Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
__Robijn__ schreef:Dus je maakt je druk om het salaris van hem?![]()
Het is toch zijn goed recht om zo'n hoog mogelijk salaris eruit te slepen? Ik zou dat ook doen. En als hij meer gaat verdienen dan jij verdient als hij aangenomen wordt, dan heb jij dus iets verkeerds gedaan toen jij aangenomen werd. En dat jij een beter cv hebt, hoeft niks uit te maken voor salaris. Misschien lever jij wel beter werk, of misschien niet. Jij verdient aan hem toch ook een bonus als hij aangenomen wordt? Of geef je hem dan ook de helft?
Een brutaal mens heeft de halve wereld. Hij probeert het en ik geef hem groot gelijk.
moonsparkle schreef:Ik zou het hem gunnen, is toch fijn voor hem als dat lukt? Nu word het weer een taboe om over salaris te praten, want jij speelde open kaart en hij speelt open kaart en nu lijkt het erop dat je beter beide er niet over had kunnen praten?
Ik heb het er in het vervolg niet meer over
Joman schreef:__Robijn__ schreef:Dus je maakt je druk om het salaris van hem?![]()
Het is toch zijn goed recht om zo'n hoog mogelijk salaris eruit te slepen? Ik zou dat ook doen. En als hij meer gaat verdienen dan jij verdient als hij aangenomen wordt, dan heb jij dus iets verkeerds gedaan toen jij aangenomen werd. En dat jij een beter cv hebt, hoeft niks uit te maken voor salaris. Misschien lever jij wel beter werk, of misschien niet. Jij verdient aan hem toch ook een bonus als hij aangenomen wordt? Of geef je hem dan ook de helft?
Een brutaal mens heeft de halve wereld. Hij probeert het en ik geef hem groot gelijk.
Nee, om mijn eigen salaris en om het feit dat ik hem ergens binnen probeer te loodsen, en dat hij mij mogelijk in diskrediet brengt door 30% meer te vragen dan zijn huidige salaris. Als ze zijn salarisstrook opvragen (wat niet ongewoon is), staat hij mooi voor schut, en ik daarmee ook
secricible schreef:waarom heb je er een raar gevoel bij? Hij onderhandelt toch over zijn eigen arbeidsvoorwaarden?
Als hij meer verdiend dan jij is dat een gesprek voor jou om te voeren, maar het lijkt me dat hij kan vragen wat hij wil, dan is het aan jou werkgever om aan te geven of ze daarmee accoord zijn.
Wat me vooral triggert is waarom dat jou in diskrediet brengt. Jij hebt hem aangebracht omdat jij het idee hebt dat hij een goede werkgever is en de juiste kwaliteiten daarin heeft. Dat staat los van salaris toch? Ik zou als werkgever jou niet aankijken op het feit dat iemand die jij aanbrengt een hoger salaris vraagt.
Niet dat mij dat iets interesseert, maar ik ben een beetje bang dat ze hem daardoor niet serieus nemen en dan hoop ik niet dat ze mij erop aankijken. Joman schreef:secricible schreef:waarom heb je er een raar gevoel bij? Hij onderhandelt toch over zijn eigen arbeidsvoorwaarden?
Als hij meer verdiend dan jij is dat een gesprek voor jou om te voeren, maar het lijkt me dat hij kan vragen wat hij wil, dan is het aan jou werkgever om aan te geven of ze daarmee accoord zijn.
Wat me vooral triggert is waarom dat jou in diskrediet brengt. Jij hebt hem aangebracht omdat jij het idee hebt dat hij een goede werkgever is en de juiste kwaliteiten daarin heeft. Dat staat los van salaris toch? Ik zou als werkgever jou niet aankijken op het feit dat iemand die jij aanbrengt een hoger salaris vraagt.
Het gaat niet om het vragen van een hoger salaris. Maar om het verschil van 30% tov zijn huidige werk dat hij vraagtNiet dat mij dat iets interesseert, maar ik ben een beetje bang dat ze hem daardoor niet serieus nemen en dan hoop ik niet dat ze mij erop aankijken.
en ik was toch aangenomen en heb er jaren met heel veel plezier gewerkt.
Good for him
Tallie1979 schreef:Dat noemen ze salaris onderhandeling.
Als ik een werkgever zou zijn en ik zou een goede onderhandelaar binnen kunnen halen, dan zou ik daar erg blij mee zijn. Want, als hij ook zo onderhandelt met mijn klanten, dan haalt hij het onderste uit de kan.
En de goede onderhandelaars zijn schaars
Interne dienstverlening. Joman schreef:Het gaat niet om het vragen van een hoger salaris. Maar om het verschil van 30% tov zijn huidige werk dat hij vraagtNiet dat mij dat iets interesseert, maar ik ben een beetje bang dat ze hem daardoor niet serieus nemen en dan hoop ik niet dat ze mij erop aankijken.
__Robijn__ schreef:Joman schreef:
Het gaat niet om het vragen van een hoger salaris. Maar om het verschil van 30% tov zijn huidige werk dat hij vraagtNiet dat mij dat iets interesseert, maar ik ben een beetje bang dat ze hem daardoor niet serieus nemen en dan hoop ik niet dat ze mij erop aankijken.
Maar JIJ weet dat dit 30 procent meer is. Dat weet jouw werkgever nu toch niet?
En als ze later zijn salaris zien dan zullen zij misschien balen maar is dat dan jouw probleem?
Ik begrijp niet waarom je je druk maakt.
Ik proef dat je baalt dat hij meer salaris gaat verdienen dan jij.... en als dit zo is, dan moet je zelf in gesprek gaan met het bedrijf.
Tallie1979 schreef:Dat noemen ze salaris onderhandeling.
Als ik een werkgever zou zijn en ik zou een goede onderhandelaar binnen kunnen halen, dan zou ik daar erg blij mee zijn. Want, als hij ook zo onderhandelt met mijn klanten, dan haalt hij het onderste uit de kan.
En de goede onderhandelaars zijn schaars

Tallie1979 schreef:Joman schreef:Het gaat niet om het vragen van een hoger salaris. Maar om het verschil van 30% tov zijn huidige werk dat hij vraagtNiet dat mij dat iets interesseert, maar ik ben een beetje bang dat ze hem daardoor niet serieus nemen en dan hoop ik niet dat ze mij erop aankijken.
Je klinkt nu gewoon jaloers. Siert je niet.
Zet het van je af of ga zelf het gesprek aan om je salaris te verhogen. Maar ga niet zo sneu zitten doen dat hij 30% meer heeft gevraagd.
Tallie1979 schreef:BloemBloem schreef:Eens! Hosselaars noem ik ze, inclusief mijzelf
Joman, het is voor jou een harde les, dat is ook stom!
Maar neem het mee in je verdere loopbaan
Ik ben er ook zo een.Toen ik bij mijn huidige werkgever kwam heb ik ook 500 meer gevraagd. En gekregen! Kwestie van onderhandelen.