Kaartjesactie zusje (12) scoliose operatie en coronatest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bamii

Kaartjesactie zusje (12) scoliose operatie en coronatest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 22:21

Morgen is het zo ver... een lang verwachte scoliose operatie voor mijn zusje Eeke van 12 jaar. Zij is geboren met een unieke spierziekte, een naam is er niet evenals een behandeling of verwachting. Of eigenlijk was de verwachting dat zij niet veel ouder dan een paar maand zou worden, en nu is ze al een echt meisje van 12 jaar :D

Door haar spierziekte is ze rolstoel gebonden en ligt zij 's nachts beademing maar dat weerhoudt haar er niet van om stoere dingen te doen! Want ze is net als haar grote zus ( O:) ) dol op paardrijden en deed dat ook nog heel stoer tot vorig jaar nog! Helaas verergerde de scoliose en kon ze niet meer goed rechtop zitten. Met de operatie waarbij ze meerdere pinnen en platen haar rug vast zetten zou haar rug stabiel blijven, maar paardrijden zou nooit meer mogen...

Helaas kwam daar ook nog eens corona om de hoek kijken, waardoor niet alleen haar verjaardag 14 maart (we zouden het deze keer groots vieren) maar ook de operatie 23 maart moest worden uitgesteld. Begrijpelijk, want als zij ziek zou worden... Helaas kreeg ik vorige week een appje van mijn moeder dat Eeke ziek was geworden. Ademen deed pijn en pas aan de beademing werd het beter. Inmiddels voelt ze zich beter en kan ze overdag zonder beademing maar vooralsnog weten de artsen niet wat het is (geweest). Voor de zekerheid wordt ze op corona getest en gaat de operatie wel door.

Dus nu zitten we, toch wel een beetje zenuwachtig, te wachten tot morgen. Eeke zei tegen mij dat ze een kaartje van mij wel heel erg leuk zou vinden. Hoe leuk zou het zijn als ze nog meer kaartjes zou krijgen? :D Het adres kan ik via PB sturen.

Eeke en ik toen rijden en buitenritjes nog samen konden
Afbeelding

Afbeelding

Nicje87

Re: Kaartjesactie zusje (12) scoliose operatie en coronatest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 02:12

Ik had laatst ook een kaartjes actie voor mijn nicht en ik weet wat dat voor iemand kan betekenen. Stuur mij maar een pb met adres!

colunder
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 03:48

Stuur maar een pb

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:01

Ik wil ook wel een kaartje sturen!

Wat spannend voor haar en jullie, ik weet het nog van toen mijn nichtje aan hetzelfde geopereerd moest worden..

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:06

Stuur het adres maar per pb

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:08

Wat lief dat je dit voor je zusje doet. Het is ook eens voor mij gedaan door mijn zusje en het is zo leuk en fijn.

Je mag mij ook een Pbtje doen met het adres. Ik stuur ook graag een kaartje naar Eeke

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:12

Wat een spannende tijd voor jullie!

Ik wil ook wel een kaartje sturen :)

janouk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:14

Wil je mij een pb sturen?

Ik hoop voor je zus dat ze straks weer een stuk comfortabeler is.
En als rijden te paard niet meer gaat, kan ze misschien wel mee op de koets.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:16

Stuur mij maar het adres!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:38

Je mag mij ook een pb doen

Zelf op 16 jarige leeftijd scoliose operatie gehad en ik mocht ook niet meer paardrijden van de artsen... En nu rij ik toch weel volop terwijl ik toch behoorlijk wat metaal in mijn rug heb zitten
Natuurlijk is het met haar spierziekte heel anders, maar artsen zien paardrijden toch nog snel als risico volle sport en raden het snel af na zulke ingrijpende operaties.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:51

Ik wil haar ook een kaartje sturen.
Heel veel sterkte vandaag en de komende tijd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:56

Heel veel sterkte vandaag!!!!!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 08:03

Wat lief allemaal, dank jullie wel! <3 Eeke gaat dit helemaal te gek vinden!
In overleg kan ik het adres nu ook gewoon hier neerzetten, zie de foto hieronder. Met 'Eeke de Groot' komt het helemaal goed :D

Afbeelding

janouk schreef:
Wil je mij een pb sturen?

Ik hoop voor je zus dat ze straks weer een stuk comfortabeler is.
En als rijden te paard niet meer gaat, kan ze misschien wel mee op de koets.

Dat zou makkelijker kunnen dan te paard, alleen is er een speciale koets nodig omdat ze met elektrische rolstoel en al erop moet. We kunnen eens navragen of dat ook kan bij de manege waar ze reed :)

Esther_r20 schreef:
Je mag mij ook een pb doen

Zelf op 16 jarige leeftijd scoliose operatie gehad en ik mocht ook niet meer paardrijden van de artsen... En nu rij ik toch weel volop terwijl ik toch behoorlijk wat metaal in mijn rug heb zitten
Natuurlijk is het met haar spierziekte heel anders, maar artsen zien paardrijden toch nog snel als risico volle sport en raden het snel af na zulke ingrijpende operaties.

Wat fijn dat je toch weer kan paardrijden! Had jij veel last na de operatie?
Eeke zit helaas nu echt zo scheef dat het na eventjes al pijnlijk wordt en heel veel energie kost om niet te vallen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:41

Heel veel sterkte! Ook van mij komt er een kaartje aan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:25

He wat een pech, ik hoop dat je zus profijt heeft van de operatie in de toekomst!
Ik ga denk ik de kinderen er eentje laten maken en ze dan opstuur!
Maar wat ik wilde laten weten, ik heb ooit op een beurs wel eens zo een "rolstoel koets" gezien maar wat ik weet is dat die op vraag worden gebouwd en werken met het zelfde beugelsysteem al bij de rolstoel taxi's ( overgens was de vanaf prijs al prijzig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:16

Ik heb een kaartje verstuurd via greetz (handgeschreven vergeet ik sowieso)!

Kon geen postbus invullen dus heb het adres van het ziekenhuis gebruikt wel met vermelding van de afdeling en tnv je zus :D . Denk dat het goed moet komen.

Hopelijk mag ze veel kaartjes ontvangen, klein dapper ding.
Veel sterkte ook voor jullie, de familie. Zal een spannende periode zijn nu

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 17:35

Bedankt allemaal!
Ze is vanochtend om 8 naar de operatie kamer gegaan, nu nog steeds niet terug. Spanning heeft nu wel lang genoeg geduurd vind ik :=

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:03

Sjemig, wat spannend zal dat voor jullie allemaal zijn. Ik hoop dat je gauw iets hoort.

Wij doen ook mee aan de kaartjesactie. Even m'n avondeten naar binnen slingeren en dan ga ik er voor zorgen.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:21

Bamii schreef:
Bedankt allemaal!
Ze is vanochtend om 8 naar de operatie kamer gegaan, nu nog steeds niet terug. Spanning heeft nu wel lang genoeg geduurd vind ik :=

Jeetje zeg!
Was dat vooraf ook verteld dat het zo lang zou kunnen duren?
En krijgen jullie tussendoor updates over hoe de operatie verloopt?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:16

Ik stuur vanavond ook een kaartje en hoop dat ze inmiddels na een geslaagde operatie van de OK af is.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 21:17

Half 7 bericht dat de operatie klaar was, ze ligt nu tijdelijk even op de IC en aan de beademing. Wij hebben haar nog niet gezien/gesproken. Operatie was verder goed gelukt gelukkig :)
Tussen door geen updates gekregen, dus was een lange spannende zit. Verwachting was rond 4/5 uur klaar.

Ik vind alle berichtjes echt super! Wat zal zij blij zijn als ze de kaartjes ontvangt :D Ik zal morgen alle pb'tjes even beantwoorden :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:44

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Zal een lange dag voor jullie zijn geweest met al dat wachten..

Mijn kaartje is zojuist verstuurd :) Hopelijk heeft ze hem donderdag!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:35

Heel veel beterschap voor je zusje en sterkte voor jou en je ouders! Ook ik heb een kaartje gestuurd

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 06:26

Wat een opluchting dat het goed is gegaan. Ik hoop dat ze zich er fijner door mag gaan voelen. Nu eerst maar weer opknappen na deze super zware operatie ( al helemaal voor dit meisie ) vertroetel haar maar lekker als jullie bij haar zijn.

Ik heb een kaartje verstuurd en laat mijn ouders en zusje vandaag ook wat sturen voor deze kanjer.

Sterkte en heel veel beterschap. Het is voor jullie hele gezin natuurlijk heftig.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 14:01

Ze hebben besloten haar nog kunstmatig in coma te houden. Blijkt dat ze tijdens de operatie erg veel bloed is verloren en op een gegeven moment haar bloeddruk zodanig laag was dat artsen 'even flink aan de bak moesten' (eigen woorden arts, en dat terwijl je al een operatie doet van 10 uur :P ). De bloeddruk is nog steeds niet stabiel, haar hartslag is ook veel te hoog (130) en haar nieren hebben het door alle medicatie ook erg zwaar. Vandaar dat ze in coma blijft, om alles zo stabiel mogelijk te houden. Ze is vanochtend wel even bij geweest en dmv knipperen heeft mn moeder een beetje kunnen communiceren met haar. Ze blijft nog geintubeerd omdat ze nog zelfstandig niet kan ademen en dus nog even op de IC. Nog even spannend dus.