Ik blijf thuis voor ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

96Laura

Ik blijf thuis voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 07:58

Voor wie blijf jij thuis??

Af en toe zie ik toch nog mensen op social media voorbij komen die niet thuis blijven, maar gezellig samen naar de mac gaan (uit verschillende huishoudens) of een spelletje gaan spelen. Ik heb niet het gevoel dat ik deze mensen kan overtuigen toch thuis te blijven, maar misschien helpt het als we uit leggen waarom wij wél thuis blijven. Misschien dat de bewuste mensen dit topic nooit openen, maar dan hebben wij ons hart gelucht, en wellicht kunnen wij 1 iemand ervan weerhouden nog iets met anderen te doen dat niet noodzakelijk is.

----

Ik blijf thuis voor mijn moeder die net haar chemo's heeft gehad om de borstkanker te behandelen. Ze wacht nu vol spanning of haar borst verwijdering operatie door kan gaan volgende week vrijdag. Als haar operatie uitgesteld wordt is er een kans dat de kanker terug komt. Hoe minder mensen in het ziekenhuis worden opgenomen, hoe sneller en uitgebreid de operatie uitgevoerd kan worden. Ze verwachten namelijk dat ze nu alleen het hoofdzakelijke kunnen doen, dus het verwijderen van 1 borst, ipv gelijk allebei, ivm de drukte van artsen en de beperkte operatiekamers. Ik blijf thuis voor mijn moeder.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 02-04-20 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfout uit topictitel

Valerie_91

Re: Ik blijft thuis voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:08

Veel sterkte TS met jullie situatie Y;( Ik hoor helaas van veel mensen dat ze in zelf quarantaine gaan om een familielid te beschermen door een ziekte of zwakte. Heel knap, veel succes daar!

Ik woon in België, hier zijn de maatregels veel strenger als in NL. Leuke zaken gaan doen zoals samen iets drinken of eten kunnen we zowizo niet.

---
Ik blijf thuis zodat ik geen zwakkere mensen (zieken of ouderen) kan besmetten en dat de piek sneller voorbij zal zijn.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:14

xSetjeslover schreef:
Voor wie blijf jij thuis??

Af en toe zie ik toch nog mensen op social media voorbij komen die niet thuis blijven, maar gezellig samen naar de mac gaan (uit verschillende huishoudens) of een spelletje gaan spelen. Ik heb niet het gevoel dat ik deze mensen kan overtuigen toch thuis te blijven, maar misschien helpt het als we uit leggen waarom wij wél thuis blijven. Misschien dat de bewuste mensen dit topic nooit openen, maar dan hebben wij ons hart gelucht, en wellicht kunnen wij 1 iemand ervan weerhouden nog iets met anderen te doen dat niet noodzakelijk is.

----

Ik blijf thuis voor mijn moeder die net haar chemo's heeft gehad om de borstkanker te behandelen. Ze wacht nu vol spanning of haar borst verwijdering operatie door kan gaan volgende week vrijdag. Als haar operatie uitgesteld wordt is er een kans dat de kanker terug komt. Hoe minder mensen in het ziekenhuis worden opgenomen, hoe sneller en uitgebreid de operatie uitgevoerd kan worden. Ze verwachten namelijk dat ze nu alleen het hoofdzakelijke kunnen doen, dus het verwijderen van 1 borst, ipv gelijk allebei, ivm de drukte van artsen en de beperkte operatiekamers. Ik blijf thuis voor mijn moeder.

Pfff wat een spannende tijd ook voor jullie. Hopelijk kan ze snel geholpen worden :(:) heel veel sterkte!!

Ik kan helaas niet volledig thuis blijven. (Ondanks ik nog wel in de ziektewet zit, ben nu aan het reïntegreren op m’n werk). Ik werk in een winkel en zolang de overheid niet de winkels sluit houd mijn baas de filialen open. De dagen dat ik niet werk ben ik wel thuis. En blijf ik thuis voor de hele samenleving eigenlijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:24

Ik werk en ga naar stal, woon alleen dus ik hoef niet thuis te blijven voor iemand.
Maar ik was al een kluizenaar dus geen extra maatregelen hier :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:28

Ik loop momenteel stage op neuro , ik werk met kwetsbare mensen.
Dus ik ben vooral thuis of ik loop in de natuur met mijn hond.

Contacten vooral via skype, app, kaartje, bellen

Wordt een stille verjaardag deze week voor mij Y)(^)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:38

Heel veel sterkte TS, met de situatie van je moeder!

Ik blijf niet thuis voor iemand specifiek, mijn familie valt niet in de risicogroep (behalve oma maar die woont ver weg). Ik blijf thuis omdat ik hoop dat we niet in die situatie als Italië gaan belanden en dat we met zo min mogelijk doden en schade voor het land deze tijd kunnen doorkomen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:45

Onali schreef:
Ik werk en ga naar stal, woon alleen dus ik hoef niet thuis te blijven voor iemand.
Maar ik was al een kluizenaar dus geen extra maatregelen hier :+

Dit.. Ik woon dan wel samen met mijn partner, maar verder komt alles wel overeen.. :))

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:55

Nou, niet. Ik moet namelijk gewoon werken. Maar mijn trajecten zijn enkel, werk, paard, thuis. Ik heb mijn moeder die zwaar risico persoon is, want ze heeft nog maar één long, bewust niet meer bezocht sinds de 29e januari. En verder ja je blijft toch thuis voor jezelf neem ik aan, en verder niet voor één specifieke persoon maar voor ze allemaal vind ik. Zolang er in de landen waar geen boete op onnodige verplaatsingen staat er zo laks met de situatie word om gegaan word het overal zo erg als Italië.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:55

Ik ga alleen naar mijn werk
En verder blijf ik thuis voor mijn ouders. Beide zijn zwaar astma patiënt. Met vaak genoeg long ontstekingen.
En aangezien ik nog thuis woon kan en wil ik het niet permitteren om het mee naar huis te nemen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:58

Ik woon ook alleen en werk momenteel thuis. Ik blijf thuis voor iedereen die in een risicogroep zit en om mensen die in de zorg werken zoveel mogelijk te ontlasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:02

Ik blijf vooral thuis voor mezelf. Ik ben geen risicogroep, maar wel hoogzwanger en zal binnen 5 weken bevallen. Ik zie het niet zitten om mijn baby te moeten voeden met een mondkapje, handschoenen en op te moeten passen met knuffelen mocht ik ziek worden. Daarnaast wil ik mijn man (en dochtertje) niet aansteken, want als hij milde klachten krijgt zal hij de bevalling niet mogen bijwonen en zal hij onze dochter pas ontmoeten als we na 1 a 2 dagen het ziekenhuis uit mogen.
Ben er rete zenuwachtig om. Niet zo zeer om ziek te worden, maar wel de maatregelen die daaromheen genomen zouden worden. Ik vind het al erg genoeg dat we geen kraambezoek zullen ontvangen en moet er niet aan denken dat zulke maatregelen binnen ons eigen gezin moeten worden genomen. :( Ik had mij mijn verlof en kraamtijd heel anders voorgesteld.

Wel heb ik een vader die onder de risicogroep valt, maar die zie ik momenteel sowieso amper omdat hij in het revalidatiecentrum ligt, Max 1 bezoeker per dag mag ontvangen en ik het niet trek om daar regelmatig heen te gaan nu ik veel bekkenpijn heb. Ik voel mij daar ook niet prettig. Zeker omdat ze deze week als het goed is een coronacentrum hebben opgezet. Wel los van de afdeling met aparte ingang enzo, maar het voelt toch niet fijn. Gelukkig komt hij over drie weekjes naar huis!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:06

Sterkte TS :(:)

Ik blijf thuis voor mijn moeder. Ze zit in een risicogroep met diabetes en copd. Ik ben alleen, heb wel een relatie, maar die zie ik nu niet. Helemaal niet nu blijkt dat zijn familie het niet zo nauw neemt met de maatregelen en met Pasen een verjaardag viert met 7 man. Ik ben er niet, vriendlief zegt in dezelfde zin dat hij dat jammer vindt en geeft direct daarna (in de groepsapp) aan wel te gaan. Dat was voor mij een beetje de druppel hem nu helemaal niet meer te zien. Heel vervelend -O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:09

Ik blijf voor iedereen thuis. We doen dit voor elkaar. Om het zorgsysteem niet te overbelasten. Voor de zwakkere in de samenleving.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:10

Oh wat rot voor je moeder en jullie TS...dit er ook nog eens bij :(:) Hopelijk zien ze een mogelijkheid om haar helemaal goed te helpen zodat ze dat zo snel mogelijk achter de rug heeft.

Wij blijven thuis omdat we hopen dat we hier niet Italië achterna gaan.
En natuurlijk ook voor onszelf, dit is niet het moment waarop je medische hulp nodig wilt hebben :n

En omdat mijn oude oma op sterven ligt, die is al een poosje aan haar laatste weken bezig...
We mogen er natuurlijk al een tijdje niet meer naartoe, maar als we maar een snotneus krijgen dan mogen we ook niet naar de uitvaart....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:20

Ik werk (in een revalidatiecentrum met hart/longpatienten) en daarnaast ga ik nergens naar toe. Boodschappen worden bezorgd en als we onverhoopt dringend iets nodig hebben gaat mijn man naar de supermarkt. Naar de slager/bakker gaan we wel, die bezorgen niet. Daar mag steeds maar 1 iemand naar binnen.
Ik blijf gewoon thuis omdat het moet en voor het grotere geheel, omdat het noodzakelijk is dit met zn allen te doen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:26

Op een tripje naar de supermarkt na waar ik zo snel mogelijk weer uit wil blijf ik thuis voor alle kwetsbaren uit onze samenleving.
Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik iemand zou besmetten terwijl ik er niet alles aan had gedaan om het te kunnen voorkomen.

Tevens blijf ik thuis zodat de piek in de ziekenhuizen op de IC beter verdeeld wordt zodat het zorgend personeel zo goed mogelijk hun werk kan blijven doen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:23

NatasjavE schreef:
Ik blijf voor iedereen thuis. We doen dit voor elkaar. Om het zorgsysteem niet te overbelasten. Voor de zwakkere in de samenleving.

Ik had dit niet beter kunnen zeggen. Helemaal mee eens :)

En als aanvulling: ik doe dit óók voor de minder zwakkere (gezonde) mensen in de samenleving. Want als we het zorgsysteem overbelasten, moeten bij de poorten van ziekenhuizen wellicht keuzes gemaakt gaan worden. Wie helpen we wel, wie niet. Ik wil er alles aan doen om die situatie te voorkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:25

Idd ik blijf voor iedereen thuis. Niet voor iemand specifiek want dat vind ik een aparte gedachte.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:29

Voor eh... niemand. Er is eigenlijk niks veranderd in m'n leven, want ik ga nooit uit, pak geen terrasjes, en heb geen vrienden om naartoe te gaan. Er is niks anders dan voorheen. Nu steken mensen hun duim op omdat ik de hele dag achter m'n computer of Playstation zit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:35

Heel veel sterkte, TS!

Ik blijf thuis voor alle kwetsbare ouderen, alle andere risicogroepen en de zorgverleners.
En ter compensatie voor alle (minder intelligente) mensen die wel onnodig naar buiten gaan...

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 10:50

Cayenne schreef:
Idd ik blijf voor iedereen thuis. Niet voor iemand specifiek want dat vind ik een aparte gedachte.

Zo bedoelde ik het ook zeker niet! Ik hoopte “slachtoffers” van het coronavirus een gezicht te geven zodat mensen beseffen dat iedereen er door getroffen is, op verschillende manieren. En dat er door thuis te blijven meer leed voorkomen kan worden.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:51

Ik blijf voor iedereen thuis niet speciaal voor een bepaald iemand. Ml en ik zijn beide thuis en dochter doet thuisleren. Ik rijd 1 keer per week om boodschappen en indien nodig naar apotheek of dokter. (Ik ben zwanger en ml heeft een tussenwervelschijf stuk in zijn rug) verder zijn we thuis. Vandaag wel na de boodschappen waarvan een deel al drive in kan dus vanuit de auto ben ik door de drive through van mcdonalds gereden als verrassing voor dochter.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:57

Ann schreef:
En ter compensatie voor alle (minder intelligente) mensen die wel onnodig naar buiten gaan...

_/-\o_

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:11

Ik blijf thuis voor mijn man en in mindere mate voor mezelf. Allebei diabetes en overgewicht, hij als bijkomend probleem ook nog OPS (organisch psycho syndroom) waarbij het zenuwstelsel is aangetast, met name rondom de longen. Hij heeft heel snel longontstekingen, de laatste nog in januari.

Op onze Spaanse berg voel ik me redelijk veilig, de boodschappen worden allemaal thuis bezorgd tot op heden. We zijn al bijna drie weken de deur niet uit geweest en er is niemand in huis geweest. Onze jongste dochter woont hier tijdelijk en ook zij houdt zich er perfect aan. Niet zo moeilijk trouwens, je mag hier sowieso bijna niks.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:20

Ik blijf ook thuis. Niet alleen omdat ik zelf in de risico groep zit maar gewoon omdat het verstandig is voor iedereen.
Ik heb het wel makkelijk. Heb hier mijn werk op onze boerderij met 7 paarden. Privé dus er komt ook niemand op het erf. Ik kan buiten zijn en bewegen.
Ik heb het te doen met de mensen die op een flat of anders wonen met geen buiten nu het eindelijk mooi weer is. Ik hoop echt voor iedereen dat deze ellendige tijd snel voorbij is.