Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
justdiesel schreef:Dat lijkt mij ook, ik vind dit wel bijzondere omstandigheden en behoud liever mijn baan dan moeilijk doen over een toeslag.
Maar omdat mijn collega stug vol blijft houden dat ze er recht op heeft wil ik wel eens weten hoe het nou zit.
DeMolenhoek schreef:In normale omstandigheden heb je er recht op. Maar nu... Geen idee eigenlijk. Ik weet dat hier in België de regels al voor meerdere bedrijven zijn aangepast zodat ze het hoofd boven water kunnen houden. Dit kan dus ook gerust het geval zijn.
Brainless schreef:DeMolenhoek schreef:In normale omstandigheden heb je er recht op. Maar nu... Geen idee eigenlijk. Ik weet dat hier in België de regels al voor meerdere bedrijven zijn aangepast zodat ze het hoofd boven water kunnen houden. Dit kan dus ook gerust het geval zijn.
Je hebt zeker niet altijd recht op ploegentoeslag in Nederland.
Mijn bedrijf werkt altijd in 2 ploegen (de ochtend- en middagploeg) maar geen recht op toeslag omdat wijzelf als werknemers niet wisselen qua tijden.
Ploegentoeslag krijg je als je zelf ook volgens een (vast) rooster wisselt tussen tijden.
Vaak bij bedrijven die 24/7 doorwerken.
justdiesel schreef:Dat lijkt mij ook, ik vind dit wel bijzondere omstandigheden en behoud liever mijn baan dan moeilijk doen over een toeslag.
Maar omdat mijn collega stug vol blijft houden dat ze er recht op heeft wil ik wel eens weten hoe het nou zit.

Anoniem schreef:Jouw collega spant jou op deze manier voor haar karretje, dat heeft ze handig aangepakt.
Vroegahh als mijn collega's zich ergens druk om maakten wisten ze dat als ze mij op een bepaalde manier vroegen ik als haantje de voorste het wel ging uitzoeken. Dat heeft mij meerdere malen gedonder opgeleverd, terwijl de collega's slechts hun antwoord kregen of de zaken geregeld.
Tegenwoordig zeg ik: oh dat moet je even aan je leidinggevende vragen, laat maar weten als je het antwoord hebt want ik ben ook benieuwd.