Het leed dat het vinden van een huurwoning heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy
🏆 Paardenfluisteraar

Het leed dat het vinden van een huurwoning heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:27

.. om in je uppie te kunnen betalen dan :Y)
Want dat is waar ik tegenaan loop.

Ben sinds december langzaam aan op zoek gegaan, maar mag daar nu wel wat actiever in zijn en vraag mij dus af wat ik nog meer kan doen.
Momenteel woon ik al enkele maanden bij een van m'n beste vriendinnen in huis, samen met haar vriend en dat is en gaat echt dikke prima! Alleen kan ik hier natuurlijk niet voor eeuwig blijven :P

Ik sta ingeschreven voor sociale huur, maar wel nog te kort en ben tot nu toe bij de lotingen nog niet ingeloot. Ik heb een betaalde advertentie op Marktplaats lopen en heb al enkele keren een oproep gedaan op Facebook, welke ook heel lief worden gedeeld. :D
Verder heb ik me ook ingeschreven bij een makelaar aangezien ik daar wat leuks voorbij zag komen afgelopen week, dus hoop daar wel wat van te horen :j En verder gooi ik hier en daar een balletje op op werk e.d. :)

Krijg best genoeg aangeboden, maar dat ligt allemaal vrij ruim boven het budget. Het zijn dan wel redelijke prijzen voor die woningen, maar dan zijn de woningen dus ook vaak groter dan ik zelf echt nodig heb + ik kan die kosten gewoon niet dragen.

Enige eisen zijn:
- echt een plekje voor mezelf (eigen badkamer, keuken, slaapkamer)
- parkeergelegenheid in de buurt (hoeft niet privé)
Verder rook ik niet en heb geen huisdieren, dus dat is wellicht ook al een voordeel voor de meesten. :)

Wie heeft er verder nog tips en tricks om de zoektocht wat soepeler te laten verlopen? Wat zijn betrouwbare sites? Hoelang heb jij erover gedaan een woning te vinden?

Als iemand het leuk vind om mee te zoeken, be my guest :Y)
Via PB kan ik wel aangeven wat ik zoek, anders wordt dit misschien wel gezien als advertentie :+
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 05-04-20 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Het leed dat het vinden van een huurwoning heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:36

Ik denk dat het vooral handig is om een klein beetje aan te geven richting welk budget je denkt..

loveslimpie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:37

Twee jaar terug heb ik ons (yep, wel met twee) gevonden via een van de kamer verhuur sites. Ik heb 2 weken lang alle sites afgezocht en op F5 gedrukt.
Dit appartement is privé, de hal beneden delen we met de onderburen, maar hierboven hebben we voor de rest alle voorzieningen.

Voor dit appartement hebben we alleen de borg en huur moeten voldoen en niks hoeven aantonen wat betreft inkomen. Ik heb geen idee hoe het nu zit op die kamer sites, maar daar zou ik dus zeker wel zoeken.

Dreamy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:37

Polly schreef:
Ik denk dat het vooral handig is om een klein beetje aan te geven richting welk budget je denkt..

Dat heb ik duidelijk in mijn oproepen staan :) Als ik dat hier in de OP plaats dan ben ik bang dat m'n topic op slot gaat ivm "advertentie". Mocht je mee willen helpen met het vinden van m'n plekje, kan ik die info wel geven via PB :D

@Loveslimpie; Welke site was dit?
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 05-04-20 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:38

In welke regio?
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:49

Weet nog een deel van een boerderij te huur, eigen entree keuken en badkamer. Is in Drenthe, omg Emmen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:55

Welke regio, studeer je of werk je?

Dreamy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:57

Ik werk in Roelofarendsveen, dus ben ook zoekende in deze omgeving (beetje Leiden en omstreken) :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:04

Da's ook wel een extreem lastige regio -O-

Ik heb jaren in Leiden gewoond, toen via Kamer-raad iets gevonden. Is een iets kleiner bureau, dus wellicht dat je die nog niet kent?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:18

Heb je weleens bij Van 't Hof Rijnland gekeken? Zit in de hele randstad geloof ik, heb een aantal jaar naar tevredenheid bij ze gehuurd. Huur zat zelfs onder de toeslaggrens (alleen stellen ze wel inkomenseisen, dus ik vermoed dat er niemand daadwerkelijk huurtoeslag kreeg).

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:32

Hoi! Ik huur momenteel via Camelot Europe een appartementje in Amsterdam dat wordt verhuurd via de leegstandswet. Je zou eens een kijkje op hun site kunnen nemen! Ik ben met pijn in mijn hart uit Leiden vertrokken (enige reden dat ik daar weg ben gegaan is mijn carrière) en kan je het wonen daar echt van harte aanraden. Ik weet dat ze rondom de Schipholweg in Leiden studio's gaan realiseren maar twijfel even of dat alleen voor studenten is of ook voor starters. Je hebt ook de SHWJ, ik sta daar ook nog ingeschreven, dan kom je op de wachtlijst voor een huurwoning als je startend en onder de 30 bent. Zou me daar ook even inschrijven als ik jou was, een vriendin van me kon via hen vrij snel verhuizen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:54

Misschien dat je dat al hebt gedaan, maar na maanden heb ik de mijne gevonden via weggeeghoeken op facebook van mijn regio.

Overigens als ik zelf een oproep plaatste kwam er niet zoveel respons op de een of andere manier. Uiteindelijk heeft een vriendin iets voor mij geplaatst omdat er toch wel spoed achter zat en toen had ik binnen 5 minuten reactie van degene waar ik nu van huur! Misschien ook een tip dus. Succes! :D

Dreamy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:29

Thanks voor de tips :D ik ga naar alles wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen even kijken!

@Castilja; helaas ben ik net 30 geworden :+ maar Camelot ga ik even voor kijken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:54

Heb je het ook al andersom bekeken? Hoe je bijv. Je budget kunt verruimen?

Dreamy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 22:03

Doubtless schreef:

Bedoel je meer werken? Ben net een paar maanden terug bewust een dag minder gaan werken ivm eerdere burn-out + terugval en er weer bijna tegenaan lopen.
Behalve mijn sportschoolabonnement heb ik geen hobbies die geld kosten, mijn geld gaat verder alleen naar de vaste lasten, telefoon en auto.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:34

Laatst bijgewerkt door Castilja op 06-04-20 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 07:37

Castilja schreef:
Ik kwam dit ook nog tegen! Moet wel wat voor je zijn, maar qua budget is het fantastisch natuurlijk :)
https://www.villex.nl/woonruimte/antikr ... acht/15371

Ik ken dit wel, heb het voorbij zien komen!
Dit is met gedeelde ruimtes, dus vandaar dat ik hier niks mee heb gedaan :) ben nu echt wel toe aan m’n eigen plek en van vriendin+vriend mag/kan ik anders net zo goed nog bij hen blijven.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:43

Hahaha ik kwam echt net tot de realisatie inderdaad! Ik speur nog even verder <<)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:48

Dreamy schreef:
Doubtless schreef:

Bedoel je meer werken? Ben net een paar maanden terug bewust een dag minder gaan werken ivm eerdere burn-out + terugval en er weer bijna tegenaan lopen.
Behalve mijn sportschoolabonnement heb ik geen hobbies die geld kosten, mijn geld gaat verder alleen naar de vaste lasten, telefoon en auto.

Meer werken zou daarin een optie zijn, maar meer verdienen is wellicht ook een optie?

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:54

En als meer werken/verdienen geen optie is, kan je je zoekgebied misschien uitbreiden?

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:03

Gewoon om je even een hart onder de riem te steken. Het is echt hartstikke moeilijk.

Zo'n anderhalf jaar geleden stond ik bijna met mijn drie minderjarige kinderen op straat omdat ik geen huurwoning kon vinden. te korte inschrijftijd, geen urgentie, anti-kraak kon niet, sociaal huren (waar je hospiteert) had enorme wachtlijsten. Enigszins betaalbare huurhuizen waren al weg voordat ze op internet kwamen.

Uiteindelijk ben ik ergens tussen gekomen omdat ik in huilen uitbarstte aan de telefoon, nadat ik voor de zoveelste keer werd afgewezen. ik mocht als elfde bezichtiger (officieel tien) komen kijken, en uiteindelijk heb ik de woning toegewezen gekregen omdat de verhurende partij me wilde helpen.

Nu huur ik voor 1000 euro kale huur per maand, terwijl voor mijn inkomen en gezinssamenstelling 500-600 per maand een door de regering 'coulante' huur wordt genoemd. Ik red het (tenminste, zonder dat corona mijn bedrijf volledig platgooide) met hard werken (en geen pensioenopbouw en nauwelijks sparen), maar ben dankbaar dat ik mijn kinderen een veilig dak boven hun hoofd kan bieden.

Niet opgeven, blijven bellen, misschien makelaars bellen en vragen of er huizen zijn die te koop staan maar worden verhuurd (gebeurt best regelmatig), flyers printen en verspreiden (niet alle huizen komen online), jezelf als huisoppas aanbieden (zal nu wat lastig zijn, maar er zijn mensen die een paar jaar gaan reizen, of het huis van opa/oma nog niet willen verkopen).

Succes!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:08

Ah knuffeldier wat fijn dat je bent geholpen! Stel ik had je aan de telefoon gehad had ik het ook niet droog gehouden denk ik hoor :( Zo schattig dat de regering zo'n droomscenario qua huur als werkelijk scenario schetst, zeker als je een huis met z'n vieren moet bewonen {:)-:(

@TS: Briefjes ophangen in supermarkten wil ook nog wel eens werken! Vaak gaat het vinden van een huis ook viavia, zou het gewoon eens proberen.

Dreamy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 23:56

Doubtless schreef:
Meer werken zou daarin een optie zijn, maar meer verdienen is wellicht ook een optie?

Iets als loonsverhoging gaat er helaas (nog) niet in zitten momenteel :n

zonnebloem18 schreef:
En als meer werken/verdienen geen optie is, kan je je zoekgebied misschien uitbreiden?

Is zeker een optie, dacht eigenlijk dat ik al vrij breed keek :o maar als ik hoor dat sommige collega’s tot wel een uur reistijd (enkele reis) hebben, dan kan ik idd ook wel verder kijken dan op ongeveer een half uur reizen.

Hanafubuki schreef:
Op basis van antikraak is er wel eea te vinden:

https://www.villex.nl/woonruimte/tijdelijk-
huren/leiderdorp/pinksterbloem/13901

https://www.villex.nl/woonruimte/tijdel ... loem/15224

Thanks! Ben bij hun ingeschreven!

Knuffeldier schreef:
Gewoon om je even een hart onder de riem te steken. Het is echt hartstikke moeilijk.

Zo'n anderhalf jaar geleden stond ik bijna met mijn drie minderjarige kinderen op straat omdat ik geen huurwoning kon vinden. te korte inschrijftijd, geen urgentie, anti-kraak kon niet, sociaal huren (waar je hospiteert) had enorme wachtlijsten. Enigszins betaalbare huurhuizen waren al weg voordat ze op internet kwamen.

Uiteindelijk ben ik ergens tussen gekomen omdat ik in huilen uitbarstte aan de telefoon, nadat ik voor de zoveelste keer werd afgewezen. ik mocht als elfde bezichtiger (officieel tien) komen kijken, en uiteindelijk heb ik de woning toegewezen gekregen omdat de verhurende partij me wilde helpen.

Nu huur ik voor 1000 euro kale huur per maand, terwijl voor mijn inkomen en gezinssamenstelling 500-600 per maand een door de regering 'coulante' huur wordt genoemd. Ik red het (tenminste, zonder dat corona mijn bedrijf volledig platgooide) met hard werken (en geen pensioenopbouw en nauwelijks sparen), maar ben dankbaar dat ik mijn kinderen een veilig dak boven hun hoofd kan bieden.

Niet opgeven, blijven bellen, misschien makelaars bellen en vragen of er huizen zijn die te koop staan maar worden verhuurd (gebeurt best regelmatig), flyers printen en verspreiden (niet alle huizen komen online), jezelf als huisoppas aanbieden (zal nu wat lastig zijn, maar er zijn mensen die een paar jaar gaan reizen, of het huis van opa/oma nog niet willen verkopen).

Succes!

Jeetje, wat een stress moet dat zijn geweest :(:) Fijn dat je nu iig iets hebt, al klinkt het wel als stevig aanpoten. Knuffel!

@Castilja; briefjes ophangen is een goede! Heb op werk wel wat op het (digitale) prikbord gehangen al!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:09

En als je nog wat verder kijkt dan een loonsverhoging? Een andere job binnen of buiten dit bedrijf?

Of werken in een andere regio waar huizen goedkoper zijn?