Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik hoor helaas van veel mensen dat ze in zelf quarantaine gaan om een familielid te beschermen door een ziekte of zwakte. Heel knap, veel succes daar!xSetjeslover schreef:Voor wie blijf jij thuis??
Af en toe zie ik toch nog mensen op social media voorbij komen die niet thuis blijven, maar gezellig samen naar de mac gaan (uit verschillende huishoudens) of een spelletje gaan spelen. Ik heb niet het gevoel dat ik deze mensen kan overtuigen toch thuis te blijven, maar misschien helpt het als we uit leggen waarom wij wél thuis blijven. Misschien dat de bewuste mensen dit topic nooit openen, maar dan hebben wij ons hart gelucht, en wellicht kunnen wij 1 iemand ervan weerhouden nog iets met anderen te doen dat niet noodzakelijk is.
----
Ik blijf thuis voor mijn moeder die net haar chemo's heeft gehad om de borstkanker te behandelen. Ze wacht nu vol spanning of haar borst verwijdering operatie door kan gaan volgende week vrijdag. Als haar operatie uitgesteld wordt is er een kans dat de kanker terug komt. Hoe minder mensen in het ziekenhuis worden opgenomen, hoe sneller en uitgebreid de operatie uitgevoerd kan worden. Ze verwachten namelijk dat ze nu alleen het hoofdzakelijke kunnen doen, dus het verwijderen van 1 borst, ipv gelijk allebei, ivm de drukte van artsen en de beperkte operatiekamers. Ik blijf thuis voor mijn moeder.
heel veel sterkte!!
Ik had mij mijn verlof en kraamtijd heel anders voorgesteld.
Hopelijk zien ze een mogelijkheid om haar helemaal goed te helpen zodat ze dat zo snel mogelijk achter de rug heeft.
NatasjavE schreef:Ik blijf voor iedereen thuis. We doen dit voor elkaar. Om het zorgsysteem niet te overbelasten. Voor de zwakkere in de samenleving.
Cayenne schreef:Idd ik blijf voor iedereen thuis. Niet voor iemand specifiek want dat vind ik een aparte gedachte.