Want dat is waar ik tegenaan loop.
Ben sinds december langzaam aan op zoek gegaan, maar mag daar nu wel wat actiever in zijn en vraag mij dus af wat ik nog meer kan doen.
Momenteel woon ik al enkele maanden bij een van m'n beste vriendinnen in huis, samen met haar vriend en dat is en gaat echt dikke prima! Alleen kan ik hier natuurlijk niet voor eeuwig blijven

Ik sta ingeschreven voor sociale huur, maar wel nog te kort en ben tot nu toe bij de lotingen nog niet ingeloot. Ik heb een betaalde advertentie op Marktplaats lopen en heb al enkele keren een oproep gedaan op Facebook, welke ook heel lief worden gedeeld.

Verder heb ik me ook ingeschreven bij een makelaar aangezien ik daar wat leuks voorbij zag komen afgelopen week, dus hoop daar wel wat van te horen
En verder gooi ik hier en daar een balletje op op werk e.d.
Krijg best genoeg aangeboden, maar dat ligt allemaal vrij ruim boven het budget. Het zijn dan wel redelijke prijzen voor die woningen, maar dan zijn de woningen dus ook vaak groter dan ik zelf echt nodig heb + ik kan die kosten gewoon niet dragen.
Enige eisen zijn:
- echt een plekje voor mezelf (eigen badkamer, keuken, slaapkamer)
- parkeergelegenheid in de buurt (hoeft niet privé)
Verder rook ik niet en heb geen huisdieren, dus dat is wellicht ook al een voordeel voor de meesten.
Wie heeft er verder nog tips en tricks om de zoektocht wat soepeler te laten verlopen? Wat zijn betrouwbare sites? Hoelang heb jij erover gedaan een woning te vinden?
Als iemand het leuk vind om mee te zoeken, be my guest

Via PB kan ik wel aangeven wat ik zoek, anders wordt dit misschien wel gezien als advertentie

Zo schattig dat de regering zo'n droomscenario qua huur als werkelijk scenario schetst, zeker als je een huis met z'n vieren moet bewonen
maar als ik hoor dat sommige collega’s tot wel een uur reistijd (enkele reis) hebben, dan kan ik idd ook wel verder kijken dan op ongeveer een half uur reizen.
Fijn dat je nu iig iets hebt, al klinkt het wel als stevig aanpoten. Knuffel!