Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Zonder iets af te willen doen aan de ernst van de situatie zie ik toch voordelen aan alle maatregelen.
Voor mij zijn dit o.a. voordelen:
*eindelijk een opgeruimd huis (alle tijd voor)
*niet in de supermarkt twijfelen over wat te gaan eten. Het is pakken wat je pakken kan..
* beduidend minder vliegtuigen over mijn huis, lekker rustig
*tijd om boeken te lezen
* Geen reclame van Wist, met erg bijzondere artikelen, op Facebook
Zien jullie ook voordelen?
magda_90 schreef:Leo schreef:Ik vind het vreemd om in voordelen te gaan denken. Die zie ik namelijk niet.
Dat heet omdenken en het beste van de situatie maken.
magda_90 schreef:Het is ook de realiteit dat veel mensen nu zichzelf thuis moeten zien te vermaken. Nergens anders om, maar ook wij komen daardoor toe aan de klusjes die zijn blijven liggen. Natuurlijk heeft het een wrange nasmaak en ben je gespannen... maar het is wel de realiteit. Leuk is anders...
Schoentje schreef:Inderdaad omdenken en het beste van de vervelende situatie maken.
Van in een hoekje gaan zitten janken en depressief worden wordt de situatie ook niet beter.
Brainless schreef:Schoentje schreef:Inderdaad omdenken en het beste van de vervelende situatie maken.
Van in een hoekje gaan zitten janken en depressief worden wordt de situatie ook niet beter.
Dan heeft jouw familie blijkbaar nog niets met corona te maken...
Mijn zoon zit voorlopig bij andere mensen in huis (een uur rijden verderop) en moet wachten totdat de griepverschijnselen daar verdwenen zijn voordat hij naar huis kan.
Testen wordt niet meer gedaan en pas bij ernstige gezondheidsproblemen mag je de huisarts inschakelen.
Stel het is wel corona en mijn zoon wordt ook ziek en moet worden opgenomen (hij is gevoelig op zijn longen) dan mogen wij hem niet meer zien totdat hij beter is (of erger).
Oh ja: depressief doen en janken heeft geen zin...
Ik moet omdenken: ik heb nu "gelukkig" minder was om te doen.