Wie vist er nog meer hier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz
Bakkabouter

Wie vist er nog meer hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 18:56

Hoi bokkers,

Ik vroeg me af of er net als ik nog meerdere bokkers zijn die doen vissen? Het valt mij op in mijn omgeving dat ik een van de weinige vrouwen ben die doet vissen.

Ik vis voornamelijk met een vaste hengel met dobbertje en maden, of met een voerkorfje, en soms ook met blinker of shad op roofvis .

vandaag ben ik weer wezen vissen op zee met een shad, helaas was het eb, maar heb toch een mooi zeebaarsje weten te landen

Ik ben benieuwd of er meerdere zijn :)
⚠️ SharonIndezz kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:22

Ik vis alleen maar achter het net. -O-

Storm

Re: Wie vist er nog meer hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:47

Ik vind vissen de meest nutteloze en zielige bezigheid dat er is. Een beetje een haak door de lip van een nietsvermoedend visje heen rammen. Het zou verboden moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:50

Volgens mij vroeg TS niet om een discussie over vissen an sich...

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:21

Storm schreef:
Ik vind vissen de meest nutteloze en zielige bezigheid dat er is. Een beetje een haak door de lip van een nietsvermoedend visje heen rammen. Het zou verboden moeten worden.

Lijkt me idd niet het doel van dit topic.

Ik ging vaak mee vissen met mijn vriend voor we kindjes hadden, kon er ook echt wel van genieten. Er gaat zo'n rust van uit.
We vissen zowel met lance als vaste stok, meestal naast het kanaal en af en toe op de gemeentevijver.
We vullen elkaar ook echt goed aan, want hij hangt de maden aan de haak (zeker in het begin, is nu al een stuk beter) en ik moet dan meestal de vissen eraf halen, want dat doet mijn vriend dan weer niet graag :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:31

Storm schreef:

Eens. Hoe denken de mensen die vissen hier over? :) Niet om een reltopic te beginnen maar ik vraag me af hoe jullie hier in staan? Voelt een vis hier niets van oid?

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:37

Arme visjes

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 22:39

Ik had verwacht dat deze vraag zou komen...

Het heeft denk ik te maken met wat voor spullen je gebruikt en hoe je vist, als jij een vis goed haakt gaat dat in een snelle beweging, het is een kwestie van een honderdste seconde dat hij gehaakt word, ik denk dat als een vis echt pijn ervaart, dat een vis dan niet voor een tweede keer bijt op het zelfde aasje en dus haak.

Wat ik wel denk, is dat een vis veel ongemak ervaart door het onnodig soebatten (oneindig foto’s maken etc.) , als ik mijn vissen vang, haal ik ze bij groter formaat binnen met een schepnet, daarna onthaak ik ze snel, en zet ik ze met veel respect weer terug.
⚠️ SharonIndezz kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:45

Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 26-06-20 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:47

Ik vis zeer enthousiast. Toch wel drie keer per week momenteel. Meestal feeder, maar een beetje roofvis is ook niet gek.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:15

Ik vis regelmatig samen met mijn vriend (met de blinker), en toen ik hoog zwanger was zijn we nog gaan palingvissen snachts :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:21

Mijn vriend vist, met kunstaas, heeft onlangs ook een trapkajak aangeschaft omdat hij zo graag op de zeebaars gaat. Vaak zet hij de ondermaatse netjes terug, en de grote eten we lekker van. Meer scharrel en verantwoord dan dat kan je het niet krijgen denk ik dan.

Waar ga jij vissen? Hij gaat graag bij de brouwersdam of zeelandbrug. Soms ook wel met vrienden naar zo'n vijver.

Ohja hij heeft ook wel eens met een vriend inktvis gevangen, in engeland zat dat altijd al maar sinds een paar jaar ook in nl. Was erg lekker.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:29

Oh ik vind vissen heel leuk, ik durf alleen geen wurm aan mijn haakje te doen en ik durf de vis er ook niet af te halen. :') Daar heb ik dan weer een man voor nodig.

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 23:34

Gypsy schreef:
Mijn vriend vist, met kunstaas, heeft onlangs ook een trapkajak aangeschaft omdat hij zo graag op de zeebaars gaat. Vaak zet hij de ondermaatse netjes terug, en de grote eten we lekker van. Meer scharrel en verantwoord dan dat kan je het niet krijgen denk ik dan.

Waar ga jij vissen? Hij gaat graag bij de brouwersdam of zeelandbrug. Soms ook wel met vrienden naar zo'n vijver.

Ohja hij heeft ook wel eens met een vriend inktvis gevangen, in engeland zat dat altijd al maar sinds een paar jaar ook in nl. Was erg lekker.

Ik was vandaag ook op de Brouwersdam, maar dat was niks... enige wat er zat waren zeehonden :')

En het was eb helaas, dus dat is niet bevordelijk.

Heb uiteindelijk het zeebaarsje gevangen op de Oosterschelde, na 3 x ingooien kreeg ik een gigantische klap op mn shad, was alleen maar een heel klein visje :') ik gooi alles terug, tenzij ze boven de 42 cm zijn, dan eten we ze op

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:39

Mijn zoon is een fanatieke visser, snoek, karper, snoekbaars, snoekbaars, forel.
Af en toe vissen we wel eens samen hier in de haven voor de deur.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:41

Haha ja, ik vis zelf niet, maar soms kom ik kijken en dan moet ik erg lachen om die zeehonden. Wel jammer dat je nu niet meer makkelijk in die put kan gaan staan. Vandaar ook de kajak van mn vriend, dan kun je overal vissen waar je wil. Toch knap hoor, bij eb nog een zeebaarsje vangen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:50

Suzanne F. schreef:
Ik vis alleen maar achter het net. -O-

En ik vis alleen maar naar complimentjes!
:D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:57

Ik heb een hele tijd gevist voor wetenschappelijk onderzoek, met een beam trawler. Niet het meest ecologische als je dat voor grote schaal bevissing inzet.

We doen nu nog af en toe vissen met fuiknetten, ook voor wetenschappelijk onderzoek.

Vissen met een lijn (zeevis vanaf de kant en zoetwatervis vanaf de kant) vroeger veel met mijn opa en vader gedaan, maar pleziervissen lukt me nu niet meer. Gaat toch teveel tegen mijn gevoel in, vissen pijn doen voor de lol. Mijn opa en vader vissen nog wel elke zondag en ze sturen wel altijd foto's door van de vangst :D

Ze zetten trouwens alles terug, juist zeker de kanjers. Hoe groter de vis, hoe een betere voortplanter (meer eitjes/betere kwaliteit eitjes) dus ook voor wetenschappelijk onderzoek gaan de joekels juist terug in zee!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:10

SharonIndezz schreef:
Ik had verwacht dat deze vraag zou komen...

Het heeft denk ik te maken met wat voor spullen je gebruikt en hoe je vist, als jij een vis goed haakt gaat dat in een snelle beweging, het is een kwestie van een honderdste seconde dat hij gehaakt word, ik denk dat als een vis echt pijn ervaart, dat een vis dan niet voor een tweede keer bijt op het zelfde aasje en dus haak.

Wat ik wel denk, is dat een vis veel ongemak ervaart door het onnodig soebatten (oneindig foto’s maken etc.) , als ik mijn vissen vang, haal ik ze bij groter formaat binnen met een schepnet, daarna onthaak ik ze snel, en zet ik ze met veel respect weer terug.

Kul. Het is niet minder erg door je materiaal.
De vis de schuld geven van bijten in het aasje slaat nergens op. 1) hoe weet jij dat ze voor de tweede keer bijten? 2) dat aasje is gewoon hun voeding dus het is niet raar dat ze daarin bijten.

En anderen die foto's maken wegzetten als nog erger: het begínt met die haak hè, met veel respect terugzetten als het leed al geleden is is i.m.o onzin!

Hier in Spanje noemen ze de marteldood van een stier ook een eervolle dood. :r
Het is imo allemaal één pot nat: "sporten" die in 2020 zo onderhand wel eens verboden moeten zijn, dieren pijn doen voor eigen vermaak is walgelijk.

Dus nee, het is het topic niet voor mijn mening en mijn protest, maar dierenleed zal ik altijd wat van zeggen. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:16

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:42

Palmera schreef:
Dus nee, het is het topic niet voor mijn mening en mijn protest, maar dierenleed zal ik altijd wat van zeggen. :)

Waarvan akte.

Nu weer verder met vissen.
Ik ben op weg voor een weekje visvakantie met hopelijk deurmatten van brasems.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:56

Cowgirl schreef:
Storm schreef:

Tja dat is maar een kleine stap naar het paardrijden.

https://www.divoza.com/nl/paardenspullen/bitten

https://www.divoza.com/nl/ruiter/zwepen

https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... aardrijden

Ik zou zeggen de keuze is reuze.

Dus hoe erg mag je/ik tegen vissen zijn als je/ik dit voor mijn paard gebruik?

Ik wilde hetzelfde gaan zeggen. :=

Ik weet niet wat ik zieliger vind, vissen of paardrijden.

Persoonlijk vis ik niet, ik heb daar het concentratievermogen niet voor.

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 15:07

Nabster schreef:
Palmera schreef:

Waarvan akte.

Nu weer verder met vissen.
Ik ben op weg voor een weekje visvakantie met hopelijk deurmatten van brasems.

Leuk! Hopelijk goede vangsten, brasem is mijn minst favoriet :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:00

*D
Cowgirl schreef:
Storm schreef:

Dus als je paard 18 uur per dag op stal staat dan is het opeens niet meer zielig als je hond ook 18uur in een bench zit?

En omdat men in Spanje stierenvechten accepteert mag ik ook voor de lol met speren in paarden schieten?

Dat er net zo zielige / zieligere dingen bestaan betekent niet dat het opeens geaccepteerd en pijnloos is.

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:04

Cowgirl schreef:
Storm schreef:

Toch moet ik even zeggen dat ik het echt knap vind hoe zelfs een topic over vissen naar een bitloos-discussie topic omgebogen wordt :')
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.