Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Equiconsult schreef:Andere input waar ik benieuwd naar ben is of jullie persoonlijk contact het fijnst vinden, of juist in de vorm van blogs of filmpjes?
Gini schreef:Ik vind het altijd een beetje "tricky" dat 1 persoon je blijkbaar bij alles op en rond paarden kan helpen.Je bent niet alleen voerexpert, maar ook sportcoach en trainer en dan ook nog architect en landmeter. Als ik ergens een probleem heb, ga ik graag naar een specialist, iemand die zich in dat onderwerp heel diep ingegraven heeft en ook heel veel weet heeft van de materie (bv. gebruik niet die houtsoort voor je buitenstal, want dan ben je binnen 10 jaar opnieuw aan het zetten, zoiets). Niet iemand die puur theoretisch een plannetje of schema voor me ontwerpt. Nog een voorbeeld: een wedstrijdplanning zet ik het liefst op met mijn trainer/instructrice, die kent mij, die kent mijn paard, zij ziet mij praktisch iedere week bezig, weet wat ik kan en weet waar mijn zwaktes zijn. Wie beter dan zij kan mij dan helpen met het maken van een wedstrijdplanning?
Gini schreef:Ik vind het altijd een beetje "tricky" dat 1 persoon je blijkbaar bij alles op en rond paarden kan helpen.Je bent niet alleen voerexpert, maar ook sportcoach en trainer en dan ook nog architect en landmeter. Als ik ergens een probleem heb, ga ik graag naar een specialist, iemand die zich in dat onderwerp heel diep ingegraven heeft en ook heel veel weet heeft van de materie (bv. gebruik niet die houtsoort voor je buitenstal, want dan ben je binnen 10 jaar opnieuw aan het zetten, zoiets). Niet iemand die puur theoretisch een plannetje of schema voor me ontwerpt. Nog een voorbeeld: een wedstrijdplanning zet ik het liefst op met mijn trainer/instructrice, die kent mij, die kent mijn paard, zij ziet mij praktisch iedere week bezig, weet wat ik kan en weet waar mijn zwaktes zijn. Wie beter dan zij kan mij dan helpen met het maken van een wedstrijdplanning?
droomy schreef:Equiconsult schreef:Andere input waar ik benieuwd naar ben is of jullie persoonlijk contact het fijnst vinden, of juist in de vorm van blogs of filmpjes?
Ik zou op dit moment niet weten waar ik hulp bij zou willen dus daar kan ik weinig nuttigs over zeggen.
Wat bovenstaande vraag betreft: waar doel je op? Als concreet 1 op 1 advies wat je als dienst wil verlenen aan de klant? Dan vind ik een fysieke ontmoeting (persoonlijk contact) altijd een must.
Gini schreef:Ik vind het altijd een beetje "tricky" dat 1 persoon je blijkbaar bij alles op en rond paarden kan helpen.Je bent niet alleen voerexpert, maar ook sportcoach en trainer en dan ook nog architect en landmeter. Als ik ergens een probleem heb, ga ik graag naar een specialist, iemand die zich in dat onderwerp heel diep ingegraven heeft en ook heel veel weet heeft van de materie (bv. gebruik niet die houtsoort voor je buitenstal, want dan ben je binnen 10 jaar opnieuw aan het zetten, zoiets). Niet iemand die puur theoretisch een plannetje of schema voor me ontwerpt. Nog een voorbeeld: een wedstrijdplanning zet ik het liefst op met mijn trainer/instructrice, die kent mij, die kent mijn paard, zij ziet mij praktisch iedere week bezig, weet wat ik kan en weet waar mijn zwaktes zijn. Wie beter dan zij kan mij dan helpen met het maken van een wedstrijdplanning?
capopjekop schreef:Dat ligt vooral aan wat het moet kosten. Ik kan me voorstellen dat mensen het fijn vinden dat iemand meedenkt als ze tegen bepaalde problemen aan lopen maar vaak zal de prijs het bepalen.
Zelf zou ik niet weten waar ik advies voor zou willen. Als er wat is vraag ik mensen in de omgeving die mijn dieren kennen, op bokt of aan professionals zoals mijn smid of dierenarts om advies.
Verder vind ik dat gini wel een punt heeft. En daarnaast op grote stallen zal vast vrij traditioneel met paarden omgegaan worden. Heb je dan wel een brede kijk op paardenwelzijn?
xkusjeirene schreef:Gini schreef:Ik vind het altijd een beetje "tricky" dat 1 persoon je blijkbaar bij alles op en rond paarden kan helpen.Je bent niet alleen voerexpert, maar ook sportcoach en trainer en dan ook nog architect en landmeter. Als ik ergens een probleem heb, ga ik graag naar een specialist, iemand die zich in dat onderwerp heel diep ingegraven heeft en ook heel veel weet heeft van de materie (bv. gebruik niet die houtsoort voor je buitenstal, want dan ben je binnen 10 jaar opnieuw aan het zetten, zoiets). Niet iemand die puur theoretisch een plannetje of schema voor me ontwerpt. Nog een voorbeeld: een wedstrijdplanning zet ik het liefst op met mijn trainer/instructrice, die kent mij, die kent mijn paard, zij ziet mij praktisch iedere week bezig, weet wat ik kan en weet waar mijn zwaktes zijn. Wie beter dan zij kan mij dan helpen met het maken van een wedstrijdplanning?
Eens! Ik vind het concept goed! Maar met de koop van mijn eerste paard zou ik toch gaan naar iemand die ik vertrouw en persoonlijk ken.
Ik denk dat daar je begin ook moet liggen, ga eens opzoek in je omgeving naar mensen die bijvoorbeeld een eerste paard of misschien wel een tweede zoeken. Biedt je hulp aan, laat je "CV" zien. Van welke markten ben jij thuis en waarom ben jij de gene die hen kan helpen?
Ondernemers moeten het hebben van de consument en hun mond. Je moet zorgen voor goede afhandeling en rondpraat. Rondpraat is ook reclame. Begin klein maar denk groot
belle_boef schreef:Spoiler:
Gini schreef:Ik vind het altijd een beetje "tricky" dat 1 persoon je blijkbaar bij alles op en rond paarden kan helpen.Je bent niet alleen voerexpert, maar ook sportcoach en trainer en dan ook nog architect en landmeter. Als ik ergens een probleem heb, ga ik graag naar een specialist, iemand die zich in dat onderwerp heel diep ingegraven heeft en ook heel veel weet heeft van de materie (bv. gebruik niet die houtsoort voor je buitenstal, want dan ben je binnen 10 jaar opnieuw aan het zetten, zoiets). Niet iemand die puur theoretisch een plannetje of schema voor me ontwerpt. Nog een voorbeeld: een wedstrijdplanning zet ik het liefst op met mijn trainer/instructrice, die kent mij, die kent mijn paard, zij ziet mij praktisch iedere week bezig, weet wat ik kan en weet waar mijn zwaktes zijn. Wie beter dan zij kan mij dan helpen met het maken van een wedstrijdplanning?
Ik vin d het een beetje klinken als de huisarts. Je weet van heel veel een klein beetje. Genoeg om basic advies te geven wat ook op de verpakking van voer staat maar als het een beetje moeilijker wordt moet je doorverwijzen.
Niks mis mee als iemNd het gehele plaatje een keer onder de loep wil nemen maar als troubleshooter zou ik niet de hoofdprijs betalen als ik daarna alsnog doorverwezen moet worden. Dat kunnen bokkers namelijk ook. richting geven aan het probleem
tjiftjaf schreef:Niets is zo moeilijk dan mensen te moeten vertellen hoe ze iets moeten doen. Iedereen denkt nl. het toch zelf beter te weten of houden zich vast aan diegenen die ze nu al helpen en waar ze vertrouwen in hebben. Persoonlijk denk ik dat er winst te behalen is bij mensen die hun eerste paard hebben gekocht. Maar ik denk niet dat dat je doelgroep is waar je naar op zoek bent. Ik ga er even van uit dat je er je brood mee wil verdienen?
troi schreef:Ook vind het vooral vaag. Bijv advies bij een eerste paard. Ben je dan rij-instructeur, grondwerk leraar, voer specialist, fysiotherapeut, dierenarts, zadelmaker, bitfitter, psycholoog, paardenhandelaar etc. Allemaal specialisten die zeer nuttig zullen zijn voor mensen met hun eerste paard.
Natuurlijk flauw om een hokje te willen vinden maar dat is wel wat mensen zoeken omdat je anders, zoals anderen al aangaven, de indruk wekt van alles een beetje maar nergens genoeg van te weten. Maw wat biedt je nu precies aan? Dat is nu erg onduidelijk
tjiftjaf schreef:Eerlijk gezegd vind ik de naam die je gekozen hebt al niet laagdrempelig. Hoe denk jij dat mensen jou gaan vinden?
Degene die een eerste paard of pony gaat kopen zijn vaak mensen die op een manege rijden. Zij zullen in 9 van de 10 keer de manege-eigenaar of instructeur om advies vragen. Deze mensen willen ook graag geld verdienen en klandizie houden en zullen dit zeker aangrijpen om de klant te behouden.
Ik vraag mij echt af hoe jij jezelf hier ziet.
Daar wil ik niet mee zeggen dat jij misschien niet kundiger bent maar hoe bereik jij deze mensen?
Ik denk dat wanneer je Brit Dekker heet je wel een invloed op deze nieuwe paardeneigenaren kunt hebben maar er is al een Brit Dekker![]()
Equiconsult schreef:Mijn uitdaging is dus te kijken naar wie er niemand heeft om op een eenvoudige manier professioneel advies van te ontvangen en mij kenbaar te maken onder deze doelgroep.
ruitje schreef:Super boeiend topic dit. Ik wil je wel meegeven dat ik om iets te polsen ook wel wat vraag op Bokt, maar dat dat niet altijd representatief was voor de markt
Onze stal, staat vol met mensen waar jij je nu naar wil 'verbreden' , de doorsnee recreatieruiter.
Als je dat zou willen doen, zou ik je als tip willen geven de sfeer en tekst op je website iets aan te passen en jezelf breder te presenteren.
Hij is nu erg gericht op sport en het kleine deel van NL wat op die manier een bedrijf runt.
Ik dacht met het openen van dit topic: Wat leuk, kijken wat het kost zo'n analyse van ons bedrijf.
En na het lezen van de site dacht ik: Ons soort stal past niet bij het type ervaring wat jij hebt.
Er staat teveel in over: sport, prestaties, concours, hoog niveau paarden e.d.
Dat laat zien dat je een dijk ervaring hebt! Super! Maar ik denk daardoor dat wij als grote pensionstal al niks hebben aan de helft van wat je aanbied. En vraag mij af of de andere helft qua visie wel genoeg meebrengt bij een bedrijf zoals de onze.
Terwijl ik er echt in geloof dat je visie en kunde heb als ik alles lees.
Ik denk, dat wanneer je dat onderdeel van jezelf breder presenteert, vervolgens bijvoorbeeld bij een stal zoals de onze een analyse zou doen. Je dan weer via die pensionhouder naar de recreatieruiter toe kan stappen.
Want ja, veel mensen zoeken advies en komen bij hun pensionstalhouder om te vragen wie eens te benaderen.
Ik wil best met je meedenken, als je meer wil aansluiten bij de recreatieruiter. We hebben er 85 in pension( zie website in onderschrift) , dus weet wel waar behoefte naar is en wat aanspreekt