Enquete over Tesla.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Enquete over Tesla.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 15:36

Beste bokkers,

Voor school moet ik een enquête maken en deze ook laten invullen door mensen.
Nu lijkt het mij verstandig om dat nu niet te doen. Want, er is toch niemand in de stad of buiten dus toen dacht ik laat ik het maar via het internet doen.

als er fouten in de enquête staan of dingen die aangepast moeten worden dan hoor ik het heel graag.

Link:
https://www.survio.com/survey/d/U4B3O8H9W1V9D6X5B

alvast bedankt!

Edit als er een vraag is waar je niets hoeft in te vullen graag een - neerzetten of n.v.t.

Bowo

Re: Enquete over Tesla.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:46

Kijk nog even met een kritische blik naar je enquête, missende hoofdletters, spelfouten etc. is nogal slordig ;)

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 15:47

Bowo schreef:
Kijk nog even met een kritische blik naar je enquête, missende hoofdletters, spelfouten etc. is nogal slordig ;)

sorry, ben helaas niet zo goed in Nederlands haha. zal er nog is naar kijken dankje.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:55

Ik zou inderdaad nog eens goed naar je spelling en opbouw van vragen kijken. Bijvoorbeeld deze vraag:

"Als u een Tesla wilt gaan kopen gaat u dan eerst op uw mobiele apparaat naar informatie zoeken of gaat u naar een showroom om u te laten inlichten over alle plus en min punten?*"

En dan kan je als antwoord beide kiezen. Maar het gaat er toch om wat je als eerste doet? Lijkt me niet dat je hier bedoelt dat mensen op hun telefoon in de showroom naar informatie gaan zoeken.

Verder is het ook een beetje gek dat alle vragen verplicht zijn, zelfs als je antwoord nee is. Ik snap dat je dan n.v.t kan invullen, maar waarschijnlijk heeft survio ook de optie om het antwoorden van vragen optioneel te maken. En eigenlijk zou de enquête al afgesloten kunnen worden als het antwoord op vraag 3 nee is, want alle antwoorden daarna zijn dan n.v.t.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:18

Halverwege gestopt, irriteer me mateloos aan de zinsopbouw en spelfouten. Zorg eerst dat hij goed leesbaar is, zonder spelfouten en de enquête duidelijke inhoud bevat. En ook al ben je slecht in Nederlands, moet je echt wel weten hoe je foutloos Nederlands schrijft en hoe je dit overbrengt op de lezer (zeker als je 37 bent := )

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:27

Ben bij een van de eerste vragen afgehaakt. De mogelijkheid om aan te geven dat je er al 1 hebt is er niet. De rest van de vragen lijkt door te gaan op ‘zou je’. Nee, want we hebben er al een ;-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:34

Autumnn schreef:
Halverwege gestopt, irriteer me mateloos aan de zinsopbouw en spelfouten. Zorg eerst dat hij goed leesbaar is, zonder spelfouten en de enquête duidelijke inhoud bevat. En ook al ben je slecht in Nederlands, moet je echt wel weten hoe je foutloos Nederlands schrijft en hoe je dit overbrengt op de lezer (zeker als je 37 bent := )

Erger me ;)

Voor TS:
Zo, ja > Zo ja,
Ergens gebruik je is ipv zijn (vraag over showrooms).
Alle antwoorden met hoofdletter beginnen.
En je zinsopbouw is soms wat vreemd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:41

Als je geen tesla wil zou daar de enquête moeten stoppen, maar nee hij blijft maar doorgaan. Ik kreeg er de slappe lach van.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 20:30

oke sorry voor alle spelfouten maar ik zie er zelf niks fouts aan. dat ligt dan meer aan mij denk ik dan al. ik zal is goed gaan kijken naar de zinsopbouw en de hoofdletters.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:19

Wil je niet weten waarom mensen wel of niet een Tesla zou willen rijden?
Of als ze nu niet willen, wat ze misschien van mening zou kunnen doen veranderen? Prijs, model, meer laadpalen in de buurt etc.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:44

CaptainJS schreef:
oke sorry voor alle spelfouten maar ik zie er zelf niks fouts aan. dat ligt dan meer aan mij denk ik dan al. ik zal is goed gaan kijken naar de zinsopbouw en de hoofdletters.

Begin eens met deze post als ik mag zeggen... :)

Is er niet iemand in je omgeving die je kan helpen. Kan wel begrijpen dat je over fouten geen leest als je niet weet als het fout is.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:50

Wat mij vooral opvalt zijn de (afwezige) hoofdletters.
Ook in je tekst onder aan de pagina bij de leeftijd/geslacht vraag.

Vraag anders even iemand om met je mee te kijken terwijl je de enquête aanpast.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:59

Jeetje meid, ik vind het zorgelijk dat je interpunctie, hoofdlettergebruik en zinsbouw zo slecht is als je 37 bent.
Ik ben begonnen, maar heb hem niet afgemaakt.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 12:28

marleen_88 schreef:
Jeetje meid, ik vind het zorgelijk dat je interpunctie, hoofdlettergebruik en zinsbouw zo slecht is als je 37 bent.

Jammer dat je hem niet hebt afgemaakt. En als er nou is iemand is die zegt waar ik de fouten maak en niet zegt wat ik fout heb. Dan zou dat helpen. Alvast bedankt :o

Edit: heb effe het scheldwoord weg gehaald
Laatst bijgewerkt door CaptainJS op 29-03-20 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:34

CaptainJS schreef:
marleen_88 schreef:

Jammer dat je hem niet hebt afgemaakt. En als er nou is iemand is die zegt waar ik de fouten maak en niet zegt wat ik fout heb. Dan zou dat gvd helpen. Alvast bedankt :o

Ben je nou serieus aan het schelden? :oo En in vrijwel elke vraag zit een fout, dus op de vraag waar je fouten maakt is het antwoord overal :+

Maar goed:
Vraag 1: Tesla moet met een hoofdletter.
Vraag 2: Willen is met dubbel l. Het is een vraag, dus gebruik een vraagteken.
Vraag 3: Gebruik een vraagteken.
Vraag 4: Gebruik een vraagteken.
Vraag 6: Komma niet noodzakelijk.

En zo kan ik nog even doorgaan, maar het is niet mijn enquête, dus veel succes.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:42

CaptainJS schreef:
marleen_88 schreef:

Jammer dat je hem niet hebt afgemaakt. En als er nou is iemand is die zegt waar ik de fouten maak en niet zegt wat ik fout heb. Dan zou dat gvd helpen. Alvast bedankt :o

Als je niet was gaan schelden, maar het even netjes had gevraagd, had ik met liefde even door je enquête gegaan en feedback gegeven.

De enquête gaf mij de indruk dat iemand hem snel in elkaar had geflanst, dan krijg je van mij ook snelle antwoorden. Dat is doorgaans niet de bedoeling, dus ik gaf aan dat je er nog even naar moest kijken. Ik wist niet dat je er moeite mee hebt. Waarom dat niet gewoon rustig uitleggen en om hulp vragen in plaats van mensen te gaan uitschelden die goedbedoelde adviezen geven (maar nog niet uitgebreid genoeg)

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:45

Is je enquête wel gecontroleerd en goedgekeurd door je school? Zelfs voor een middelbare school is dit onder de maat.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:46

Chiren schreef:
Is je enquête wel gecontroleerd en goedgekeurd door je school? Zelfs voor een middelbare school is dit onder de maat.

Volgens haar profiel is TS 37 en ik meen me van een ander topic te herinneren dat ze marketing en communicatie studeert :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:49

Respondenten werven, en op hetzelfde platform (bokt) vloeken omdat men je niet helpt... Dat raad ik je voor een volgende keer af ;) Geen profesionele indruk ;)

Wat is het doel van de enquête? Wat wil je weten van de respondenten? Hoe ze over Tesla denken? Of ze geïnteresseerd zijn in Tesla? Of ze graag via internet of een dealer informatie willen bij eventuele aanschaf?
Het doel van de enquête is mij niet helder, waardoor het lijkt alsof de enquête is samengesteld uit willekeurige vragen.

Vraag 8 is niet in te vullen voor personen die niet in een Tesla willen rijden. Ik ga niet op internet kijken, en ik ga ook niet naar een dealer. Want... Ik hoef er niet 1 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:53

CaptainJS schreef:
marleen_88 schreef:

Nou, nou. Ik heb de enquête ingevuld. Je zou je vragen kunnen kopiëren en plakken in Word en vervolgens de spellingscontrole aan kunnen zetten. Die ziet niet alle foutjes, maar wel dingen als hoofdlettergebruik.

Hetzelfde als hierboven: ik vond het onhandig dat ik had ingevuld dat ik geen Tesla overweeg, maar vervolgens gevraagd wordt hoe ik dat zou aanpakken. En ik begreep niet wat je met vraag 10 bedoelt over de 'gang van zaken' bij Tesla. Het zou inderdaad helpen als je even een korte inleiding geeft over het doel van je onderzoek en over wie je doelgroep is. Succes!

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 13:01

Sorry voor mijn uitbartster hierboven. Ik zie de fouten niet nu wel dankzij de uitleg van sommigen. Als je de fouten niet ziet dan lees je er overheen. Ik moet een opdracht maken voor school over hoe milieuvriendelijke Tesla. Ik moet ook een plan maken etc.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:03

CaptainJS schreef:
marleen_88 schreef:

Ik vind echt een heel nare reactie. Ik geef toch aan waar je fouten zitten? In interpunctie, hoofdletter gebruik en zinsbouw.
Ik leer mijn leerlingen in groep 5 al hoe het werkt met hoofdletters en punten. Dat is toch geen hogere wiskunde?!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:05

CaptainJS schreef:
Sorry voor mijn uitbartster hierboven. Ik zie de fouten niet nu wel dankzij de uitleg van sommigen. Als je de fouten niet ziet dan lees je er overheen. Ik moet een opdracht maken voor school over hoe milieuvriendelijke Tesla. Ik moet ook een plan maken etc.

Hier mist een werkwoord, maar ik denk dat je een opdracht moet maken over hoe milieuvriendelijk Tesla is? Maar daar gaat deze enquête je toch helemaal niet bij helpen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:07

Destination schreef:
Volgens haar profiel is TS 37 en ik meen me van een ander topic te herinneren dat ze marketing en communicatie studeert :o

In 2017 was ze 14, dus snel oud geworden in 3 jaar tijd.

Ik heb de enquête doorgelezen, deze komt op mij wat kinderlijk over. Veel dubbele vragen of vragen die niet bij voorgaande aansluiten. Ook ik mis het doek van de enquête en vind m vrij oppervlakkig. Mijn advies: verdiep je in het merk (voorgeschiedenis, doelgroep, voor-/nadelen etc), stel de enquête opnieuw op, laat deze nalezen door bijvoorbeeld pa of moe en laat m dan invullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:13

CaptainJS schreef:

Kijk voor milieuvriendelijkheid ook even naar het maken van de accu, en de gevolgen van een autobrand ;)