Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loei schreef:Om eerlijk te zijn, nee. Ik ben ook niet tevreden. Ik heb leuke collega's wat mijn werk wel te doen maakt, maar mocht ik meer keus hebben of financieel een opleiding kunnen betalen nu, dan had ik het gedaan. Ik werk op de service afdeling van een groot bedrijf. De hele dag door ben ik problemen voor een ander aan het oplossen, gezeik aanhoren en brutale bekken krijgen van klanten die het allemaal beweren beter te weten. (Er zitten wel leuke klanten bij hoor, die waardeer ik dan ook het meest).
Maar als je mij vraagt of ik gelukkig ben met wat ik doe? Nee, dat niet.
moonsparkle schreef:Loei schreef:Om eerlijk te zijn, nee. Ik ben ook niet tevreden. Ik heb leuke collega's wat mijn werk wel te doen maakt, maar mocht ik meer keus hebben of financieel een opleiding kunnen betalen nu, dan had ik het gedaan. Ik werk op de service afdeling van een groot bedrijf. De hele dag door ben ik problemen voor een ander aan het oplossen, gezeik aanhoren en brutale bekken krijgen van klanten die het allemaal beweren beter te weten. (Er zitten wel leuke klanten bij hoor, die waardeer ik dan ook het meest).
Maar als je mij vraagt of ik gelukkig ben met wat ik doe? Nee, dat niet.
Heb je dan weleens overwogen om naar ander werk te kijken?
moonsparkle schreef:Wat lastig, gelukkig heb je wel fijne collega's, ik hoop dat je nog iets vindt waarbij je je gelukkiger voelt. Zelf ervaar ik het als zeer onprettig dat ik door de werkdruk vaak nog thuis zit te denken of ik wel genoeg gedaan heb, ook als ik weet dat ik juist veel heb gedaan.
moonsparkle schreef:Mij lijkt het namelijk een droombaan om cursussen te geven over eetbare planten en moestuinieren en om bijvoorbeeld mensen te helpen als wandelcoach.
moonsparkle schreef:Wat goed dat je stappen zet Veriye, want dit klinkt helemaal niet fijn. Ik kan zelf ook heel slecht tegen oneerlijkheid en het klinkt of jij daar heel erg mee te maken hebt. Wat voor studie wil je gaan volgen? De opleiding waar ik naar kijk is ook te volgen als thuisstudie, maar dan heb je minder kans op werk en heb je een tijd van stage waarin je dus niet kunt werken. Ik wil dan kijken of een BBL opleiding mogelijk is, maar dan moet ik wel eerst zelf een baan zien te vinden.
Het lijkt zo makkelijk om in mijn huidige sector te blijven werken, ik kan het, heb een salaris waarmee ik het goed red, vindt de werkzaamheden leuk, maar alle dingen die me steeds meer tegen gaan staan komen tot nu toe in elk bedrijf terug waar ik heb gewerkt terug.