Robotstofzuiger geschikt voor kattenharen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Robotstofzuiger geschikt voor kattenharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:15

Hoi,
Nu met al het thuiswerken valt me pas op hoe snel m'n vloer vies wordt, o.a. door de kattenharen. Tijd voor een robotstofzuiger dus :Y)

Aangezien veel Bokkers huisdieren hebben, welke raden jullie aan met huisdieren? Ik heb momenteel maar 1 kat, maar zullen er vast wel keer meer worden. Qua budget wil ik denk ik zo rond de 300 uitgeven, als dat haalbaar is.

(En ik weet dat een robotstofzuiger ook heel leuk je kattenkots kan verspreiden, daarom zou ik hem alleen aanzetten als ik in de buurt ben.)

Bloodymary

Re: Robotstofzuiger geschikt voor kattenharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:18

Geen ervaring mee. Maar katten gaan er ook wel eens op zitten of liggen. Zijn leuke filmpjes van!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:20

Wij hebben de Roomba 676, die doet het echt top! Echt een fijn ding.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:20

Wij hebben een xiaomi, de slimme variant. Maakt een kaartje van de te zuigen kamer en heeft geen moeite met kleden, obstakels etc. Ideaal ding staat bij ons elke dag aan ook als we er niet zijn. En wij hebben een binnenkat, doet z'n werk goed.

History_
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:22

Wij hebben ook de xiaomi die hierboven beschreven is. Een van onze betere aankopen ooit!

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:25

Hey Selina, wij hebben thuis 2 honden en een kat. Berner sennen, basset hound en een gewone kat. Verschillende type haren dus, maar onze Roomba (iRobot) kan dit perfect aan. Ik denk dat we de Roomba 960 hebben. Is verbonden met de wifi en te besturen via een app. Staat ingesteld dat die automatisch elke nacht rijdt. Onze dieren zitten dan niet in de leefruimte, dus onverwachte kots/uitwerpselen komt hij normaal niet tegen. Handig dat die van ons de kamer scant en vertraagt voor meubels/muren. Deze ligt wel boven je budget, maar je hebt er ook goedkopere versies van. Dan heb je wel geen wifi en camera in de robot denk ik.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:26

Valerie_91 schreef:
Hey Selina, wij hebben thuis 2 honden en een kat. Berner sennen, basset hound en een gewone kat. Verschillende type haren dus, maar onze Roomba (iRobot) kan dit perfect aan. Ik denk dat we de Roomba 960 hebben. Is verbonden met de wifi en te besturen via een app. Staat ingesteld dat die automatisch elke nacht rijdt. Onze dieren zitten dan niet in de leefruimte, dus onverwachte kots/uitwerpselen komt hij normaal niet tegen. Handig dat die van ons de kamer scant en vertraagt voor meubels/muren. Deze ligt wel boven je budget, maar je hebt er ook goedkopere versies van. Dan heb je wel geen wifi en camera in de robot denk ik.

Wifi wel, camera niet!

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:29

Op zich hoef ik niet eens een met veel luxe-opties, ik ben allang blij als ik niet elke keer m'n zware stofzuiger uit de kast moet slepen :')
Als m'n budget niet haalbaar is, kan ik altijd even verder kijken, maar zou mooi zijn als het wel haalbaar is natuurlijk :Y)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:36

Ik lees even mee. Wij hebben er nu eentje te leen gezien ik mij ook ergerde aan al het haar (2 katten met halflang haar) en wou weten hoe blij ik ervan zou worden. Behoorlijk blij is de conclusie :Y), tijd om er zelf een aan te schaffen dus.
Eerst neigde ik naar de roomba, maar vind de xiaomi ook interessant. Echter scheelt het qua prijs niet zo heel veel (roomba i7 of xiaomi S6). Heb meer gevoel bij irobot, maar dat komt wellicht ook omdat ik voor mijn gevoel de info over de roborock overal en nergens vandaan moet halen :+.
Gebruikt iemand de dweilfunctie op de xiaomi? Ik begreep dat hij tegelijkertijd zuigt en dweilt, klopt dat? Hoe doet hij dat dan met vloerkleden?
Sinds afgelopen weekend heb ik best wat filmpjes op dit kanaal bekeken. Deze was best informatief (vooral rond 3:50, waar de haren blijven (in het opvangbakje of rond de borstels)) en neig dan wel weer naar de xiaomi. Lastig, want het gaat om best wat geld.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:42

Ik heb een simpele van Vileda:
https://www.lidl-shop.nl/VILEDA-Robotst ... gIzF_D_BwE
Ik heb een Rottweiler en een kruising Jack Russell x Shi Tzu (langharig hondje). Ik ben zo blij met deze stofzuiger, ik heb laminaat en een vloerkleed, hij gaat overal overheen, ook over drempels. Ik zet hem elk dag aan wanneer ik een lange wandeling met de honden ga maken. Je kunt hem niet op afstand bedienen of programmeren, ook moet je hem zelf na tijd legen en aan de oplader leggen. Maar dat is veel minder werk dan elke dag stofzuigen en mijn huis blijft zoveel netter.

Edit: ik krijg de link niet werkend in het bericht. Maar het is een Vileda Robotstofzuiger van € 109,- bij de Lidl. Ik heb hem inmiddels al meer dan een jaar en hij gaat elke dag aan en doet het nog steeds heel goed.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:58

Wij hebben de Neato robotstofzuiger. Toen wij nog 2 maine coons had mijn vriend een hele zoektocht gedaan naar alle robotstofzuigers en uiteindelijk vond hij deze de beste. Eigenlijk nooit problemen mee gehad (ja behalve die ene keer toen de kat gekotst had ;) )
Hij ging bij ons iedere dag, ook al wij niet thuis waren.

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:07

Ik heb een Dirt Devil Libero. Dat was járen geleden een van de eerste robotzuigers, en nog steeds werkt het ding prima. Oké, de accu gaat inmiddels geen uur meer mee, maar ik gebruik hem nog heel regelmatig, en hij maakt alles prima schoon ondanks dat het geen slimme zuiger is.
Mijn ouders hebben al meerdere verschillende merken en modellen gehad, van die slimme die zelf naar hun station gaan, maar die hebben stuk voor stuk zo nu en dan kuren :+
Die van mij moet ik dan wel handmatig aan de stroom leggen als ie klaar is, maar ach, je moet het reservoir toch legen na gebruik, dus dan leg ik hem meteen aan de kabel.
De Libero heeft deze als opvolger, de Libero 2.0: KLIK

Als de mijne ooit stuk gaat dan koop ik die ervoor in de plaats. Nog betaalbaar ook.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:09

Wij hebben van de Aldi, doet het prima met 2 katten en een jack russel in huis. Het is niet onze hoofd stofzuiger maar smorgens laat ik hem altijd een rondje doen dat pakt de meeste haren en troep wel weg.

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 15:20

Zie dat de Roomba's van hierboven niet geschikt zijn voor hoogpolig tapijt en dat heb ik net liggen in de woonkamer := Of gaat dat in de praktijk beter? Zit een beetje tussen laag- & hoogpolig in qua textuur.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:28

Oh dan denk ik dan mijn Aldi robot het ook niet gaat worden, wij hebben gewoon plavuizen.

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 15:32

Ons huis is wel 98% laminaat, maar onder de salontafel ligt een kleed dus als hij die mee kan nemen zou dat top zijn want anders moet ik het alsnog met de gewone doen :Y)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:38

Onze Naomi (zo noem ik de Xiaomi robotstofzuiger) doet met 2 katten en inmiddels ook 2 honden het super goed. Ben er echt blij mee. Ze heeft ook een dweilfunctie. Die gebruik ik ook regelmatig. Wij hebben geen vloerkleden, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Het stofzuigen wat ze dan doet, is wel minimaal tov normaal stofzuigen. Dus ik doe wel eerst een rondje gewoon stofzuigen voordat ik de dweil eronder klik (gaat super makkelijk).

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:38

8nnemiek schreef:
Ik heb een Dirt Devil Libero. Dat was járen geleden een van de eerste robotzuigers, en nog steeds werkt het ding prima. Oké, de accu gaat inmiddels geen uur meer mee, maar ik gebruik hem nog heel regelmatig, en hij maakt alles prima schoon ondanks dat het geen slimme zuiger is.
Mijn ouders hebben al meerdere verschillende merken en modellen gehad, van die slimme die zelf naar hun station gaan, maar die hebben stuk voor stuk zo nu en dan kuren :+
Die van mij moet ik dan wel handmatig aan de stroom leggen als ie klaar is, maar ach, je moet het reservoir toch legen na gebruik, dus dan leg ik hem meteen aan de kabel.
De Libero heeft deze als opvolger, de Libero 2.0: KLIK

Als de mijne ooit stuk gaat dan koop ik die ervoor in de plaats. Nog betaalbaar ook.

Die Dirt Devil heb ik ook met twee halflangharige katten (Turkse Angora's). Draait hier inmiddels bijna 10 jaar tot volle tevredenheid. Wel intussen de borstels, filter en accu een keer vervangen, maar draait nog steeds netjes z'n rondjes.
Bedankt voor het linkje, inmiddels begin ik langzaam ook al te kijken voor vervanging ooit :o

Hoogpolig tapijt geen ervaring mee, ik vind het juist fijn op een gladde vloer. Probeer anders eens de zoekfunctie, want ik weet nog dat in een ouder topic iemand wel tapijt had met een robotzuiger en ook zeer tevreden was.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:26

Hoogpolig tapijt is ook gewoon onhandig en vies met katten, dus die gewoon vervangen voor een laag polig kleedje en weg is je probleem :+

Nee grapje hoor, maar weet wel dat de meeste niet geschikt zijn voor hoogpolig tapijt. Ik heb zelf alleen laagpolig en dat gaat prima. Wat je ook kan doen is het kleed goed uitkloppen en wegleggen als de stofzuiger zijn werk doet.

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 16:30

liekec schreef:
Hoogpolig tapijt is ook gewoon onhandig en vies met katten, dus die gewoon vervangen voor een laag polig kleedje en weg is je probleem :+

Nee grapje hoor, maar weet wel dat de meeste niet geschikt zijn voor hoogpolig tapijt. Ik heb zelf alleen laagpolig en dat gaat prima. Wat je ook kan doen is het kleed goed uitkloppen en wegleggen als de stofzuiger zijn werk doet.

Haha, of gewoon de kat wegdoen :))
Kleed staat half onder de bank dus niet 1 2 3 weg te halen, maar goed om te weten dat een robotstofzuiger daarvoor waarschijnlijk niet haalbaar is. Dan heb ik dus wel een robotstofzuiger nodig waarbij je kan aangeven wat hij moet negeren, anders gaat hij alsnog een poging doen het te zuigen lijkt me.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:30

Wij hebben een Dyson steelstofzuiger, super licht en doet het perfect. Je pakt hem zo even en stofzuigen is naar mijn idee een stuk fijner geworden omdat je niet meer zo'n zwaar apparaat hoeft mee te sleuren, ook de trap doen is een stuk gemakkelijker.

Maar ik lees mee want wil stiekem ook wel een robo stofzuiger :j Nu mijn vriend nog overhalen maar hij deed destijds al moeilijk over de veel te dure Dyson, maar het argument 'als we deze Dyson niet kopen, mag je zelf elke week stofzuigen' werkte goed.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:32

Ik heb de Roomba 696. Werkt prima, maar mijn katten zijn er wel doodsbang voor.

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 16:35

Walkure schreef:
Wij hebben een Dyson steelstofzuiger, super licht en doet het perfect. Je pakt hem zo even en stofzuigen is naar mijn idee een stuk fijner geworden omdat je niet meer zo'n zwaar apparaat hoeft mee te sleuren, ook de trap doen is een stuk gemakkelijker.

Maar ik lees mee want wil stiekem ook wel een robo stofzuiger :j Nu mijn vriend nog overhalen maar hij deed destijds al moeilijk over de veel te dure Dyson, maar het argument 'als we deze Dyson niet kopen, mag je zelf elke week stofzuigen' werkte goed.

Zo'n Dyson zou ik ook wel willen ja, maar de prijs doet een beetje auw -O-
Heb nu zo'n Hetty stofzuiger, paasei dus m'n man moet hem altijd de trap optillen :')
Als die ooit kapot gaat wil ik inderdaad een draadloze voor erbij. Volgens mij pak je hem dan veel sneller. Plus dat ik mijn Hetty al heel wat hersenschuddingen heb gegeven :(:)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:50

Selina schreef:
Walkure schreef:

Zo'n Dyson zou ik ook wel willen ja, maar de prijs doet een beetje auw -O-
Heb nu zo'n Hetty stofzuiger, paasei dus m'n man moet hem altijd de trap optillen :')
Als die ooit kapot gaat wil ik inderdaad een draadloze voor erbij. Volgens mij pak je hem dan veel sneller. Plus dat ik mijn Hetty al heel wat hersenschuddingen heb gegeven :(:)

Hahaha ja herkenbaar :') Die verdomde stofzuigers altijd.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:52

Ik heb de Roomba
Best even slikken in aanschaf, maar inmiddels goud waard: kwaliteit, onderdelen kan je vervangen.
Gaat echt mn huis door en ruimt ook de haren van onze golden retriever op.
Verder kan je via je telefoon instellen wanneer je wilt dat de stofzuiger gaat draaien ( idd niets op de grond laten liggen en al helemaal geen braaksel }:0 ).
Je krijgt dan ook weer een melding als de stofzuiger klaar is of als er iets is ( bijv accu leeg)

We hadden eerst een kleed ( beetje hoogpolig) daar kunnen ze wel wat op vastlopen