Autoverzekering: welke raden jullie aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Autoverzekering: welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 13:03

Op 2 juli krijg ik mijn nieuwe auto *\o/* Superleuk, maar nu ben ik dus bezig met het uitzoeken van een verzekering. En wat zijn er véél :oo -O-

Ik heb een tweetal verzekeringen op het oog die me wel aanspreken, dat zijn Allianz Direct en InShared. Beiden lijken prima verzekeringen te leveren voor een heel redelijk bedrag.

Uitgangspunten voor de verzekering zijn:
- Nissan Qashqai 2.0 uit 2012
- 30.000+ km per jaar
- volledig verzekerd
- geen schadevrije jaren helaas, afgelopen 4,5 jaar leaseauto gereden. Dat was niet schadevrij, verzekeringsbericht heb ik al opgevraagd bij de leasemaatschappij

Zijn er verzekeringsmaatschappijen die jullie heel erg aan of juist afraden? En zo ja, waarom?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:20

Ik ben gewoon voor de goedkoopste binnen mijn eisen gegaan.

Er is een website net als Independer die alle verzekeraars met elkaar vergelijkt.

8nnemiek

Re: Autoverzekering: welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:22

Ik zit al jaren bij Bovag. Dat was destijds de goedkoopste voor mijn auto.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:47

Ik zit bij promovendum, goedkoop en bevalt goed

Selina
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:13

Ik zit bij allianz direct. Vind hun heel vervelend in schadeafhandeling. Meerdere keren gebeld, elke medewerker zei wat anders. En snel zijn ze blijkbaar ook niet want kreeg na tijdje belletje van tegenpartij of ik de schade nog wilde indienen. Maargoed. Ze zijn niet heel duur.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:17

Ik zit bij Achmea, heb er verder weinig gedoe mee en prijs is netjes vind ik. Helaas al wel 1,5 jaar een letselschadezaak lopen en kan nou niet zeggen dat ze daar lekker vlot mee zijn. Kan waarschijnlijk ook niet. Tegenpartij is hier ook verzekerd overigens.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:22

Ik zit bij Unive. Heb daar ook mn andere verzekeringen, voor huis etc. Krijg daardoor pakketkorting. Dus kijk daar ook eens naar, of je alles bij een kan doen. Is nog makkelijker ook in geval van schade of als er iets anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:48

Ik was toen ik nog zelf reed zeer te spreken over OHRA :j betaalbaar ook met weinig schadevrije jaren!

Wil je WA+ of All Risk?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:50

Inshared. In een maand volledig de schade afgewikkeld en altijd netjes te woord gestaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:05

Ik ben bij HEMA verzekerd. Heb ze nog niet nodig gehad en hoop dat ook zo te houden :=

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:11

Verzekerd via regiobank/verzekeringen i.c.m. totaal(woon)pakket. Veel voordeliger omdat alles gecombineerd is. Ooit ook bij Allianz gezeten, daar betaal ik nu ongeveer de helft voor bij mijn huidige.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:13

Ik zit bij centraal beheer Achmea, was de goedkoopste omdat ik via mn werk daar collectieve korting kreeg.
Nog nooit nodig gehad dus geen idee hoe de service etc is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 21:17

Auto moet All Risk verzekerd worden :j

Univé kwam bijna €40 per maand duurder uit :oo

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:21

Goed navragen/ bekijken wat het eigen risico is een of je vrije garagekeuze hebt! Leuk als een verzekeraar per maand niet duur is, maar als je 500 euro eigen risico hebt en niet naar je eigen garage mag, hoe leuk is het dan bij schade? ASR heeft een product met vrij laag eigen risico en kan je vrije garagekeuze meeverzekeren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:27

Tango1979 schreef:
Goed navragen/ bekijken wat het eigen risico is een of je vrije garagekeuze hebt! Leuk als een verzekeraar per maand niet duur is, maar als je 500 euro eigen risico hebt en niet naar je eigen garage mag, hoe leuk is het dan bij schade? ASR heeft een product met vrij laag eigen risico en kan je vrije garagekeuze meeverzekeren.

Oh ja, dit is idd ook belangrijk. Onze auto mag bij centraal beheer door de dealer gerepareerd worden met originele onderdelen.
Ook allrisk verzekerd en we krijgen de aanschafwaarde bij total loss. (En dus niet de dagwaarde)

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:36

Ik ga geen tip qua maatschappij geven, zoveel mensen, zoveel wensen haha. En ik werk er bij 1 dus ben misschien wat bevooroordeeld :P Houdt er bij Allianz Direct wel rekening dat dit echt een digitaal product is. Dat moet je net liggen en passen :) Ik wil je wel even wat meegeven met betrekking tot de leaseverklaring. Deze kunnen door meerdere maatschappijen gebruikt worden om schadevrije jaren te rekenen. Met schade hierop kan dat (helaas) ook negatief uitpakken. Ik zou wat maatschappijen die jou aanspreken even bellen en dan gelijk overleggen over de leaseverklaring. Dan heb jij ook gelijk meer duidelijkheid over de juiste premie en zullen ze je nadien niet zomaar ineens afwijzen/ hele andere premie rekenen als je ergens al verzekerd bent en je stuurt later ineens nog een leaseverklaring toe.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:43

Ineke2 schreef:
Ik ben bij HEMA verzekerd. Heb ze nog niet nodig gehad en hoop dat ook zo te houden :=

Hier ook maar ik heb geen all risk verzekering

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:08

Het voordeel van een internetverzekering (A direct/ Hema) is natuurlijk dat ze goedkoop zijn. Via een tussenpersoon zal zeker iets duurder zijn (Ik werk bij een tussenpersoon) maar je krijgt zo veel meer service.

De meeste heel goedkope verzekeringen kennen een addertje onder t gras: dat kan het eigen risico zijn, een heel vervelende BM lader zodat je na 1 schade gruwelijk veel meer premie gaat betalen, of ze gooien je er na 2 schades uit. Zolang je geen schade hebt, is zo'n internet product ideaal. Maar heb je wel iets, dan kan t vies tegenvallen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:12

Tango1979 schreef:
Het voordeel van een internetverzekering (A direct/ Hema) is natuurlijk dat ze goedkoop zijn. Via een tussenpersoon zal zeker iets duurder zijn (Ik werk bij een tussenpersoon) maar je krijgt zo veel meer service.

De meeste heel goedkope verzekeringen kennen een addertje onder t gras: dat kan het eigen risico zijn, een heel vervelende BM lader zodat je na 1 schade gruwelijk veel meer premie gaat betalen, of ze gooien je er na 2 schades uit. Zolang je geen schade hebt, is zo'n internet product ideaal. Maar heb je wel iets, dan kan t vies tegenvallen

Tja heel eerlijk gezegd had het ook niet mijn voorkeur maar met een grotere auto als eerste auto was het meer dan 4x zo duur ...
Ook een bewuste keuze om dus niet all risk te verzekeren. Auto was 9 jaar oud. Wel heb ik rechtsbijstand.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 16:39

Na een middag de krochten van het internet doorgespit te hebben vallen zowel InShared als Allianz Direct af. Lees de Google reviews maar een door... :=

Voorkeur gaat nu uit naar de ANWB. Wel een stuk duurder maar ook minder gedoe en betere voorwaarden, lijkt het.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:42

Ik zit al 12 jaar bij Allianz met 1 keer schade gehad en heb echt nooit problemen
hiermee gehad om het af te handelen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:44

Wij zitten bij Centraal Beheer. Nog nooit iets met de auto gehad, maar we hebben alle verzekeringen daar (reis, opstal, WA, enz.)

Tot nu toe 1x reisverzekering aangesproken en 1x de WA en dat was echt super snel en netjes geregeld en opgelost! Heel snel uitbetaald en via de app heel makkelijk te regelen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:50

Ik volg even, ik heb ook een andere auto gekocht en ben eigenlijk uit luiheid nooit overgestapt...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:25

Wij zitten bij de VVAA met onze auto's maar dat leverde voordeel op omdat mijn vriendin daar een pakket heeft (ZZP'er, dus accountant, zakelijke verzekeringen etc.).

Scheelde ons respectievelijk 40 en 25 euro per auto in vergelijking met Centraal Beheer. Moet wel zeggen dat CB echt ideaal is qua snelheid en afhandeling.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:30

Interpolis.. ideaal, goede schade afhandeling.