Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
brokjes schreef:Op mbo niveau kun je genoeg uitgedaagd worden! Dus dat dat niet zo is is echt onzin. Zeker in de zorg, je werkt steeds met andere mensen.
Mag ik vragen in welke branche je nu werkt? Mag ook via pb.
Had ik me misschien eerder moeten bedenken, maar ik ben als mens ook wel veranderd de laatste jaren. Vroeger vond ik dat commerciële heerlijk, maar het past me niet meer. brokjes schreef:Ik zou er dan zeker niet mee doorgaan..
Per februari en september starten een heleboel mbo opleidingen. Zeker in de zorg zijn er super veel leerwerk trajecten. Je kunt instellingen in jouw buurt daarover vragen, en meestal hebben zij zelf al op hun site een kopje werkend leren.
@verootjoo, dat geldt niet voor mensen met al een HBO diploma. Want dat kost hen dan veel geld. Enige optie is volgens mij gewoon beginnen op mbo4 en je krijgt vanzelf wel meer taken als je goed bent.
Maar met mensen werken, of dingen regelen, dat vind ik leuk.Ceffyl schreef:Het is eigenlijk inherent aan marketingfuncties dat er targets aan zitten. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan op marketingvlak en zelfs daar waren de verwachtingen hoog.
Ik vind eigenlijk het altijd maar meer, meer, meer geld moeten binnenharken afschuwelijkHad ik me misschien eerder moeten bedenken, maar ik ben als mens ook wel veranderd de laatste jaren. Vroeger vond ik dat commerciële heerlijk, maar het past me niet meer.
Een nieuwe opleiding mag me wel wat kosten. Ik zal sowieso salaris moeten inleveren, dat geeft niet. Maar ik kan niet 20.000-30.000 euro ophoesten voor een nieuw papiertje. En dat maakt zo wanhopig. Want moet ik dit werk dan nog 40 jaar doen? Ik word gek bij de gedachte...
Maar mijn gedachte is altijd. Doordat ik zorg dat er geld binnenkomt kunnen al die andere mensen binnen mijn bedrijf, die echt een heel mooi ( en soms ook heel nuttig ) product maken een boterham eten. Zonder dat er geld binnenkomt kan een bedrijf wel ophouden.Ceffyl schreef:Ik zag een functie van parkbeheerder bij de Hortus in Leiden. Zoiets lijkt me ook gaaf. Ben alleen te bang voor spinnen en beestjes voor die functieMaar met mensen werken, of dingen regelen, dat vind ik leuk.