Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Wellicht hem even een app terug sturen dat jij niet degene bent die over zijn salaris gaat... Thioro schreef:Jouw probleem niet.
Je hebt een ander loon gekregen (of onderhandelt) dan hem.
Is hij daar niet blij mee, dan kan hij z'n onderhandelingsskills met de leiding gaan oefenen.
Jij moet je niet schuldig voelen. Een akkoord is een akkoord.
Begrijp ik goed dat het bedrijf alle lonen 'openbaar' heeft gezet? Dan kunnen ze raden dat er scheve gezichten komen als dat niet de gewoonlijke bedrijfsvoering is en is het ook aan hen om daar duidelijkheid over te geven.
Bernoe schreef:Eeehm, misschien zie ik iets over t hoofd... Maar wat heb jij te maken met t salaris van je collega en het feit dat er iets mis gegaan lijkt te zijn? Raar dat ie jou appt.
Zou t lekker naast je neerleggen dit weekend (en daarna). Wellicht hem even een app terug sturen dat jij niet degene bent die over zijn salaris gaat...
Snorlex schreef:Nee, het tonen van begrip is een taak voor jullie leidinggevende/werkgever, nadat de betreffende collega daar zijn gevoel heeft geuit.
Ik zou terugsturen dat je begrijpt dat hij vragen heeft over zijn brief, maar dat jij hem geen antwoorden kunt geven, dat hij contact op moet nemen met jullie leidinggevende/werkgever en wens hem een fijn weekend.
Lara_Silver schreef:Hoe zijn alle collega's dan achter jouw salaris gekomen? Dat gaat toch nienand aan? Dat is toch iets wat strikt privé blijft binnen een bedrijf? En jou topic is ook het bewijs waarom. Ik zou jouw collega ook heel duidelijk zeggen te stoppen met jou lastig te vallen met iets wat jij niet beslist. Als hij het niet eens is met zijn salaris moet hij dit met de HR/ directie bespreken en niet vingertje wijzen naar een collega die beter verdient. Gewoon lekker van je af zetten en van je weekend gaan genieten hoor.
Shadow0 schreef:Niet jouw zaak. Dat is iets tussen werkgever en hem, niet van jou. (En, hoe groot is de kans dat hij zich ingezet had voor jouw loon als de situatie omgekeerd was?)
Ik zou zeggen: niet teveel aandacht aan geven meer, weekend nemen, gooi je telefoon in de hoek (of hem in elk geval even op mute) en volgende week vooral zakelijk houden.
(Een optie is om iedere keer te zeggen 'begrijp ik, heb je het al met x besproken?' - gewoon iedere keer weer en zo saaaiiii mogelijk zijn. Een andere optie die niet fijn is maar soms verrassend goed werkt is om ergens tussen geinend en bot te zeggen dat 'ie dan ook maar onmisbaar had moeten zijn. Dat kan uiteraard ook verkeerd uitpakken, maar soms werkt het echt goed, dus ik noem het toch.)
Janine1990 schreef:En toen kwam het 'jij hebt makkelijk praten'... Toen begon ik me pas schuldig te voelen eigenlijk.
Aangegeven dat ik dat geen vriendelijke en collegiale uitspraak vond en dat ik niet het antwoord op zijn vragen had, dat hij daarvoor naar de leidinggevende moest gaan of HR. En dat ik er geen energie aan wilde besteden in mijn weekend.
Vervolgens krijg ik terug dat ik ook niet vriendelijk en collegiaal was en dat ik meer begrip moest tonen voor hoe hij die brief had ontvangen.
Toen heb ik aangegeven dat we het er woensdag wel even over hebben, dat hij zich niet druk moet maken en dat het vermoedelijk gewoon een fout is (als iedereen een schaal erbij heeft gekregen en hij een schaal erbij en 3 jaren eraf, dan lijkt me dat een fout ten opzichte van wat ons is beloofd), hij niet moet gaan zoeken bij mij naar antwoorden die er nog niet zijn en die ik zeker niet heb en dat ik dat zinloze energieverspilling vind waar ik geen deel van uit wil maken. Dat ik van zijn probleem (ik heb het maar niet tussen aanhalingstekens gezet, maar wel gedacht) niet het mijne wilde maken.
Toen pas gaf hij aan dat hij wel met onze leidinggevende ging praten.