Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Daarna lakken met een goede lak. Ik gebruik zelf ook veel Histor of Flexa. Gloa schreef:Wat hierboven ook al wordt gezegd. Matte lak is veeeeeel gevoeliger voor vuil. Wil je persee mat dan zou ik sowieso gaan voor een therpetine gedragen verf ipv water gedragen. Die worden toch wat harder.
_Penotti schreef:Gloa schreef:Wat hierboven ook al wordt gezegd. Matte lak is veeeeeel gevoeliger voor vuil. Wil je persee mat dan zou ik sowieso gaan voor een therpetine gedragen verf ipv water gedragen. Die worden toch wat harder.
Heel goed om te weten. Begrijp ik ook ineens waarom ik zo veel de deuren moet poetsen.
Volgende keer dus glans.
. Er is ook nog satijn/zijde glans of half glans. _Penotti schreef:Nog mooier op te weten, want dat glimmende vind ik dus niet mooi.
Maar wat is dan het verschil tussen zijde glans en half glans?
Sorry ts, hopelijk vind jij deze vraag ook nuttig.
Gloa schreef:Wat hierboven ook al wordt gezegd. Matte lak is veeeeeel gevoeliger voor vuil. Wil je persee mat dan zou ik sowieso gaan voor een therpetine gedragen verf ipv water gedragen. Die worden toch wat harder.
Melia schreef:Gloa schreef:Wat hierboven ook al wordt gezegd. Matte lak is veeeeeel gevoeliger voor vuil. Wil je persee mat dan zou ik sowieso gaan voor een therpetine gedragen verf ipv water gedragen. Die worden toch wat harder.
Terpentine vergeeld sneller is ons verteld, dus wij hebben verf op waterbasis.
Wij zijn gegaan voor Sikkens verf. Kost wat, maar dat schildert ook veel fijner en hopelijk jarenlang plezier van.
. Maar ik vind dat nadeel niet opwegen tegen de voordelen. Het is nou ook niet zo dat het knetter geel wordt. Maar als je een keer een plekje moet bijwerken dan zie je wel kleurverschil in het zonlicht. _Penotti schreef:Maar ik vind binnen op waterbasis wel fijner betreft geur.
En tegenwoordig toch ook beter te verkrijgen, toch?