Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AmyJamess schreef:Ziekmelden lijkt me dan de enige optie.
Zeg gewoon dat je je niet lekker voelt en last van een verkoudheid hebt en met de corona die er nu is liever niet gaat werken.
En als je dat niet kan dan is het heel oliebol maar zul je gewoon naar werk moeten blijven gaan.
En om een hogerehand op je bedrijf af te sturen zonder dat je baas dat weet, denk ik niet dat ze dat echt zullen waarderen.
belle_boef schreef:AmyJamess schreef:Ziekmelden lijkt me dan de enige optie.
Zeg gewoon dat je je niet lekker voelt en last van een verkoudheid hebt en met de corona die er nu is liever niet gaat werken.
En als je dat niet kan dan is het heel oliebol maar zul je gewoon naar werk moeten blijven gaan.
En om een hogerehand op je bedrijf af te sturen zonder dat je baas dat weet, denk ik niet dat ze dat echt zullen waarderen.
Als je niet ziek bent vind ik dit echt een nogo.
Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen anders komen we als land nog verder in de put. Als het veilig door kan gaan dan moet dat ook.
T’s kijk naar welke aanpassingen er gedaan kunnen worden en wat jij voor jezelf aan maatregelen kan nemen.
Cayenne schreef:AmyJamess schreef:Ziekmelden lijkt me dan de enige optie.
Jeetje, dat mensen zo makkelijk over ziekmelden denken!
Dan mag je er van mij als werknemer zo uitgestuurd worden.
.friendly schreef:Vakantieuren mogen ze zo ver ik weet niet zomaar aan zitten zonder toestemming. Wel aan tvt of bovenwettelijke uren.
Ibbel schreef:friendly schreef:Vakantieuren mogen ze zo ver ik weet niet zomaar aan zitten zonder toestemming. Wel aan tvt of bovenwettelijke uren.
Werkgevers mogen niet eisen dat je vakantiedagen opoffert omdat er maar 30 uur werk voor je is ipv 40. Maar dit is een ander geval, als je zelf niet wilt werken (of durft te werken), kun je alleen maar vakantie opnemen.
_San87_ schreef:Goh, ik wou dat ik kon werken, ik voel me zo nutteloos.
Juist jouw beroep klinkt als een taak die momenteel juist belangrijk is. Ik begrijp je angst, je zou bij je werkgever aan kunnen kaarten wat er bij jou speelt en hoe de richtlijnen van het RIVM gewaarborgd zijn.