Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sas_Mon schreef:Nee. Veel mensen zijn hun baan kwijt of in ieder geval een deel van hun inkomen. Zeker ondernemers hebben het zwaar. Als een kapper nu corona tax gaat rekenen ga ik wel ergens anders heen. Concurrentie genoeg. En al die items zijn gewoon aftrekbaar dus als je die handdoekdispenser en een scherm deelt door het aantal klanten wat je nu weer kan ontvangen en ze gewoon netjes opvoert als bedrijfskosten die je winst drukken zijn de kosten uiteindelijk ook maar een paar cent per klant extra.
Ja ik ben ondernemer in dezelfde branche (masseur) en ik vraag niets extra's. Ik hoop momenteel vooral dat klanten zo snel mogelijk weer terug durven en financieel kunnen komen zodat ik weer een beetje inkomen heb. Dat dat me een paar dozen mondkapjes en flessen alcohol extra kosten zal me een rotzorg zijn. Zonder die middelen komen er helemaal geen klanten.
mentjuh schreef:Ik heb ook een eigen bedrijf, contact beroep en ik heb er niet eens over na gedacht om de prijs te verhogen?
Ik zou het ook echt niet tof vinden als mijn kapper/ nagel stylist dat wel zou doen, we zitten immers in hetzelfde schuitje.
We hebben inderdaad financieel een pittige tijd achter de rug (zeker als je geen partner hebt of een partner welk ook financieel hard geraakt is hierdoor) maar daar kan echt niemand iets aan doen.
Dat de een een stuk harder geraakt is dan de ander is ook helemaal waar, ook daar kan niemand iets aan doen.
Het zou ook heel vreemd zijn als een paar schoenen ineens 15% duurder zou zijn nu.
Ik denk dat we in deze tijden een beetje coulant naar elkaar moeten blijven.
Geen extra geld eisen, misschien doe je dat ook wel naar iemand die nog harder geraakt is...
We moeten hier allemaal samen doorheen.
Mensen kunnen zelf kiezen om iets extra’s te geven als ze het kunnen missen en ze het heel vervelend vinden voor diegene die financieel harder getroffen is dan hij/zei zelf.
Wees een beetje lief voor elkaar, zeker nu.
Emmaa_ schreef:Ik zou een kleine verhoging echt wel over hebben voor een ondernemer waar ik graag kom en waar ik bekend mee ben. Op het terras van mijn stamkroeg zou ik ook niet stoppen met komen als de uitbater zou besluiten de prijzen van voedsel bv iets te verhogen.
Maar het moet wel binnen de perken blijven. Zo'n investering is ook gedaan zodat je uberhaupt weer inkomsten hebt, en ik denk dat je dat verlies misschien ook een klein beetje moet accepteren.
LadyMadonna schreef:Badeendje schreef:Mijn pedicure kost straks 3 euro extra en natuurlijk betaal ik dat, met liefde. Het is al erg genoeg dat ze weken heeft moeten sluiten, ik wil niet dat ze failliet gaat.
Jouw pedicure is, mits ze wit werkt, gewoon (gedeeltelijk) gecompenseerd door de overheid.