Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(nee ik heb geen aandeel in dit bedrijf ben gewoon echt enthousiast over het concept
)
Maar zelf heb ik geen moeite mee.
BarbaLala schreef:Verander het woord imker in boer en het woord bijen in koeien en je hebt je antwoord denk ik.
Je zegt het zelf ook al; Je steunt er een imker mee. Dus niet de dieren zelf, die worden alsnog gebruikt.
Het is aan jou om te bepalen of je daar achter staat of niet.
Een goed vegan alternatief voor honing is agave siroop.
CastaMickey schreef:Agavesiroop is een plantaardig alternatief voor honing. Super dat je plantaardig eet ts!
BarbaLala schreef:Verander het woord imker in boer en het woord bijen in koeien en je hebt je antwoord denk ik.
Je zegt het zelf ook al; Je steunt er een imker mee. Dus niet de dieren zelf, die worden alsnog gebruikt.
Brainless schreef:BarbaLala schreef:Verander het woord imker in boer en het woord bijen in koeien en je hebt je antwoord denk ik.
Behalve dat de bijen nodig zijn voor bestuiving bij de (bio)boer.
Bijen worden niet gebruikt zoals koeien.. ze mogen vrij rondvliegen en bestuiven velen planten/bomen.
Mag ik wel een kat "gebruiken" om muizen te vangen?
Of maak ik dan ook verkeerd gebruik van mijn kat?
Magrathea schreef:Brainless schreef:Behalve dat de bijen nodig zijn voor bestuiving bij de (bio)boer.
Bijen worden niet gebruikt zoals koeien.. ze mogen vrij rondvliegen en bestuiven velen planten/bomen.
Mag ik wel een kat "gebruiken" om muizen te vangen?
Of maak ik dan ook verkeerd gebruik van mijn kat?
Honingbijen bestuiven niet zoveel en nemen wel de plek in van betere bestuivers
tamary schreef:Nee, er zijn zeker dingen tegen te zeggen en ik wil ze ook niet, maar honingoogst en dode bijen is een onzin verhaal tegenwoordig. Afzwavelen van een volk gebeurde misschien heel vroeger met een gevlochten korf en het nog niet kunnen scheiden van koningin + broed en deel voedselvoorraad, maar dat is al lang verleden tijd. Geen enkele imker die bijen of broed wil verliezen en al helemaal niet voor wat potjes honing. Het hele verhaal van anjali is op zijn minst achterhaald, en daar ging het mij om. Zelf imkercursus gedaan paar jaar terug, helaas door omstandigheden nog geen eigen volkje, maar met zulke onzin reageer ik wel.
Bommeltje_ schreef:Als de bijen echt wilt helpen zijn er nog betere alternatieven. De wilde bijen zijn degene die bestuiven. De honingbijen doen dit veel minder, omdat deze dichter bij de bijenkasten blijven.
Je kunt bijvoorbeeld beter deze thee kopen:
https://ptthee.nl/
Je koopt thee van kruiden die aan akkerranden van landerijen staan. Het geld dat je betaald wordt gebruikt om direct weer nieuwe akkerranden te plaatsen. Zo kunnen de boeren meer verduurzamen en help je juist op een ecologische manier de insecten. En de thee is super lekker(nee ik heb geen aandeel in dit bedrijf ben gewoon echt enthousiast over het concept
)
tamary schreef:Nee, er zijn zeker dingen tegen te zeggen en ik wil ze ook niet, maar honingoogst en dode bijen is een onzin verhaal tegenwoordig. Afzwavelen van een volk gebeurde misschien heel vroeger met een gevlochten korf en het nog niet kunnen scheiden van koningin + broed en deel voedselvoorraad, maar dat is al lang verleden tijd. Geen enkele imker die bijen of broed wil verliezen en al helemaal niet voor wat potjes honing. Het hele verhaal van anjali is op zijn minst achterhaald, en daar ging het mij om. Zelf imkercursus gedaan paar jaar terug, helaas door omstandigheden nog geen eigen volkje, maar met zulke onzin reageer ik wel.