Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Safiy93 schreef:Lastig. Ik ben zelf chronisch ziek en moet soms helaas afzeggen omdat het dan gewoon niet gaat. Dus ik vind het in deze situaties lastig om te oordelen.. zeker omdat ik de persoon in kwestie niet ken. Er kan best iets qua ziekte achter zitten, maar afzeggen omdat een ander ineens langskomt vind ik weer een ander verhaal. Begrijp me niet verkeerd, ik praat het niet allemaal goed maar ik bekijk het wel van een andere kant. Soms zie je ook niet dat iemand ziek is bijvoorbeeld. Misschien zit er wel iets achter in die zin. Ik zou in gesprek gaan met haar. Gewoon eerlijk zijn, zonder beschuldigingen maar hoe jij het ervaart. Als jij het rot vindt is het belangrijk genoeg om het hier samen over te hebben. En als er geen ‘goede’ reden achter zit kun je altijd nog beslissen wat je daar dan van vindt en wat je daarmee wil.
Eline_S_S schreef:Dit klinkt misschien gek maar ik kan het best begrijpen. Ik heb zelf ADD waardoor ik heel prikkelgevoelig ben en pieken maar ook flinke dalen in mijn energie heb. Wanneer ik op zaterdag iets afspreek weet ik niet hoe ik mij woensdagavond voel. Ik ben dan wel eens helemaal overprikkeld en wanneer ik dan iets met iemand heb afgesproken ga ik heel erg twijfelen. Ik vind het dan banketstaaf om af te zeggen en ga dan toch met tegenzin heen, en wanneer ik er net ben zeg ik bij voorbaat al dat ik niet lang kan blijven want ik moet nog “dit en dit doen”. Achteraf gezien had ik dan ook beter niet kunnen gaan en af kunnen zeggen. Maar ik heb helaas veel vrienden die het niet begrijpen wanneer ik zeg dat ik te moe ben dus heb ik al snel de neiging om iets anders te verzinnen. Ik ben vaak ook heel onzeker over dat mijn vrienden mij ongeïnteresseerd over vinden komen, maar ze vragen mij er ook niet naar waarom etc.

Art_ofLiving schreef:Dan denk ik: ik heb ook heel vaak dat ik op het moment van een afspraak geen meer zin heb of moe ben, hup kop koffie erin en gaan! Zeker omdat we zo dichtbij wonen (bijna om de hoek) en we ook gewoon een uurtje kunnen afspreken in plaats van helemaal niet.. Maar dat laatste zou ik niet snel met haar bespreken omdat ik denk dat dit haar pijn doet of druk geeft.