Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als het ons na de info avond nog bevalt, willen we ons aanmelden als langdurig pleeggezin voor een kindje tussen de 0 en 2,5 jaar. Alle reacties zijn welkom, positief en negatief. Zodat we goed een keuze kunnen maken en weten waar we aan beginnen. Al denk ik zelf dat we er wel geschikt voor zijn.
theadora99 schreef:Ik zou het afraden eigenlijk![]()
Wij hebben veel gedoe gehad, Jeugdzorginstantie had de voogdij en zorgde oa niet voor therapie voor de pleegkinderen, gedrag wat ze vertoonden was echt heel schadelijk en echt, op de kinderen zelf na was alles eromheen qua regelen en zorgverleners waardeloos. Wel een andere regio, maar uit veel andere regio’s horen we exact dezelfde verhalen.
Aanvulling na het bericht van Germie: die genoemde rechterlijke uitspraken werden bij ons (en meer bekende situaties) genegeerd of niet uitgevoerd door instanties. Als je meer info wil mag je altijd een pb sturen, wil liever niet alles openbaar op bokt hebben.

Rivendell schreef:Is adoptie niet beter dan? Ik weet dat dat heel lang kan duren, maar qua instanties etc misschien makkelijker?