Doe jij al mee met Berenjacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Doe jij al mee met Berenjacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 18:03

Citaat:
Een initiatief om kinderen te vermaken is vanuit Australië en België overgewaaid naar Nederland. Mensen zetten massaal knuffels voor het raam zodat kinderen tijdens hun wandeling op ‘berenjacht’ kunnen.

Het initiatief is bedacht om kinderen af te leiden in deze coronacrisis.

Het is de bedoeling dat mensen een knuffelbeer voor het raam zetten zodat kinderen tijdens hun wandeling op zoek kunnen naar de beren”, vertelt Nina, oprichter van de Facebookpagina ‘Wij gaan op berenjacht’.

Haar zus die in Australië woont, vertelde haar over de succesvolle berenjacht. ”In de eerste instantie dacht ik dat het hier niet zou werken vanwege de angst om naar buiten te gaan. Maar toen ik eenmaal de pagina had opgericht kwamen er veel reacties op.”

Op de pagina wordt benadrukt dat iedereen de regels van het RIVM in acht moet nemen. ”Als wij naar buiten gaan dan houden we ook rekening met de 1,5 meter afstand. Het niet de bedoeling dat we met zijn allen de straat op gaan.”

Dat het een succes is in Nederland blijkt uit de foto’s van knuffels voor het raam die massaal op social media worden gedeeld. Via een document op Google Maps kunnen deelnemers zelfs aangeven waar er een knuffelbeer voor het raam staat.

Op de kaart is te zien dat door heel Nederland inmiddels duizenden knuffelbeertjes voor het raam zijn gezet.

Link Google Maps kun je in dit artikel vinden:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... nederland/

<3 Leuk dit! Doen jullie mee?
Ik heb het gelijk even in de buurt app gezet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:07

Leuk, weer iets waardoor mensen met z'n allen naar buiten gaan dit weekend...

Ik ben er echt voor dat kinderen naar buiten moeten kunnen, maar iets zegt me dat er door zulke (goed bedoelde) initiatieven geen rekening wordt gehouden met de aangegeven maatregelen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 18:09

Als je je aan de regels van het RIVM houdt lijkt het niet zo erg te zijn en is het juist goed om even een frisse neus te halen. Hoe leuk is het dan dat je beren tegen komt onderweg. :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:16

Als iedereen zich aan de regels gaat houden, zou het inderdaad minder kwaad kunnen. Maar je geeft zelf al aan het in jouw buurt app te hebben gezet. dan is het een kleine stap naar dat er dan mensen gezamenlijk op berenjacht gaan met een te korte afstand onderling.

Maar goed, het initiatief op zich is wel mooi bedacht voor mensen met kinderen die er even uit willen.

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:18

Het punt wat Ann maakt klopt wel.. weer met veel mensen 'onnodig' naar buiten! Iedereen heeft wel een 'reden' om naar buiten te blijven gaan. Zo gaan we het zeker niet bestrijden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:20

Ja het is leuk. Maar meer een idee voor de 'normale' wereld weer zometeen.
Nu lekker binnen blijven of lekker in de tuin

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:21

Oproepjes op Facebook, Whatsapp, via de lokale postduif, lekker en masse naar buiten om beren te spotten *\o/*!

Ik vind het initiatief heel leuk, maar mensen kunnen gewoon niet omgaan met regels zo blijkt iedere keer weer. Nou ja, heeft handhaving een field day qua boetes. 400 euro per persoon, kaching!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:21

Als die mensen gewoon met hun gezin gaan wandelen is er geen probleem toch?
Ik heb nergens hordes mensen buiten zien lopen om beren te spotten eerlijk gezegd.
En ja, ik heb vanmiddag de gehele vensterbank vol met knuffels gezet :D

_San87_

Re: Doe jij al mee met Berenjacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:23

Nog is een goede toevoeging denk ik.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:24

Blijf nou gewoon binnen... Verstop paaseieren in huis ofzo.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:27

Ik heb ook een (ijs)beer in het raam, hij staat niet op de kaart. Ik hoop gewoon dat hij kinderen wat opvrolijkt in deze voor hun onbegrijpelijke en onvoorspelbare tijd.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:27

Wat is er gebeurd met 'Blijf zoveel mogelijk binnen'...?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:29

Het is geen roep om massaal naar buiten te gaan. Het is om kinderen een leuker doel te geven wanneer ze buiten een luchtje scheppen met hun ouders.
Waar ze normaal gewoon rondlopen voor de frisse lucht en de benen te strekken, hebben ze nu kans om beren te zien op vensterbanken. Het is niet meer en niet minder.

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:30

Afbeelding
Heb ik gedeeld op Facebook :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:31

De minister-president roept op: blijf echt thuis!

Rutte richting ‘cruciaal’ weekend: blijf écht thuis

Mark Rutte heeft opnieuw met klem opgeroepen om dit weekeinde zoveel mogelijk ‘thuis te blijven’.

Hij zei dat tijdens zijn wekelijkse persconferentie.

27 mrt. 2020 Laatste update: 17:01

Bron: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/r ... ~af1b68fd/

Het is allemaal lief en goedbedoeld. Maar zo onverstandig.
Laatst bijgewerkt door Boras op 27-03-20 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:33

Saskia9 schreef:
Het is geen roep om massaal naar buiten te gaan. Het is om kinderen een leuker doel te geven wanneer ze buiten een luchtje scheppen met hun ouders.
Waar ze normaal gewoon rondlopen voor de frisse lucht en de benen te strekken, hebben ze nu kans om beren te zien op vensterbanken. Het is niet meer en niet minder.

Zo naïef kun je toch niet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:33

Drukte op straat...nou zelfs als de hele straat tegelijk op berenjacht zou gaan (en dat zou wel héél gek zijn) is er nog ruimte zat om allemaal afstand van elkaar te houden.
Mensen mensen, adem in, adem uit. Kinderen tot 12 jaar mogen gewoon buitenspelen en is het juist super leuke uitdaging voor ze! Ik vind het een mooi initiatief :j Er is weinig anders te doen dan een rondje wandelen om een frisse neus te halen, dan mag zo'n rondje toch wel een beetje leuk zijn voor de kinderen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-20 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 18:34

Saskia9 schreef:

Dankjewel. :)

Het is inderdaad geen oproep om massaal naar buiten te gaan en ik denk dat veel ouders dat voor een paar beren niet zullen doen. Maar het is leuk om onderweg tegen te komen als je toch een frisse neus wilt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:36

Allemaal beren voor de ramen zetten en volgende week hard klappen voor de zorg en you never walk alone meezingen -O-

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:41

Ik doe mee vanuit België en hier is het echt al MASSAAL aangeslagen!!! Overal beertjes!!!
Er is een kaart via google maps en er zijn (te printen) lijsten voor de kids met opdrachten. Bvb 4 beren op een rij = liedje zingen.

Ik woon in een groen gebied met véél wandelaars en dit is echt gewoon een verrijking voor de kids die nu thuis zitten. Ook menig volwassen telt gretig mee Er wandelt hier in de velden nu gedurende de daguren iets meer volk rond dan normaal, gezien het goede weer en omdat hier vanwege de lockdown veel mensen thuis werken. Maar other than that is het verder eigenlijk bizar rustig op de weg en ....

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:47

In ons dorp lijkt alles rond de beertjes te draaien, we hebben zelfs een bestand waar al de adressen op staan zodat de ouders een leuke route kunnen uitstippelen :')

Hier wordt er geen misbruik van gemaakt, mensen gaan gewoon af en toe met de kindjes wandelen en dan is beertjes zoeken natuurlijk wel leuk.
Ik heb mezelf er al op betrapt dat ik het stiekem ook wel heel leuk vind als ik het vaste rondje met mijn hondje doe :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:48

Ik zie serieus het probleem niet. Dit loopt geen storm verder hoor?
Het is echt gewoon voor de kinderen, die dan iets leuks zien.
Zie echt het nut niet van beren achter een raam dat dat hordes mensen naar buiten trekt en als een avondvierdaagse rond gaat lopen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:51

Het initiatief is leuk. Alleen het moment is zo verdomde slecht gekozen :x

Hier in mijn hele rustige straat is het nog nooit zo druk geweest met wandelaars als sinds dat berengedoe.
Kinderen zien een familie voor hen lopen en koersen er naartoe om te kijken welke beer zij gezien hebben aan het volgende huis.
Ze lopen ook gewoon de grasperken op voor de huizen tot aan het raam en gaan daar met z'n allen de beertjes bekijken.

Ik moet er geen tekening bij maken hoeveel de afstand dan nog bedraagt :\

De eerste die ik ooit nog You never walk alone hoor zingen de volgende weken... _-:(

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:59

Het is hier populair, veel mensen doen mee en Ik zie regelmatig ouders met kinderen die ik niet ken. Wij doen er absoluut niet aan mee en ik erger mij er aan want het is onnodig druk hier in de straat.
Onze straat heeft ongeveer 50 huizen. Ik heb nu al 2 keer een artsenauto bij verschillende huizen zien staan en een arts die zich volledig, zichtbaar vanuit onze woning, in een beschermende outfit op straat staat om te kleden. Het is hier geen speeltuin op straat, Ik ben voor een fikse boete voor berenjacht deelnemers en de aanstichters.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 27-03-20 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 19:00

Wat jammer, Pandora. Dat lijkt me niet de bedoeling inderdaad...