Stomme vraag electrische schokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Stomme vraag electrische schokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 19:27

Ik krijg werkelijk waar de hele dag stroomstootjes.. En ook zoveel en best hard dat het wel wat pijnlijk wordt haha nou is dat overdreven maar begind me te irriteren.. Bij bijna alles wat ik aanraak of doe

Wie weet de oplossing.

xGoldenHero

Re: Stomme vraag electrische schokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:31

Geen oplossing. Iedereen heeft het. Dit komt volgens mij door de droge lucht.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:31

Je bent geen elektricien hoop ik :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:32

Ik ook vandaag! Opvallend veel meer dan normaal :j

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:33

Jaa ik heb het ook heel vaak, ontzettend vervelend :(

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:34

Iedereen heeft er nu last van. Het enige wat helpt is jezelf 'nat' maken, je handen even onder de kraan bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 20-04-20 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:34

Ik heb er de laatste dagen opvallend veel last van! Mijn kleding is ook statisch geladen en plakt soms echt aan mijn lijf. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:35

Komt omdat het zo droog is. Een luchtbevochtiger in huis scheelt de wereld maar is geen goedkope oplossing.

Edit: Voor de mensen die hem nog aan hebben scheelt een bakje water op de verwarming ook aanzienlijk.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:36

Heb ik ook al weken last van, vooral in de Aldi is het erg. Ik kan daar haast niets aanraken zonder een behoorlijke schok te krijgen. Ik heb het ook op andere plekken, maar dan minder.
Ik heb het ook als ik op stal uit de auto kom en het metalen hek aanraak. Als ik met de fiets kom heb ik het niet.

Het ligt volgens mij aan mijn (goedkope) sneakers in combinatie met wrijving.
Met andere schoenen heb ik het nooit. Misschien dat ik door die zolen niet ontlaad ofzo, en dus geladen blijf tot ik iets aanraak. En als dat metaal is geeft dat een flinke buzz.

Misschien kun je het dus eens proberen met andere schoenen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:38

Ik merk het erg met m’n haar borstelen al een tijdje! Gewoon bijna ‘vonkjes’ die er vanaf springen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:43

Komt idd door het droge weer maar als je schoenen draagt met nylon zolen wordt het nog meer versterkt.
Bij het uit de auto stappen kun je het voorkomen door met je linkerhand het portier te openen, met je rechterduim en wijsvinger de portiersluiting vastpakken en vasthouden terwijl je uitstapt. Pas loslaten als je volledig uit de auto bent gestapt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:46

Komt idd door de droogte. Pak vaak even je verwarming beet. Zo kan de spanning die je bij je draagt af vloeien.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:47

Ik heb het nu al een tijdje niet meer, maar wel gehad. Ik raak ontladingspunten dan altijd even snel en kort aan, voordat ik het vastpak. Als het lukt plant ik eerst mijn been er tegen aan, is iets minder gevoelig.

Je kleding/stof inspuiten met wasverzachter (aangelengd met water) werkt wel redelijk. Ik heb een fleece dekentje op de bank die altijd statisch is, die spray ik eens per week even in. En mijn tuinset ook. Dan glijdt het stof wat makkelijker over elkaar.

Auto issues: de bovenkant van de deur vastpakken voordat je bent uitgestapt en dan uitstappen zorgt ervoor dat je geen schok krijgt.

Nieuwe schoenen met rubberen zolen werken ook statisch, als ze al ingelopen zijn wordt er minder. Leren zolen zijn beter.

Ontladen kan het beste onder de straal van de kraan. Moet je hem wel eerst zonder schokje open kunnen draaien haha.

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:48

Door de droogte inderdaad. Op blote voeten lopen helpt :D Of een pannetje water even laten koken, maar dat is maar een tijdelijke oplossing. Of de vloer dweilen. Of de was binnen laten drogen.
Dan ben je er in ieder geval binnenshuis even vanaf.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:50

Emmaa_ schreef:
Komt omdat het zo droog is. Een luchtbevochtiger in huis scheelt de wereld maar is geen goedkope oplossing.

Edit: Voor de mensen die hem nog aan hebben scheelt een bakje water op de verwarming ook aanzienlijk.

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/medisana-uhw-luchtbevochtiger/9000000012018833/?bltgh=jx2gHQoX72j5DRcA3E5KLw.1_30.31.ProductImage
En kan hem aanraden. Hij is erg goed en stil er er kan een hoop water in. De prijs is ook nog wel te doen. Ik gebruik hem in de slaapkamer en sindsdien geen droge hoestbuien meer in de nacht.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:50

frankiej schreef:
Komt idd door het droge weer maar als je schoenen draagt met nylon zolen wordt het nog meer versterkt.
Bij het uit de auto stappen kun je het voorkomen door met je linkerhand het portier te openen, met je rechterduim en wijsvinger de portiersluiting vastpakken en vasthouden terwijl je uitstapt. Pas loslaten als je volledig uit de auto bent gestapt.

Dit wordt zelfs met nadruk aangeraden wanneer je gaat tanken, ooit een voorlichting van de brandweer gehad waar het hier even over ging, wanneer je electrisch geladen het tank pistool pakt kan de hele boel in de lucht gaan... Werd gedemonstreerd met echte filmpjes van benzinestations, niet grappig

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:11

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:14

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:15

Anna_Dani schreef:
Wat is dat voor iets?

Antistatische sleutelhanger.
Hiermee kan je jezelf ontladen zonder een schok te krijgen.
Ook handig voordat je de deur open maakt van de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:17

PascalB schreef:
Anna_Dani schreef:
Wat is dat voor iets?

Antistatische sleutelhanger.
Hiermee kan je jezelf ontladen zonder een schok te krijgen.
Ook handig voordat je de deur open maakt van de auto.

:oo Dat heb ik nodig! Ik krijg altijd zulke erge schokken als ik mijn autodeur dichtdoe.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:20

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:24

Ik heb sinds een week een sleutelhanger. Ideaal. :+.

Verder is het met rubberen schoeisel erger dan lederen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:31

frankiej schreef:

Oh super. Ga ik proberen!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:42

ik dacht er gisteren nog aan toen ik weer schok kreeg van de auto deur of ik de enige was die er last van had, niet dus.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:48

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben :D

In huis raak ik altijd eerst even een muur aan voordat ik de klinker van de deur vastpak, de muur ontlaad erg goed. Ook als ik mijn jas uitdoe die aan het knetteren is, druk ik die snel tegen de muur.