Wat is de link met 5G en Corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Wat is de link met 5G en Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 18:11

Ik ben toch wel heel benieuwd of mensen daadwerkelijk een link leggen tussen de 5G masten en Corona. Er staan heel wat complottheorieën online. Gaat het werkelijk zo ver dat mensen serieus denken dat 5G de oorzaak is van de Corona uitbraak? Of naait de media de boel alleen maar op?

Edit: even voor de duidelijkheid. Ik geloof er dus niet in. Zou enkel wel betekenen dat de wereld compleet door slaat..
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 06-04-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yummy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:13

Ik weet met het hele corona gedoe überhaupt niet meer wat ik wel en niet moet geloven...

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:13

Huh? Oké, dat is naar mijn mening toch wel heel ver gezocht...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:14

Ik ken iemand die eerst geloofde dat 5G de oorzaak zou zijn van corona en nu gelooft dat Bill Gates expres het virus de wereld in heeft geholpen zodat hij een vaccin kan ontwikkelen en geld kan verdienen aan het uitroeien van mensen.

Dus ja, er zijn mensen die serieus in dat soort theorieën geloven.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 06-04-20 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Re: Wat is de link met 5G en Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:15

Wat :')

Het internet is echt been slechte plek geworden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:15

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor een verband tussen 5G en Corona dus het slaat nergens op dat ze in Engeland die masten in brand steken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 18:17

Ballard_L schreef:

Ook mijn gedachten! Toen ik op fb tegen mijn oud klasgenoot zei dat ik wel vond dat hij er complottheorieën op na hield, om zover te gaan kreeg ik een hoop gezeik over mij heen. Misschien ben ik te nuchter hiervoor. Maar waarom zouden 3G en 4G dit niet veroorzaken en 5G wel. Ik probeer het echt te begrijpen. Maar tot op heden lukt het niet en kan ik alleen maar denken hoe ver gaan mensen nog ontsporen. In wat voor wereld leven we?

Yummy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:18

MISTRAL94 schreef:
Ballard_L schreef:

Ook mijn gedachten! Toen ik op fb tegen mijn oud klasgenoot zei dat ik wel vond dat hij er complottheorieën op na hield, om zover te gaan kreeg ik een hoop gezeik over mij heen. Misschien ben ik te nuchter hiervoor. Maar waarom zouden 3G en 4G dit niet veroorzaken en 5G wel. Ik probeer het echt te begrijpen. Maar tot op heden lukt het niet en kan ik alleen maar denken hoe ver gaan mensen nog ontsporen. In wat voor wereld leven we?

Heb wel ergens gelezen dat een bepaalde tijd (dacht een maand) na het testen van 3/4g de mexicaanse? griep uitbrak. of het waar is geen idee..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:19

Oh ja ik heb een tijd geleden iemand aan de telefoon gehad, werk voor dat Corona telefoonnummer 1351, die had een of ander filmpje op fb gezien van een ‘journalist’ die ook zat te vertellen dat Corona door de regering was verzonnen om zo iedereen binnen te krijgen in paniek om overal 5G palen te plaatsen. En met die 5G palen zouden ze de NL bevolking uitroeien. En dat was bewezen want in Brabant waren er al palen en daar was het Corona virus als eerste. Of zoiets. Ik heb echt met open mond zitten luisteren.
Ik ben dus niet van de complottheorieën. Daar ben ik echt te simpel voor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 18:22

rockwitch schreef:
Oh ja ik heb een tijd geleden iemand aan de telefoon gehad, werk voor dat Corona telefoonnummer 1351, die had een of ander filmpje op fb gezien van een ‘journalist’ die ook zat te vertellen dat Corona door de regering was verzonnen om zo iedereen binnen te krijgen in paniek om overal 5G palen te plaatsen. En met die 5G palen zouden ze de NL bevolking uitroeien. En dat was bewezen want in Brabant waren er al palen en daar was het Corona virus als eerste. Of zoiets. Ik heb echt met open mond zitten luisteren.
Ik ben dus niet van de complottheorieën. Daar ben ik echt te simpel voor.

:') ik ook. Maar wij mogen ons ook afvragen in wat voor wereld we nog leven. Vanuit mijn werk weet ik dat er nog altijd meer gekken los lopen dan vast zitten. Maar nu zie ik toch wel heel veel gekkie's om mij heen :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:25

Overigens denk ik dat 5G wel van invloed is op gezondheid (ik heb vorig jaar wel eens op een berg geslapen bij telefoonmasten. Een hoofdpijn dat ik had!) maar dat het corona heeft veroorzaakt: nee dat denk ik niet.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:32

Ballard_L schreef:
Overigens denk ik dat 5G wel van invloed is op gezondheid (ik heb vorig jaar wel eens op een berg geslapen bij telefoonmasten. Een hoofdpijn dat ik had!) maar dat het corona heeft veroorzaakt: nee dat denk ik niet.

Hoe hoog was die berg?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:40

Het barst van de complottheorieën met zelfs veel filmpjes erbij. Maar, aangezien facebook en Google toegeven dat ze censureren, zou ik zeggen verdiep je in 5g. Wat is het , wat doet het? Dus wanneer het je interesseert doe zelf onderzoek:-)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:43

Als (ik zeg ALS) 5G invloed heeft op gezondheid, dan zou het wel kunnen dat je weerstand daardoor verlaagd wordt en je zo makkelijker COVID-19 kunt oplopen.
Maar dat is dan ook het enige verband dat er eventueel zou kunnen zijn.

In onzeker tijden gaan mensen op zoek naar antwoorden en zondebokken, en die 'vinden' ze dan op de raarste plekken. Vroeger voorzag de kerk daarin. Je zou bijna wensen dat de kerk die rol weer op zich kon nemen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:10

MariekeS_ schreef:
Ballard_L schreef:

Hoe hoog was die berg?

1500-2000 meter (ik weet niet de exacte hoogte, het was de berg naast Genua in Italië). Of het was heel toevallig dat we (mijn man en ik) allebei hoofdpijn kregen nadat we aankwamen en dat het verdween nadat we ‘s morgens weer weg reden. Ik ben er wel echt van overtuigd dat straling van invloed kan zijn op je gezondheid. Ook 5G, als je direct naast zo’n mast woont.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:11

Mensen vervelen zich. Dus komen de complot theorieën naar boven.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:12

Volgens mij heet dit binnen argumentatie "Onterecht causaal verband" (Post hoc ergo propter hoc)
"Ik heb hooikoorts en kijk elke avond tv, omdat ik tv kijk heb ik hooikoorts.."

Er zijn in de begintijd van 5G wel waarschuwingen geweest voor vanalles wat, dus erin verdiepen kan nooit kwaad. Maar corona en 5G, da's een nieuwe..

MISTRAL94 schreef:
Gaat het werkelijk zo ver dat mensen serieus denken dat 5G de oorzaak is van de Corona uitbraak? Of naait de media de boel alleen maar op?

Ja, het gaat inderdaad zo ver voor sommigen.
En ja, ik denk dat de media daar ook een belangrijke rol in heeft.. :j Aan de andere kant: niet iedereen verdiept zich even goed in bepaalde zaken of realiseert dat wat iemand schrijft of zegt op tv nog niet waar hoeft te zijn. Of trekt net de verkeerde conclusies.. Zie daar ook maar mee om te gaan als media zijnde.. Betreft gezondheid vind ik het altijd aan te raden daar een realistisch onderzoekje in te doen voor jezelf. En te praten met mensen zoals nu.. Kan soms best interessant zijn. :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:13

Ondanks dat ik wel geloof in het feit dat straling negatieve invloed heeft op ons, geloof ik niet dat specifiek 5G corona heeft veroorzaakt.

Eigenlijk heel simpel; hoe kan straling een virus veroorzaken? Komen er bacteriën vrij? :))

Ik vind het over het algemeen wel stemmingmakerij, en vind het vooral erg lastig dat men niet open staat om hier kritisch over te discussiëren. Fijn dat dit in dit topic wel lijkt te kunnen :j Ik probeer voor beide kanten open te staan, ondanks dat ik nogal sceptisch ben over bovenstaande stelling.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:16

Muurp schreef:
Ondanks dat ik wel geloof in het feit dat straling negatieve invloed heeft op ons, geloof ik niet dat specifiek 5G corona heeft veroorzaakt.

Eigenlijk heel simpel; hoe kan straling een virus veroorzaken? Komen er bacteriën vrij? :))

Ik vind het over het algemeen wel stemmingmakerij, en vind het vooral erg lastig dat men niet open staat om hier kritisch over te discussiëren. Fijn dat dit in dit topic wel lijkt te kunnen :j Ik probeer voor beide kanten open te staan, ondanks dat ik nogal sceptisch ben over bovenstaande stelling.

Misschien dat ze denken dat een virus door de straling is gemuteerd naar een coronavirus? Geen idee hoor! Maar dat zou kunnen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:21

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:22

En een reactie daarop;

Ik kan me niet voorstellen dat dit op zo'n korte termijn zóveel gevolgen heeft. Op langer termijn zal straling best wat met het lichaam kunnen doen, maar niet weken nadat de eerste masten zijn geïnstalleerd. :n
En daarbij zeggen de bronnen dus ook verschillende dingen... :+

Stybba
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:24

Wat ik had gehoord is dat het lichaam moet ‘wennen’ aan de ‘golven’ van 5G daardoor het immuunsysteem minder is. De meeste/eerste 5G masten zouden in Wuhan staan en daarom is het daar begonnen. We zijn nu dus vatbaarder voor virussen waar we normaal niet zo snel last van zouden hebben.
In de tijd dat de radio grootschalig gebruikt ging worden kwam de Spaanse griep, dat zou een zelfde verhaal zijn.

Blijkbaar mogen we van geluk spreken dat het maar 1 virus is waar we last van hebben... :roll:

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:26

Of misschien heeft 5G de vleermuizen in China in de war gebracht, waardoor ze gevangen konden worden en opgegeten.

Het is niet compleet ondenkbaar dat er ergens een verband is, maar dat het opzettelijk door iets of iemand gedaan zou zijn geloof ik echt niet.

Muurp schreef:
''G-straling bemoeilijkt de opname van zuurstof in het bloed. De symptomen zijn onder meer hoesten en kortademigheid. Waar 5G komt, zoals in Wuhan, lijkt dus een epidemie van longontsteking te volgen.''
https://www.npo3.nl/brandpuntplus/5g-ve ... d-bereikte

Die snap ik niet. Als die mensen daar allemaal 'gewoon' longontsteking hadden en geen corona, dan was er toch niks aan de hand geweest? Dan had het ook niet zo verspreid kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:26

Er is niet eens een onterecht causaal verband, aanhangers van de complottheorie beweren dat in Wuhan de eerst 5G-zendmast geplaatst werd maar dat blijkt niet eens waar te zijn.

Dus het is compleet van de pot gerukt.

Zelfs als 5G zo'n impact heeft op ons immuunsysteem kan het nog steeds niet zó snel als in: plaats de zendmast en hup een gewoon verkoudheidvirus wordt plots dodelijk.

Bovendien is inmiddels duidelijk dat mensen met een normaal werkend immuunsysteem ook flink door Corona gepakt worden.

Het is eigenlijk een wonder dat we nu pas met een pandemie kampen, we eten en leven tenslotte overal ter wereld met allerlei soorten dieren. Dit is gewoon een heel logische uitbraak voor de mensheid.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:29

Djali schreef:
Er is niet eens een onterecht causaal verband, aanhangers van de complottheorie beweren dat in Wuhan de eerst 5G-zendmast geplaatst werd maar dat blijkt niet eens waar te zijn.

Dus het is compleet van de pot gerukt.

Zelfs als 5G zo'n impact heeft op ons immuunsysteem kan het nog steeds niet zó snel als in: plaats de zendmast en hup een gewoon verkoudheidvirus wordt plots dodelijk.

Bovendien is inmiddels duidelijk dat mensen met een normaal werkend immuunsysteem ook flink door Corona gepakt worden.

Het is eigenlijk een wonder dat we nu pas met een pandemie kampen, we eten en leven tenslotte overal ter wereld met allerlei soorten dieren. Dit is gewoon een heel logische uitbraak voor de mensheid.

Amen. :D