Mooie nagels bij paarden, kan dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lonni

Mooie nagels bij paarden, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 18:01

Lieve bokkers,

Al tijden breek ik mijn hoofd over deze kwestie. Ik heb mooie, sterke nagels die onwijs snel groeien maar durf er vanwege de paarden geen nagellak op te doen of een bezoekje te brengen aan een nagelsalon, bang dat het binnen een dag weer foetsie is. Mijn moeder opperde al 's ochtends te lakken en het er onder de douche weer snel af te halen, maar ik weet niet of ik dat level van toewijding aan kan :')

Bokt leek me de perfecte plek.

Is het mogelijk om met mooie (niet absurd lange) nagels te rijden, stallen mesten etc. etc? Ik doel dan echt meer op een leuk kleurtje zodat het er een beetje verzorgd uit ziet, geen steentjes en punten en dergelijke. Blijft er geen vuil aan plakken? Bladdert het niet af? En zo wel, zijn er alternatieven die wel werken? Ik zie soms meiden met gel-nagels en dat soort dingen, zou dat beter blijven zitten?

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, want ik wil ook leuke nagelkleurtjes :')

Wanhopige groetjes van mij :D

linoleum

Re: Mooie nagels bij paarden, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:06

Ik heb al jarenlang lange nagels en sinds 1,5 jaar altijd lange gelnagels, heb er bij het paardrijden of werk met de paarden, stallen mesten wat dan ook, nog nooit last van gehad of dat ze daardoor afbraken/lelijk werden.
Je kan het altijd keer laten doen om te zien of het je bevalt toch? Het is niet alsof er daarna geen weg meer terug is.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:12

Ja zeker! *D

Ik werk fulltime in de paarden en sinds ik gelnagellak heb blijven ze mooi! Nepnagels werkt niet, want die gaan er in geheel af haha. Hetzelfde als gewone nagellak want dat bladert na 1 dag al.

Maar nu heb ik pgel nagellak en gaat al 2 jaar goed :D ik ga 1x per maand naar de salon ervoor. Die doet dan een extra laag erop zodat extra hard en lang zit.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 09-06-20 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:13

Gellak werkt perfect voor mij! Blijf gewoon goed zitten ruim 3 weken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:14

Rijden is volgens mij geen probleem, voor stallen uitmesten eventueel tuinhandschoenen oid?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 18:15

Hebben jullie niet dat er van die bruine randjes bij je nagelriem of onder je nagels komen? Dat had ik bij gewone lak heel erg, of dat er een soort stofwaas over het kleurtje heen kwam waardoor het heel dof werd.
Wat gaaf Amber! Zoiets zou ik dus echt leuk vinden.
Proberen kan idd altijd linoleum, maar ik ben nog nooit bij een nagelsalon of zo geweest en ik weet niet of ze mij heel raar aan zouden kijken als ik zou vragen of hun nagels paard-proof zijn _O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:19

Er komt wel eens stof onder te zitten, maar met handen wassen en eventueel een nagelborstel is dat met een minuut weer schoon!

En nagelstylistes krijgen veel vaker zulke vragen, dus gewoon vragen :D

Zo zijn mijn nagels qua lengte, vaak zelfs nog wel langer:
Afbeelding

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:22

Ik heb echt al jaaaren acrylnagels en ook bij paarden/op stal maar geen last van. Scheelt dat de lak er niet af gaat. Stel je krijgt wat onder je nagels heb je altijd nog van die borsteltjes om je nagels tijdens handen wassen mee schoon te maken.
Ik heb ze niet stiletto formaat maar net iets langer dan Amber_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:24

Ik heb vaak gellak op, werkt prima bij de paarden. Soms zit er wat viezigheid op, maar dat was je er ook gemakkelijk weer af :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:32

Ja hoor, zet m’n gellak zelf en blijft minstens 2 weken zitten. Werk ook nog als huishoudelijke hulp in de thuiszorg

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:36

Ik ben echt de grootste kluns op aarde, en er breekt echt wel eens een nagel op stal, maar als je ze laat zetten bij iemand die weet wat ze doet scheelt het al de helft.

Alleen lak is Gellak top. Dat gaat echt niet bladderen.Afbeelding

Ik ga elke 3 a 4 weken en zolang blijft het ook zitten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:40

Afbeelding

Gaat hier prima met acryl. Paarden en werk als schoonmaakster

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:42

Bij mij echt totaal niet :Y)
Nagels breken af zodra ze een mooie lengte hebben en mijn nagels en nagelriemen hebben altijd een grauwig randje, hoe goed ik mijn nagels ook schrob met een nagelborsteltje.
Ik heb het gewoon opgegeven, aangezien ik het niet zo belangrijk vind dat ik geld uit ga geven aan dure lakjes of salons. Ik heb gewoon de rest van mn leven lelijke nagels _O-

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:02

Afbeelding

Dit is mijn standaard lengte. Werk als poetshulp, heb paarden en ben nagelstyliste :D

Als je het niet gewend bent, kun je beter met kortere nagels beginnen. Zodat je je niet je nagels enorm stoot. Met langere nagels kun je ook alles, maar soms even op een net wat andere manier dan je gewend bent.
Bijv een blikje niet met je nagels openen.

Gellak is een stevige lak die gemiddeld 2a3 weken netjes blijft.

Met gel, acryl of acrygel wordt een stevigere nagel gemaakt. Die kan veel meer hebben en daar kan de nagel ook mee verlengd worden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:09

Jahoor, ik gebruik zelfs gewone nagellak en dat blijft zeker wel een week zitten. Maar ik koop mijn nagellak dan ook niet bij de Kruidvat of Etos, maar bij een goed merk uit Amerika voor al gauw €13 per flesje (Holo Taco). Ik gebruik ook de base- en topcoat van hun en dan blijft het dus echt wel een week goed. Heel af en toe heb ik een chipje ergens, maar meestal valt de lak er ergens in de week in zijn geheel af. En de kleur blijft gewoon erg shiny! Met de gewone drogisterij-merken (zelfs de 'betere') heb ik diezelfde avond al chipjes.

Ik probeer wel om zo min mogelijk in contact met water te komen, dat is echt funest voor de lak. 1 dingetje afwassen kan wel, maar als ik een grote afwas heb doe ik wel echt handschoenen aan.

Ga nu geen foto maken, want moet ze morgen opnieuw lakken (de week zit er alweer op, haha). Ik heb wel een redelijke lengte. Soms breekt er een nagel af, maar dan heb ik zelf niet secuur met de vijl gewerkt van tevoren.

Oh, en wij hebben 12 paarden, dus flink wat werk :+

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:46

Normale nagellak is er bij mij dezelfde dag er nog af, al helemaal bij de paarden. Sinds een tijd heb ik gellak op mijn eigen nagels. Het blijft ongeveer 3 weken zitten. Her en der valt er een stukje vanaf, maar dat komt omdat ik lomp ben. Gellak is echt top!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:06

Idd gellak erop dat spul blijft echt geweldig zitten !

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:18

Verkleuren je nagels dan niet? Ik heb weleens, ook met een base coat van kôh, met verkleurde nagels gelopen. -O- heeft iemand tips voor een goede base coat?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:25

Het is misschien wel mooi, maar niet echt hygiënisch. In de zorg mag nagellak niet eens en niet zonder reden. Ik heb mijn nagels altijd lekker kort en schoon, alleen mijn teennagels lak in in de zomer :o

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:43

Emori schreef:
Ja hoor, zet m’n gellak zelf en blijft minstens 2 weken zitten. Werk ook nog als huishoudelijke hulp in de thuiszorg

Mag jij nagellak dragen als hulp in de thuiszorg? Dat verbaast mij.

Anna79 schreef:
Het is misschien wel mooi, maar niet echt hygiënisch. In de zorg mag nagellak niet eens en niet zonder reden. Ik heb mijn nagels altijd lekker kort en schoon, alleen mijn teennagels lak in in de zomer :o

Dat dus. Hier daarom ook alleen teennagels als ik er al aan denk.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:27

Als huishoudelijke hulp mag dat ja. Ik ben geen verzorgende

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:30

En met de Corona tijd draagt iedereen toch handschoenen dus dan kan er toch wel een kleurtje onder .....

Maar goed ts vraagt om advies met haar werkzaamheden bij de paarden ;)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:56

viphorse schreef:
En met de Corona tijd draagt iedereen toch handschoenen dus dan kan er toch wel een kleurtje onder .....

Ts stelt in de OP de vraag of er vuil aan blijft plakken. Ja dus. En waar paarden zijn is paardenpoep en meer onsmakelijke zaken. Moet je niet willen is mijn persoonlijke mening.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:59

Het scheelt als je je handen goed wast :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:04

viphorse schreef:

Wanneer je handschoenen draagt is goede handhygiëne nog net zo belangrijk.
Maar goed. Sinds ik als tiener actief werd in de paarden heb ik geen lange nagels meer gehad, om rouwrandjes te voorkomen. Hoewel je die niet zou zien met nagellak op.