Welke koffiemachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annet73

Welke koffiemachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 08:03

Ik zou zo graag een koffiemachine hebben waar je niet alleen ‘gewone’ koffie mee kan zetten maar ook lekkere cappuccino. Ik drink de koffie (lees: cappuccino) vrij slap, mijn man houdt van sterk. Dochter houdt van een latte (hiervoor een simpel apparaatje gekocht om melk op te schuimen). Zoon vindt gewone koffie het lekkerst.
Wat is nou een goed apparaat waar iedereen een lekker bakkie uit kan halen?

Utixo

Re: Welke koffiemachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:05

Dolce Gusto!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:12

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:16

Het hangt ook een beetje van je ruimte op het aanrecht af.
Wij hebben een Jura , en die bevalt erg goed. Maar het is een bakbeest

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:16

Wij hebben een delonghi magnifica s. Ik drink lattes op basis van espresso (en mbv senseo melkopschuimer), mijn man drinkt gewone koffie. Dit apparaat kwam toen als beste uit de test voor een betaalbare prijs. De sterkte van de koffie kan je instellen en is een kwestie van uitproberen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:20

Dolce guesto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:21

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:21

Wij hebben een nespresso. Kun je verschillende cups met verschillende sterktes halen.
Cups van Douwe Egberts werken prima in de nespresso.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:26

Toen ik thuis ben gaan werken 5 weken geleden ben ik ook meteen op zoek gegaan naar een goede machine waar ik cappucino's uit kan halen.
Ik ben uitgekomen bij deze en ben er erg tevreden over:

https://www.coolblue.nl/product/788168/ ... e-wit.html

Mijn man drinkt espresso en wij zijn hier allebei erg blij mee.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:32

Bialetti. (mokkapotje)
Het kost wat meer moeite, maar niets smaakt beter.

kallipoohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:40

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:40

MarcoBorsato schreef:
https://www.coolblue.nl/product/785496/ ... -rood.html

Deze hebben wij, basic maar fijn en goed in te stellen op sterkte.

Deze heb ik ook en ben er ontzettend tevreden mee :j Ik heb een goedkoper model gehad van een doorsnee merk maar mijn DeLonghi is qua prijs en kwaliteit zo ontzettend veel beter en gebruiksvriendelijker. En veel lekkerder om je koffie van goede bonen te maken dan die pads.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:44

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:48

Wij hebben een Siemens EQ3. Sterkte van de koffie is per kopje in te stellen, dus je man zou zijn kopje dan sterker kunnen maken dan de jouwe, bijvoorbeeld. Ook maakt 'ie heel makkelijk cappuccino's en latte's. Het fijne aan dit apparaat vonden wij de manier waarop melk wordt opgeschuimd. Bij veel apparaten heb je dan toch zo'n stoompijpje of moet je een slangetje in een pak melk hangen. Hier giet je je melk in je koffiekopje, je drukt het pijpje erin en zet het apparaat aan. Weinig schoonmaakwerk en veel gemak :D.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:50

Lys_PPA schreef:
Wij hebben deze, Miele CM 6350:
https://www.miele.nl/c/koffieautomaten- ... q8QAvD_BwE

Heel fijn apparaat en je kunt eigen profielen erin zetten waardoor ieder zn koffie op zn favoriete manier kan instellen.

Deze hebben wij ook (misschien iets ouder, we hebben hem nu 5 jaar) maar hij bevalt echt ontzettend goed. Pak melk zet ik er naast, slangetje erin en je hebt een lekkere cappuccino :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:13

Wij hebben al een aantal jaar het oudere broertje van deze van Philips: https://www.coolblue.nl/product/805529/ ... 60-10.html

Fijne machine, makkelijk individueel af te stellen qua sterkte. Hoeveelheid op te schuimen melk is goed zelf in te stellen. Voordeel en tevens nadeel is het aparte melkbakje dat erbij zit. Intern wordt de machine niet vies door de melk, maar het bakje moet uiteraard wel schoongemaakt worden. Is tevens erg goed uit elkaar te halen. Bakje kan ook apart in de koelkast gezet worden.
Wij hebben een variant waarmee met één druk op de knop de volgende koffie gezet kan worden:
- Espresso
- Espresso Lungo/cafe americano (espresso met meer water)
- classic coffee, de druk waarmee deze gezet wordt is een heel stuk lager dan met de espresso.
- cappuccino/café latte (afhankelijk van de hoeveelheid melk dat je gebruikt)

Sinds we dit apparaat hebben vind ik andere koffie echt niet lekker meer. Cupjes vind ik vaak een soort bijsmaak aan zitten. Natuurlijk valt en staat alles met de bonen. De bonen van lavazza (rood) vinden wij prima voor dagelijks gebruik. Af en toe bestel ik wel wat meer bijzonders bij Simon Levelt.

Qua onderhoud, is het eens in de zoveel tijd de onderdelen oliën. Verder geeft het apparaat zelf aan als water op is of zijn bakje voor koffieprut vol zit. Erg makkelijk in gebruik.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:21

Als je de ruimte hebt, vind ik inbouwen de allermooiste optie. Wij hebben al 9 jaar de voorloper van deze https://www.bosch-home.nl/productoverzi ... eemachines
Het model dat bij ons is ingebouwd wordt nu niet meer gemaakt. Nog nooit problemen mee gehad, iedere dag binnen no time perfecte koffie voor iedereen. Sterkte en grootte is aan te passen naar wens en de voorkeuren van gezinsleden worden opgeslagen, zodat iedereen het perfecte kopje koffie naar zijn/haar smaak krijgt.
Ze zijn stevig qua prijs, maar zeker de moeite waard :)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:29

noviceh schreef:
Wij hebben een delonghi magnifica s. Ik drink lattes op basis van espresso (en mbv senseo melkopschuimer), mijn man drinkt gewone koffie. Dit apparaat kwam toen als beste uit de test voor een betaalbare prijs. De sterkte van de koffie kan je instellen en is een kwestie van uitproberen.

Ohh deze heb ik ook! Ik drink inderdaad ook cappuccino met een melkopschuimer, vriend gewone koffie of espresso. Echt een top machine. Super blij mee. En koffiebonen ipv cupjes. Je betaalt wat meer voor het apparaat maar koffie is stuk goedkoper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:31

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:51

Wij hebben een Dolce Gusto.
Eentje die zelf afslaat. Je kan instellen hoe sterk je de koffie wil door meer of minder streepjes op je apparaat aan te zetten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:55

Yasmine schreef:
MarcoBorsato schreef:
https://www.coolblue.nl/product/785496/ ... -rood.html

Deze hebben wij, basic maar fijn en goed in te stellen op sterkte.

Deze heb ik ook en ben er ontzettend tevreden mee :j Ik heb een goedkoper model gehad van een doorsnee merk maar mijn DeLonghi is qua prijs en kwaliteit zo ontzettend veel beter en gebruiksvriendelijker. En veel lekkerder om je koffie van goede bonen te maken dan die pads.

Sluit me bij jullie aan, deze machine heb ik ook en ik ben er heel blij mee. :j Ik kreeg er drie verschillende filter-houders bij, voor 1 of 2 kopjes en een die je kunt gebruiken met bepaald soort koffiepads, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:56

Ligt aan je eisen, wij hebben zelf een Jura en bijna iedereen die het geld voor zo'n apparaat over heeft koopt bij ons in de omgeving nooit meer anders. Wij hebben tijdelijk een Siemens gehad en dat is echt hele andere kwaliteit.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:03

linnnde schreef:
noviceh schreef:

Ohh deze heb ik ook! Ik drink inderdaad ook cappuccino met een melkopschuimer, vriend gewone koffie of espresso. Echt een top machine. Super blij mee. En koffiebonen ipv cupjes. Je betaalt wat meer voor het apparaat maar koffie is stuk goedkoper!

Yes, deze heb ik ook :D heel blij mee. Je kan er eventueel ook gemalen koffie in kwijt. Ik heb een 'standaard' soort bonen en haal bij bijv. Simon Levelt nog wel eens andere 'smaakjes'/intensiteit die ik dan laat malen zodat ik ook af en toe wat anders er ik kan gooien zonder heel m'n bonenbak eerst door te moeten.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:11

Hier een apparaat waar dolce gusto type cups in kunnen. Kun je ook allerlei smaakjes varianten van halen, cappucino’s/latte’s etc. Ondanks dat ik het heel lekker vind komt er op termijn een andere machine en zou ik het niet snel aanraden als je een fanatieke koffiedrinker bent want je betaalt je een ongeluk aan die cupjes, zelfs huismerk zijn ze erg duur. Zeker met een heel gezin wat koffie drinkt.

kally
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:37

Wij hebben de Siemens EQ6, veel variatie mogelijk ook kwa instellingen.
Houd er wel rekening mee dat niet alle soorten bonen erin mogen in deze moeten ze vetvrij zijn!
⚠️ kally kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.