Wat doen jullie met abonnementen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wat doen jullie met abonnementen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 13:21

Ik heb twee abonnementen: sportschool en Blijdorp.
Ik kreeg van de sportschool een mail mbt compensatie. Hierin kan je uit 4 opties kiezen: geen compensatie, geen compensatie en een gratis PT, 50% compensatie, 100% compensatie.

Van Blijdorp heb ik nog niets gehoord.

Vooralsnog kies ik voor geen compensatie, die bedrijven hebben het hard zat nodig en ik kan het momenteel nog missen.

Hoe staan anderen hier in?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:24

LadyMadonna schreef:
Vooralsnog kies ik voor geen compensatie, die bedrijven hebben het hard zat nodig en ik kan het momenteel nog missen.

Hoe staan anderen hier in?

Ik sta er hetzelfde in als jij, om de reden die jij ook aanhaalt.

Als mijn inkomsten minder zouden worden of wegvallen, zou ik er misschien anders mee omgaan. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:25

Momenteel heb ik alleen abonnementen voor streamingsdiensten en hier maak ik nu goed gebruik van. :P Mocht ik nog een abonnement voor de sportschool hebben, dan had ik deze gewoon laten staan.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:29

De sportschool geeft 50% korting op het abonnement als ze de gehele maand gesloten zijn. Vorige maand 25% korting gekregen, toen waren ze 2 weken dicht. De eigenaren gaven aan zichzelf in salaris te korten tot hetgeen ze echt nodig hebben voor vaste lasten en dat ze regelingen hebben getroffen betreft het leasecontract van de apparatuur. Dat gaat natuurlijk gewoon door, net zoals huur en loonkosten gedeeltelijk als ze van de NOW regeling gebruik kunnen maken.
Dus ja, zonde van mijn geld, maar wil ook wel graag terug kunnen komen als de crisis weer voorbij is.

De tennisvereniging geeft niks terug. Heeft zelfs mensen door de politie van de baan laten verwijderen die stiekem toch kwamen tennissen :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:35

Ik heb m'n abonnement op de sportschool tijdelijk bevroren (100% compensatie). Heel banketstaaf misschien, maar als ik er geen gebruik van kan maken, dan betaal ik er ook liever niet voor. Steek mijn geld dan liever in andere dingen, zoals extra lessen met mijn pony. Dan steun ik op die manier de manege ook weer, want zij mogen nu ook geen (groeps)lessen geven. Ik heb geen geldboompje, dus kan helaas niet alles extra steunen.

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:35

Enige abonnement wat we hebben lopen wat niet gebruikt wordt is van zwemles en daar heeft de zwemschool laten weten op het moment de incasso's niet te incasseren.

verootjoo

Re: Wat doen jullie met abonnementen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:38

Ons abonnement van de dierentuin was net afgelopen en we hadden nog geen nieuwe genomen. Dus dat doen we ook even niet.
Anders hadden we gewoon maar pech denk ik..Het is al moeilijk zat voor iedereen. Sportschool was ik al geen lid meer van, maar anders was er met mij nauwelijks verschil in Corona-tijd dan geen Corona-tijd :+

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:39

Hetzelfde als jij, in een normale situatie zou ik het geld kwijt zijn dus ik kan het prima missen. Als dat hun (bijv. de manege) helpt zeker weten :j

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:42

Ik heb hier ook over nagedacht en ik blijf mijn yogaschool gewoon steunen. Zij plaatsen video’s en geven online yogalessen voor leden, dus zo bieden zij een alternatief.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:42

Ik heb alleen een lesabonnement op de manege. Die loopt gewoon door, op vrijwillige basis. Ik heb nog werk en inkomen en na de crisis zou ik graag weer willen lessen. Kan alleen als zij tegen die tijd nog niet failliet zijn, was mijn gedachte. We bestellen daarom ook wat vaker eten dan normaal en er staat gezellig een bloemetje op tafel. Veel bedrijven moeten hun inkomsten normaal hebben uit het publieke leven of evenementen. Zoals je zegt ts: ze hebben het gewoon keihard nodig.
NS-abonnement van mijn vriend is trouwens wel stil gezet nu. Risico dat dat om zou vallen lijkt nihil, denk dat dat het verschil maakt.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:43

Sportschool abonnement had ik net voor de crisis stop gezet vanwege het werk.
Ik heb daarnaast nog een abonnement bij een dansschool lopen, maar die stop ik wel.
Mijn bedrijf valt volledig stil en heeft geen inkomsten meer, dus financieel is het voor mij ook echt één en al stress.

Als ik daar geen problemen mee had, had ik wel doorbetaald

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:49

Ik laat het abonnement van mijn sportschool gewoon doorlopen. Ik kan het geld missen. Als teveel mensen dat niet doen dan is er straks geen sportschool meer om naartoe te gaan. Ze zijn zelfstandig en kunnen dus ook niet terugvallen op een keten.
Wel zorgen ze voor meerdere keren per week een trainingingsvideo dus ze doen er ook iets voor. En er is aangegeven dat ze aan het eind van deze periode kijken hoe of en hoe er meer compensatie mogelijk is. Eea zal afhankelijk zijn van hoe lang het duurt en hoeveel mensen toch hun abonnement stop zetten.
Mocht mijn persoonlijke situatie veranderen (mijn branche is hard geraakt en zal waarschijnlijk pas als een van de laatsten weer op de rit komen) en ik die financiële ruimte niet meer heb dan zal ik dat bespreekbaar maken en verwacht ik dat daar ook wel begrip voor zal zijn.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:55

Bij ons lopen alle abonnementen gewoon door. De sportscholen hebben het nu al moeilijk genoeg en we kunnen het geld missen. Als we zelf ZZP'ers waren geweest en nu een moeilijke tijd doormaakten, dan was het een ander verhaal.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:01

Het zwembad liet weten dat ze momenteel niet gaan incasseren, maar ik had al besloten om het te laten. Die 25 euro per maand kan prima. Maar als het meerdere abonnementen waren geweest, dan had ik het wel anders gedaan denk ik.
Het ligt er ook wel aan of het een jaarabonnement was geweest of niet. Hier voor het buitenbad kun je een seizoenskaart kopen voor 40 euro of zo. Dus als ik die had, dan is het nauwelijks de moeite om geld terug te gaan vragen voor de gemiste maanden. (Ze zijn geloof ik 5 maanden open, dus iets van 2 euro per week als je elke week gaat.)

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:01

Ik heb mijn abonnement van de Pathe gewoon doorlopen. Ik heb wel een voucher van ze gekregen die ik kan inwisselen voor leuke dingen straks als ze weer open zijn, of voor online films bij Pathe online. Je mocht ook je abonnement pauzeren.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:06

Hier beetje dubbel, ik heb 2 sportschool abonnementen, 1 van de fitness en 1 van kickbokslessen, Samen goed voor ruim 60 euro in de maand, beide net een/twee maanden voor dat alles dicht ging opgestart, super slechte timing dus. Echter lukt het mij nu niet om een baan te vinden door de corona crisis, en heb dus geen inkomen, dus enerzijds wil ik het door laten lopen, omdat ik ze dat heel erg gun, tegelijk zit ik hier door zelf ook in de fananciele problemen waardoor ik het geld dat ik nu aan hun betaal en mijn vaste lasten etc zelf al van mijn reserve spaarrekening moet halen, die uiteraard ook niet oneindig is en eigenlijk bedoeld is voor de verbouwing van mijn huis straks wat ook al krap aan gaat worden
Maargoed bij ons brengen ze geen kosten in mindering op de abonnementen, dus ik moet wel volledig doorbetalen :+
Maar eerlijk gezegd had ik anders gekozen voor de helft betalen bijvoorbeeld, om elkaar tegemoet te komen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:12

Wij laten de sportschool abonnementen doorlopen, je krijgt dan waardetegoed om straks weer te mogen sporten. Het is een sportschool gerund door hardwerkende mensen, het is allemaal al zo sneu en als we zo hun kan steunen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:15

Mijn inkomen verandert niet drastisch door Corona, dus het abbonement bij onze kleine hondenschool om te mantrailen met de hond laat ik nu doorlopen.
Meer doen dat en hopelijk red ze door alles heen en kunnen we straks trainen.

Ik eet er niets minder om, het zou wellicht anders zijn als krapper zat

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:19

Wij verdelen thuis de lasten. Vriend doet de sportschool en ik betaal de Klimhal door. Beide bedrijven waren voor de crisis al zeer sociaal en hebben mij als klant altijd meer dan coulant behandeld. Beide bedrijven draag ik een warm hart toe. Dus helpen we ze nu met liefde.

Sportschool is trouwens leuk. Ik heb wat spulletjes mee mogen nemen naar huis. Ik pas nu op de kettlebells <3

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:23

maaikemuis schreef:
Wij verdelen thuis de lasten. Vriend doet de sportschool en ik betaal de Klimhal door. Beide bedrijven waren voor de crisis al zeer sociaal en hebben mij als klant altijd meer dan coulant behandeld. Beide bedrijven draag ik een warm hart toe. Dus helpen we ze nu met liefde.

Sportschool is trouwens leuk. Ik heb wat spulletjes mee mogen nemen naar huis. Ik pas nu op de kettlebells <3

_O-
Handig, ik meen dat ze online nergens meer te krijgen zijn. :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:27

gelukkig kwam onze sportschool er nu mee dat ze alle abonnementen opschorten. Dit wordt normaal gesproken gedaan als je langdurige blessures hebt bijvoorbeeld. Schrijven nu alleen administratiekosten (2,50) af

Renske_W
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:29

Ik heb alleen mijn lidmaatschap bij de menvereniging, deze loopt ook gewoon door.
Heb dit hele jaar nog geen menles gevolgd, omdat mijn 4 jarige hoogdrachtig stond, en mijn 3 jarige nog niet beleerd was. Toen ik het lessen weer op zou gaan pakken kwamen de corona maatregelen en kan ik niet meer lessen. :')
Erg balen zeker, maar ik hoop na alle ellende wel weer lekker te gaan lessen. :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:31

Wij laten de lesgelden en abo's doorlopen :) we zien wel of er op enige wijze compensatie plaats zal vinden achteraf.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:41

maaikemuis schreef:

Dit doet mijn sportschool ook. En 2x per dag een live les via internet, die later ook terug te zien is. Dagelijks een berichtje hoe het gaat, van de voedingsdeskundige dagelijks een recept of tip. Het is een kleine sportschool, maar wel hele fijne en gezellige. Dus ik betaal gewoon door.

Maar ik heb wel het geluk dat mijn werk gewoon doorgaat (drukker zelfs) en ik het prima kan missen. Vind het heel mooi dat de oplossing er is om te beëindigen of tijdelijk minder te betalen voor mensen die zonder werk/inkomsten zitten op het moment.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:47

Hier gelukkig alleen lidmaatschap van orkest en dat laat ik doorlopen, omdat het op de dirigent na uitsluitend op vrijwilligers draait en ik het ook fair vind om de dirigent door te kunnen betalen.