, of rijlaarzen uiteraard, met een basic t-shirt / hoodie / topje erop. Dan zal het me al niet zo boeien hoe ik eruit zie.
Idem als ik op pad ben met de hond, vaak gewoon in mijn rijbroek of wandelbroek/short.

Op het werk kleed ik me meer op, met een hakje eronder. Maar dit gaat van een stoere skinnyjeans met een laarsje of een pump eronder en een los vallend tshirtje erover, Naar jeans met een gekleed topje met bloemen, naar een leuk jurkje.

Voor feestjes beetje hetzelfde als op het werk, maar dan opgeleukt met leuke sierraden. Tijdens uitgaan hetzelfde maar een leuke sneaker eronder ipv hakken.

Maar evengoed zit ik lekker thuis in een ouwe jeans met een oversized hoodie van mijn vriend eroverheen, dat vind ik eigenlijk nog het meest comfortabel.

Belangrijk is dat jij het leuk vindt, en je er goed in voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:40

Ik heb het laatste jaar dat ik eigenlijk alleen dingen koop die ik leuk vind. Ook omdat ik veel kleding had die ik mua vond en ik niet ben van het hele formele waardoor de 'basiskledingkast' mij niet trok.

Toen ben ik erachter gekomen dat ik mijn (nep)leren jasjes veel draag. Dus richt ik mijn koopstrategie op shirts die ik leuk vind, die ik gewoon zo kan dragen en waar één van mijn jasjes boven past. Nu heb ik volgensmij 6 verschillende jasjes, wat shirtjes die ik veel draag (en omdat ik verschillende jasjes heb past er in de herfst/winter/lente/zomer altijd wel wat op) en gebruik ik de shirts die ik minder draag bij de paarden :)

En tsja, af en toe zie ik een leuk jasje of iets compleet anders die ik gaaf vind en toch echt moet kopen :) )

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 12:46

Ooh, zoveel reacties al, dankjulliewel iedereen! <3

pumpina schreef:
Pinteresten idd! En je kunt ook altijd nog een stijladvies voor je verjaardag vragen oid. Oh en je hebt van die online testjes, dat kan ook nog wel verhelderend voor je werken.

Stijladvies kan inderdaad eens doen! Leuk idee :) Van die online testjes heb ik vaak het idee dat dat ook niet zoveel zegt eigenlijk := Maar ik ga wel eens wat "testjes" doen of op zijn minst opzoeken wat bij mijn body type past :)

Jorex schreef:
Ik ben ook niet zo'n fashionpopje, dus ik zou het bvb al vreselijk vinden om dat soort kanalen te gaan volgen, want ik heb het lijf ook niet om me zo te gaan kleden, zoals die meid van dat filmpje bvb wel heeft, ik zou nooit mijn buik willen laten zien hoor. Dus zo kan ik voor mezelf ook alvast wat do's en don't's noteren, misschien dat dat voor jou ook werkt. Dat kun je met elk kledingstuk doen. Maar ik zou eigenlijk eerst inventariseren wat je nu hebt, wat je vaak aan hebt, soms aan hebt en wat je nooit aantrekt. En daarop verder bouwen. En ja, ik loop nog steeds grotendeels rond in een joggingbroek/zonder bh/in lekker losse kleding als ik thuis rondloop want ik woon toch alleen hier. :+
Maar ik ben dus zelf ook nog zoekende en bouw daarbij voort op wat ik al heb uit de box en wat ik leuk vind.

Ik ben zeker ook geen fashion popje :P Draag ook bijna nooit accessoires of make-up. Thuis loop ik ook altijd gewoon comfi rond in mijn ondergoed of t-shirt en jogging :+
Inventariseren heb ik al een stukje gedaan, veel weggedaan wat ik sowieso nooit droeg, maar misschien moet ik er nog eens doorheen gaan met het idee "wat draag ik echt graag" (ipv "wat draag ik wel en wat niet") en dan ook gaan bekijken wat die zaken gemeenschappelijk hebben :)

kwii schreef:
Mijn tactiek zou zijn, lekker een dagje gaan shoppen. Zorg dat je eerst de basics bij elkaar verzamelt zodat je de basis hebt. Dan heb je ondertussen vast meer leuke items gezien, welke heb je onthouden aan het einde van de dag? Terug gaan en kopen! Dan kan je daar op verder borduren.

Al ben ik niet de persoon om te antwoorden aangezien ik er zelf als een hobo (maar comfortabel) bij loop.

Ik ben ook helemaal voor comfortabel hoor :D Maar wil wel mijn stijl en persoonlijkheid er uit laten schijnen :) Sommige dagen vind ik jeans + zwarte t-shirt helemaal top, maar op andere dagen wil ik dan toch iets wat "gekleder" of zo. Eerst basic items en dan terug is wel een goede! Shoppen is alleen minder leuk nu met corona :+ Maar kan ook online zien en dan gewoon veel in het mandje leggen en dan terug bekijken :)

Sizzle schreef:
Nu ben ik misschien wel een waardeloos voorbeeld als het gaat om stijl maar ik weet niet of er perse zoiets is als je stijl die je altijd reflecteerd.
Voor mij is het erg weer en stemming afhankelijk. Ik koop wat ik mooi vind en dat kan heel verschillend zijn kwa stijl, wel in mijn geval binnen de grenzen van praktisch aangezien ik niet aan mijn kleding wil hoeven denken in mijn activiteiten. Er is denk ik ook niets mis mee als je soms sloberdieslob bent, een andere dag mega kleurig, dan een keer super klassiek.
Wat draab je zelf graag?

Op zich vind ik dat ook niet erg! Alleen wil ik mijn kleerkast dus wat minimalistischer inrichten en dan is het wel zo handig om zaken te hebben die bij elkaar passen. Dat is ook een kwestie van goede basics hebben en zaken die je gemakkelijk kan combineren, dus die zijn zeker een deel van "mijn stijl". Ik heb maar weinig kleren die ik ALTIJD graag draag, dus hangt zeker ook af van mood, gelegenheid, weer, inspiratie, ...

_Lydia_ schreef:
En als je het lastig vindt om te weten wat je goed staat, misschien een keer gaan winkelen met iemand die zich daar wat meer thuis in voelt en daarbij kan helpen (vriendin, familielid, etc.)? Uiteindelijk natuurlijk belangrijk dat je kiest wat je zelf mooi vindt, maar dit kan misschien ook helpen om andere dingen te proberen dan die je normaal zelf zou kiezen.

Oh dat is ook een goede tip! Ik heb een vriendin die altijd heel coole dingen draagt, ik zal haar vragen eens mee te gaan misschien :)

Skippy01 schreef:
Als je mensen ziet lopen, of foto's ziet online/ in magazines, waar kijk je dan 2x naar met het idee van 'wow, dát is gaaf!'? Welke magazines trek je uit het rek in de Bruna qua kleding? Avantgarde is héél anders dan Elle en dat is weer heel anders dan Vogue. (En dan bedoel ik niet qua prijzen ,maar qua stijl)

Dat probeer ik inderdaad te doen en die mensen wat te "kopiëren" of er uit te destilleren wat ik leuk vind :) Magazines kijk ik niet vaak in, moet ik misschien eens proberen en inspiratie uitknippen :)

Ook de rest bedankt voor de reacties! Ik kan zeker al een eind op weg :)
Aan de ene kant wil ik misschien niet iemand zijn die superveel waarde hecht aan outfits en er zo hard mee bezig is, maar ik merk toch dat ik het wel heel leuk vind als ik eens een toffe outfit gemaakt heb, dus waarom ook niet :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:34

Iolanthe schreef:
Aan de ene kant wil ik misschien niet iemand zijn die superveel waarde hecht aan outfits en er zo hard mee bezig is, maar ik merk toch dat ik het wel heel leuk vind als ik eens een toffe outfit gemaakt heb, dus waarom ook niet :D

Inderdaad: waarom niet! Er leuk uitzien, is goed voor je humeur. En van een goed humeur is nog nooit iemand slechter geworden :D

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:48

Ik denk dat het met meer dingen te maken heeft dan nu ook genoemd word. Draag je veel makeup? Heb je tattoos/piercings? Welke haarkleur? Wat voor haartype? Al deze dingen wegen mee met jouw persoonlijke stijl. Ik denk dat ik zelf kan zeggen dat ik een unieke stijl heb, veel kleur, veel laagjes. Mijn tattoo's en piercings maken het dat dat een geheel is. Misschien is het wat om daar mee te beginnen? En dan bedoel ik niet neem tattoo's/piercings, maar misschien kan je je stijl al aflezen van jouw "basis".

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 14:53

Dat is inderdaad een goede :) En daar valt wel wat van af te lezen: make-up draag ik eigenlijk nooit, soms wat mascara, maar dat is het dan ook. In die zin ben ik best "lui", ik maak gewoon de tijd niet om me bv. op te maken, maar komt ook omdat ik gewoon "basis" en "natuurlijk" mooi en goed genoeg vind :) Dat geldt ook voor mijn haar; ik knip af en toe de puntjes bij, voor de rest stijl ik het niet echt, maar vind het wel leuk als er eens toevallig een leuke slag in zit :)

Oorringen zijn een beetje hetzelfde verhaal, ik heb er een paar die ik af en toe draag, maar denk er meestal gewoon niet aan. En ook hier, lastig om echt oorringen te vinden die ik mooi vind en passen bij wat ik wil uitstralen. Heb nu net voor mijn verjaardag wel een paar gekregen dat ik heel leuk vind <3 (van de vriendin die ik mee shoppen wil nemen, hahaha).

Edit: misschien moet ik ook gewoon accepteren dat er wat meer werk in gaat kruipen als ik er beter uit wil zien / meer zelfvertrouwen wil hebben O:)

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:59

Wat ik veel heb gedaan is, tijdens het series kijken op Netflix, kijken naar welke kleding de acteurs dragen en dan bepalen wat je daar precies leuk aan vindt.
Zo vond ik bijvoorbeeld de kleding in Gossip Girl altijd heel leuk; veel meisje-meisje met jurkjes etc, maar ook mooie spijkerbroeken met blousjes of kabeltruien met overhemden.

Zo ben ik zelf mijn kledingkast gaan opbouwen: veel basic die onderling goed gecombineerd kunnen worden. Goede (spijker)broeken en mooie blousjes en truien, en een paar basic overhemden.
Truien kunnen zonder overhemd met rokjes, met overhemd en spijkbroek kunnen ze als casual chique naar werk aan.
Blousjes kunnen casual met broek of met rokje voor echt zakelijk.

Etc etc

Trouwens, ik haal bijna al mijn truien bij de outlet, met name hij Ralph Lauren. Heb je met een beetje geluk een trui van €150 voor <€40 _/-\o_

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:03

Ik ben juist helemaal van de mode af. Heerlijk. Is het nooit in en en nooit uit.
Mijn gardorobe is helemaal op vintage (swing, pencil en heel hoge broeken) gericht omdat ik dat echt heel leuke kleding vind.
+ gewone (spijker)broeken, t shirt en sweatshirts omdat ik nu eenmaal buitenaf woon en dat het allergemakkelijkste is. Maar door daar voor redelijk gemiddelde modellen te kiezen zijn die ook nooit heel erg in of uit.

En zoals iemand anders hier al zei: als je weet welke kleuren (en modellen) je goed staan doe je niet snel meer een miskoop.

Ik heb ook alles in blauw, blauw, blauw en wit, ivoor, wit en nog meer wit + beetje rood en knal roze. Voor mijn kleurtype succes gegarandeerd. Kleuren die mij niet staan mijd ik als de pest. Zelfs zwart heb ik bijna helemaal verdreven uit mijn kast.

En ik ben gek op schoenen. Als ik schoenen draag waar ik blij van word, word ik ook blij van de rest van mijn kleren. Zoek eens uit wat dat magische kledingstuk/ accessoire voor jou is.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 10-07-20 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:04

Ik heb je even een pb gedaan

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:13

Ik heb ooit een adviseuse van Color me beautiful in de arm genomen om op dit gebied wat meer wegwijs te raken. Ze raadde kleuren en kleding aan op basis van de seizoenstype en figuur, inclusief make up advies. Daar heb ik veel aan gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:19

Ik weet het ook nooit qua kleding. Heb nu gewoon goede jeans, zwarte en witte shirts en dat draag ik elke dag _O- ik koop ook geen kleuren meer.
Zo zie ik er elke dag netjes uit, en ik hoef nooit meer na te denken.
Ik heb wat leuke sieraden om af te wisselen en besteed aandacht aan goede schoenen/tassen.