Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ballard_L schreef:Huh? Oké, dat is naar mijn mening toch wel heel ver gezocht...
MISTRAL94 schreef:Ballard_L schreef:Huh? Oké, dat is naar mijn mening toch wel heel ver gezocht...
Ook mijn gedachten! Toen ik op fb tegen mijn oud klasgenoot zei dat ik wel vond dat hij er complottheorieën op na hield, om zover te gaan kreeg ik een hoop gezeik over mij heen. Misschien ben ik te nuchter hiervoor. Maar waarom zouden 3G en 4G dit niet veroorzaken en 5G wel. Ik probeer het echt te begrijpen. Maar tot op heden lukt het niet en kan ik alleen maar denken hoe ver gaan mensen nog ontsporen. In wat voor wereld leven we?

rockwitch schreef:Oh ja ik heb een tijd geleden iemand aan de telefoon gehad, werk voor dat Corona telefoonnummer 1351, die had een of ander filmpje op fb gezien van een ‘journalist’ die ook zat te vertellen dat Corona door de regering was verzonnen om zo iedereen binnen te krijgen in paniek om overal 5G palen te plaatsen. En met die 5G palen zouden ze de NL bevolking uitroeien. En dat was bewezen want in Brabant waren er al palen en daar was het Corona virus als eerste. Of zoiets. Ik heb echt met open mond zitten luisteren.
Ik ben dus niet van de complottheorieën. Daar ben ik echt te simpel voor.
ik ook. Maar wij mogen ons ook afvragen in wat voor wereld we nog leven. Vanuit mijn werk weet ik dat er nog altijd meer gekken los lopen dan vast zitten. Maar nu zie ik toch wel heel veel gekkie's om mij heen
MariekeS_ schreef:Ballard_L schreef:Overigens denk ik dat 5G wel van invloed is op gezondheid (ik heb vorig jaar wel eens op een berg geslapen bij telefoonmasten. Een hoofdpijn dat ik had!) maar dat het corona heeft veroorzaakt: nee dat denk ik niet.
Hoe hoog was die berg?
MISTRAL94 schreef:Gaat het werkelijk zo ver dat mensen serieus denken dat 5G de oorzaak is van de Corona uitbraak? Of naait de media de boel alleen maar op?
Aan de andere kant: niet iedereen verdiept zich even goed in bepaalde zaken of realiseert dat wat iemand schrijft of zegt op tv nog niet waar hoeft te zijn. Of trekt net de verkeerde conclusies.. Zie daar ook maar mee om te gaan als media zijnde.. Betreft gezondheid vind ik het altijd aan te raden daar een realistisch onderzoekje in te doen voor jezelf. En te praten met mensen zoals nu.. Kan soms best interessant zijn.

Ik probeer voor beide kanten open te staan, ondanks dat ik nogal sceptisch ben over bovenstaande stelling. Muurp schreef:Ondanks dat ik wel geloof in het feit dat straling negatieve invloed heeft op ons, geloof ik niet dat specifiek 5G corona heeft veroorzaakt.
Eigenlijk heel simpel; hoe kan straling een virus veroorzaken? Komen er bacteriën vrij?
Ik vind het over het algemeen wel stemmingmakerij, en vind het vooral erg lastig dat men niet open staat om hier kritisch over te discussiëren. Fijn dat dit in dit topic wel lijkt te kunnenIk probeer voor beide kanten open te staan, ondanks dat ik nogal sceptisch ben over bovenstaande stelling.
)
Muurp schreef:''G-straling bemoeilijkt de opname van zuurstof in het bloed. De symptomen zijn onder meer hoesten en kortademigheid. Waar 5G komt, zoals in Wuhan, lijkt dus een epidemie van longontsteking te volgen.''
https://www.npo3.nl/brandpuntplus/5g-ve ... d-bereikte
Djali schreef:Er is niet eens een onterecht causaal verband, aanhangers van de complottheorie beweren dat in Wuhan de eerst 5G-zendmast geplaatst werd maar dat blijkt niet eens waar te zijn.
Dus het is compleet van de pot gerukt.
Zelfs als 5G zo'n impact heeft op ons immuunsysteem kan het nog steeds niet zó snel als in: plaats de zendmast en hup een gewoon verkoudheidvirus wordt plots dodelijk.
Bovendien is inmiddels duidelijk dat mensen met een normaal werkend immuunsysteem ook flink door Corona gepakt worden.
Het is eigenlijk een wonder dat we nu pas met een pandemie kampen, we eten en leven tenslotte overal ter wereld met allerlei soorten dieren. Dit is gewoon een heel logische uitbraak voor de mensheid.