Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Destination schreef:WithinYuuri schreef:Sorry dat ik dit topic even kom binnenvallen, maar weten mensen ook hoe het in Duitsland (en Oostenrijk) is? Want volgens de anwb verschilt het in Duitsland per deelstaat, en mag je in de meeste deelstaten niet met meer in de auto?
Door welke deelstaten wil je reizen?
WithinYuuri schreef:Zoals ik het nu zie door Noordrijn-Westfalen, Rijnland-Palts, Hessen en Beieren. Maar iets omrijden kan eventueel, als dat voordelig is wb coronamaatregelen.
Destination schreef:WithinYuuri schreef:Zoals ik het nu zie door Noordrijn-Westfalen, Rijnland-Palts, Hessen en Beieren. Maar iets omrijden kan eventueel, als dat voordelig is wb coronamaatregelen.
Bayern was tot nu toe eigenlijk het striktst en daar is het nu toegestaan om met 2 huishoudens/maximaal 10 personen onderweg te zijn in de openbare ruimte. Wel wordt het dragen van maskers aangeraden, maar dit is niet verplicht -> als je een masker draagt, moet de bestuurder natuurlijk wel goed herkenbaar zijn met het oog op flitspalen.
Van wat ik zo snel kan vinden geldt deze maximaal 10 personenregel nu in alle deelstaten die je hebt genoemd.
WithinYuuri schreef:Oké maximaal 10 personen, maar maar 2 huishoudens dus. Dus een vriendengroep in 1 auto is dan alsnog verboden helaas.
xBontfire schreef:Dank! Ik heb pien direct een pb'tje gedaan.
@Thioro
Dat klinkt positief, fijn. Ik vond het ook al tegenstrijdig inderdaad, aangezien ze juist toerisme willen.. Weet jij toevallig iets van het krijgen van een strafblad bij zo'n boete? In Nederland is dat namelijk zo en vriendin van mij werkt in de hulpverlening, dus zij kan dat echt niet gebruiken.
@_Cathalijne
Nee wij reizen via Duitsland en Zwitserland, daar is het wel toegestaan met gebruik van mondkapje.

KimD schreef:xBontfire schreef:Dank! Ik heb pien direct een pb'tje gedaan.
@Thioro
Dat klinkt positief, fijn. Ik vond het ook al tegenstrijdig inderdaad, aangezien ze juist toerisme willen.. Weet jij toevallig iets van het krijgen van een strafblad bij zo'n boete? In Nederland is dat namelijk zo en vriendin van mij werkt in de hulpverlening, dus zij kan dat echt niet gebruiken.
@_Cathalijne
Nee wij reizen via Duitsland en Zwitserland, daar is het wel toegestaan met gebruik van mondkapje.
Duitsland hetzelfde en die controleren wel echt en delen ook boetes uit.