FlyBe failliet, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

FlyBe failliet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 10:51

In januari heb ik twee vliegtickets geboekt en betaald via FlyBe om eind maart met mijn vriend naar Londen te gaan. Nu ontdek ik alleen net dat ze failliet zijn -O- Echt balen. Hotel is geboekt, tickets voor de Londen Eye al gekocht, oystercards zijn binnen. Maar we hebben geen vliegtuig meer.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik mijn geld kwijt ben, maar misschien is er nog een mogelijkheid omdat ik via Paypal/creditcard heb betaald. Heeft iemand hier ervaring mee?

En heeft iemand misschien nog goede ideeën om om 27 maart in Londen te komen en 30 maart weer terug? We zouden vliegen vanaf Eelde, omdat dat slechts een kwartier van huis is. In de ochtend van de 27e heb ik nog een verplichting waar ik niet onderuit kan, dus vertrek kan vanaf ca. drie uur in de middag.

Avalanche

Re: FlyBe failliet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:01

Trein. De Eurostar gaat vanaf Rotterdam.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:10

Heen gaat wel lukken, maar terug niet. Dan komen we te laat aan in Amsterdam om nog met de trein naar huis te kunnen. Potverdikkie zo’n zin in

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:14

Avalanche81 schreef:
Trein. De Eurostar gaat vanaf Rotterdam.

Op zich een optie, maar voordat we in Rotterdam zijn, zijn we ook drie uren verder. Denk dat we de boel maar cancelen, ons verlies nemen en een andere keer gaan of iets anders zoeken voor dat weekend.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:15

Dan pak ik je een hotel in Amsterdam en ga je smorgens terug?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:20

Jester_ schreef:
Dan pak ik je een hotel in Amsterdam en ga je smorgens terug?

Wordt de volgende morgen om half negen weer op het werk verwacht. En het wordt een best dure aangelegenheid met extra hotel erbij. Hopelijk zie ik nog iets van de betaalde tickets terug via Paypal of de creditcard.

Zie dat de trein terug eventueel nog wel zou kunnen. Zijn we alleen wel erg laat weer thuis. Of toch de auto pakken en daar parkeren, is misschien goedkoper dan twee treinretouren. Ik ga eens puzzelen en vergelijken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:28

Als je parkeren vroeg van te voren boekt is het niet zo duur. Trein is ook erg duur.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:36

Je kunt het bij PayPal proberen want uiteindelijk is het product wat je gekocht hebt niet geleverd...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:38

Noisy schreef:
Je kunt het bij PayPal proberen want uiteindelijk is het product wat je gekocht hebt niet geleverd...

Zat ik ook aan te denken idd. Kan het altijd proberen.

Zit nu op de site van easyJet, kan in principe boeken maar wordt wat angstig van hun bagageregels. We reizen alleen met handbagage, maar als dat vol is moet ie alsnog in het ruim tegen betaling van 50 pond per koffertje. Tenminste, zo lees ik het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:47

Noisy schreef:

Zo werkt dat niet helemáál bij faillissementen. :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:51

Voor 46 euro vlieg je met Ryan air vanaf Eindhoven. Op de 27e om 15.05 heen en op de 30e land je om 20.40 weer in Eindhoven. Auto mee en daar parkeren en dan lig je voor middernacht wel in bed gok ik. Voor 6 euro meer land je in de middag al.

Vanaf Schiphol kan ook, easyJet bijvoorbeeld. Voor 66 euro om 17.50 vertrekken op de 27e en om 18.50 landen op de 30e.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 07-03-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:52

Mkango schreef:
Noisy schreef:

Zo werkt dat niet helemáál bij faillissementen. :+

Hoe werkt het dan wel?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:55

miccamaaike schreef:
Voor 46 euro vlieg je met Ryan air vanaf Eindhoven. Op de 27e om 15.05 heen en op de 30e land je om 20.40 weer in Eindhoven. Auto mee en daar parkeren en dan lig je voor middernacht wel in bed gok ik. Voor 6 euro meer land je in de middag al.

Op zich gunstige tijden, maar drie uur in Eindhoven zijn gaan we niet halen helaas. Het is ruim 200 km en we mogen dan al niet meer zo hard overdag. Scheelt op die afstand een half uur denk ik. Amsterdam heeft wat dat aangaat een makkelijkere verbinding. Alleen parkeren zal daar duurder zijn gok ik

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:58

Moska schreef:
Noisy schreef:

Zit nu op de site van easyJet, kan in principe boeken maar wordt wat angstig van hun bagageregels. We reizen alleen met handbagage, maar als dat vol is moet ie alsnog in het ruim tegen betaling van 50 pond per koffertje. Tenminste, zo lees ik het

Je betaalt de toeslag alleen als je bagage groter is dan toegestaan.
Als je handbagage meeneemt wat binnen het toegestane formaat valt en er blijkt geen plek te zijn in de cabine, dan mag de koffer kosteloos mee in het ruim.

Nog een tip als dat het geval is: Sleutels en andere belangrijke zaken eruit halen! Ik ben mijn handbagage zo al eens kwijtgeraakt. Ik vertrok met handbagage en een koffer en kwam met alleen mijn telefoon, sleutels en portemonnee thuis.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:01

Daarvoor boek je bij vliegtickets een ticketgarantie. Kost meestal rond de 20 euroen beschermt je tegen dit soort dingen. Maar de meeste mensen vinden het teveel geld dus doen ze dat niet. Ik denk inderdaad dat je gewoon je verlies moet nemen en op zoek moet naar andere opties.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 12:06

chantalboes schreef:
Daarvoor boek je bij vliegtickets een ticketgarantie. Kost meestal rond de 20 euroen beschermt je tegen dit soort dingen. Maar de meeste mensen vinden het teveel geld dus doen ze dat niet. Ik denk inderdaad dat je gewoon je verlies moet nemen en op zoek moet naar andere opties.

Kan me niet herinneren dat ik die optie gezien heb. Heb ook rechtstreeks bij FlyBe geboekt, dus een extra verzekering had vast niet geholpen.

Wel een goede tip trouwens hierboven om sleutels eruit te halen. Je weet maar nooit...

En fijn om te horen dat er dan geen extra kosten aan de handbagage zitten.

Heb nu de optie om vanaf Amsterdam te vliegen. Kost jammer genoeg in totaal ruim 8 uren extra reistijd en moet nog even kijken hoe we vanaf Luton naar Londen komen. Gelukkig had ik de treintickets vanaf Southend nog niet gekocht

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:12

Er gaat om 21.55 ook nog een vlucht vanaf Eindhoven.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:14

Fijn dat je een optie hebt. Zou sowieso iets proberen, anders ben je al die andere kosten kwijt, ook zonde.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:15

Moska schreef:
Noisy schreef:

Op tijd bij de gate staan en als het vol zit mag je het gratis in het ruim zetten.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:17

Luton-Londen heeft gewoon een goede treinverbinding ( wel druk in de spits)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:19

Even gezocht voor je..dusss
Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:20

Heb je al contact opgenomen met Flybe? Heel soms neemt een andere maatschappij wat vluchten over.

Als je met creditcard betaald heb, heb je kans dat je geld terug krijgt, met paypall weet ik dat niet.

Balen dat je nu extra geld kwijtbent en dat je vanaf het noorden van het land komt. Want dat kost je ook extra tijd.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 12:21

Noisy schreef:
Even gezocht voor je..dusss
[ [url=m/fnMA4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh top, dat is goed nieuws!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:23

Ik verplaats dit topic van Nieuws en Maatschappij [NM] naar Leven Zonder Paarden [LZP] daar past dit beter