Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Denk erom dat het [product] in de originele zak en doos zit bij retourneren! En vergeet niet duidelijk aan te geven van wie het pakket is, doe dit bijvoorbeeld door een kopie van de factuur bij te voegen. Stuur een e-mail naar [naam bedrijf] met daarin de Track&Trace van de verzending. Wij informeren de betreffende partij dan door middel van uw e-mail. Moet het product geruild worden voor een ander product, dan kunt u dit ook in de e-mail doorgeven.
Citaat:Bent u, om wat voor reden dan ook, niet tevreden met uw aankoop. Dan kunt u de gehele bestelling annuleren en de bestelling retour sturen naar ons. Hiervoor heeft u 14 dagen de tijd, niet alleen heeft u 14 dagen, deze dagen beginnen ook pas te tellen als u de bestelling ontvangen heeft! Als u binnen 14 dagen heeft aangegeven dat het pakket retour komt, dan heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het pakket daadwerkelijk retour te sturen. De kosten voor het retourneren zijn 6,95 euro. Sommige producten komen uit het buitenland en moeten ook geretourneerd worden naar het buitenland. Dit staat ook duidelijk en specifiek vermeld op de productpagina's van de producten waar dit van toepassing is.
[bedrijf] vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Denk erom dat we het pakket niet retour kunnen accepteren als:
Het artikel is gedragen, passen mag natuurlijk wel.
Het artikel is beschadigd, neem in ieder geval even contact met ons op.
Als het niet fatsoenlijk in de originele verpakking zit. We moeten er een andere klant weer blij mee kunnen maken.
Denk erom dat het retour sturen naar ons voor eigen kosten is. We kunnen het pakket niet voor u ophalen, en u kunt het pakket ook niet versturen naar een antwoordnummer.
_San87_ schreef:Je bent zelf vergeten je gegevens erbij te zetten. Hoe moeten ze dan weten dat het pakket van jou komt?
Ik weet niet zeker of het track and trace nummer ook gekoppeld wordt aan de gegevens van de verzender, maar als dat niet zo is, kunnen ze daaruit ook geen informatie halen.
cissy schreef:Zeker als je het bij een groot bedrijf hebt gekocht zal het niet meevallen voor ze om eea te koppelen. Enig idee hoeveel pakjes er bijv bij kledingbedrijven retour komen?
Citaat:Wij informeren de betreffende partij dan door middel van uw e-mail.
Citaat:Sommige producten komen uit het buitenland en moeten ook geretourneerd worden naar het buitenland. Dit staat ook duidelijk en specifiek vermeld op de productpagina's van de producten waar dit van toepassing is.
Aroha schreef:_San87_ schreef:Je bent zelf vergeten je gegevens erbij te zetten. Hoe moeten ze dan weten dat het pakket van jou komt?
Ik weet niet zeker of het track and trace nummer ook gekoppeld wordt aan de gegevens van de verzender, maar als dat niet zo is, kunnen ze daaruit ook geen informatie halen.
Staat dat niet op het retourlabel op het pakketje? Althans, als ik iets terugstuur moet ik vaak een retourlabel erop plakken of aanvragen, daar staan dan mijn adresgegevens op bij de afzender. Zo zouden ze dan toch moeten weten dat het van TS komt, en dat dan in combinatie met haar mailtje?
Welke webshop is het? Soms staan telefoonnummers goed verstopt.
Citaat:Om aan alle fabeltjes een einde te maken: het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.
Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren.
kiki1976 schreef:Als jij de track and trace code gemaild had dan kunnen ze gewoon de code invoeren bij de zoekfunctie in hun mail, dan komt die automatisch naar boven. Dus er is gerust een oplossing om het te achter halen.
Daarnaast zegt het recht van retour:Citaat:Om aan alle fabeltjes een einde te maken: het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.
Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren.
. _San87_ schreef:Die harde eis van oorspronkelijke verpakking is het probleem dan ook niet, wel niet vergeten mee te sturen van de retourbon.
Neem nog eens contact met ze op, TS. Geen antwoord geven is gewoon onfatsoenlijk.
LaCiega schreef:Wat fijn alle reacties!! Hartstikke bedankt![]()
Het gaat inderdaad om dropshipping, helaas... Ik was hier zelf niet mee bekend totdat ik vanochtend het andere topic heb gelezen.
Ik ben vanochtend al druk bezig met achterhalen van een telefoonnummer. Het bedrijf (bedrijf A) waar ik besteld heb is een bedrijf welke voor andere zaken verstuurt. Bij retourzending, zendt je het retour naar het originele bedrijf (bedrijf B) en niet naar bedrijf A. Bedrijf A had mijn mail dus door moeten sturen naar het bedrijf waar het pakje vandaan komt zodat die weten dat er iets retour is gezonden, maar dit is niet gebeurt (denk ik, ik weet het natuurlijk niet omdat ik geen reactie heb gekregen).
Ik heb contact gehad met bedrijf B, maar die weet van niks en hebben me het telefoonnummer van bedrijf A gegeven, althans dat dachten ze. Dit blijkt het nummer van een ander bedrijf, bedrijf C, welke in dezelfde branche werkt maar dus een concurrent is en niks met bedrijf B te maken heeft. Bedrijf C heeft me uitgelegd dat Bedrijf B dus een dropshipping bedrijf is.
Dus... nog geen stap verder, maar weet nu dus wel waar ik mee te maken heb en dat het bedrijf niet goed aangeschreven staat bij concurrenten.
Ik weet niet meer wat er op de retourbon stond. Zou dat wel kunnen checken, heb het originele verzendbewijs met track en track nog. Ik vind het inderdaad ook niet netjes dat ze helemaal niet terug gemaild hebben, maar weet nu dus ook waarom.
@ Brainless: er staat inderdaad wel een adres op en een KvK nummer. Het adres is van een woonhuis, op het adres staan ook 2 andere webshops ingeschreven kon ik zien bij het natrekken van het KvK nummer.
Baal echt ontzettend dat ik hier in gestonken ben....
kiki1976 schreef:Mooi balen dit!
Hebben ze facebook? Daar de klant op de pagina plaatsen?
. Ik heb op de Facebook gekeken maar berichten van andere klanten die vragen of er contact opgenomen kan worden worden ook genegeerd en slechte recensies of verhalen zijn niet te vinden, waarschijnlijk dus verwijderd. Tallie1979 schreef:Ik denk dat je vn de dropshipper geen antwoord meer gaat krijgen.
Maak een melding bij de ACM, dan wordt de dropshipper aangepakt. ACM zijn ontzettend druk bezig met dit soort bedrijfjes aan te pakken.
bedankt voor de tip!! Ik heb nu een actieplan. rien10 schreef:Nou nou, ingestonken.... je hebt iets retour gezonden niet op de juiste manier. Daar is weinig instinken aan lijkt mij.
Pipodipo schreef:Regel het anders met de vervoerder, die kunnen het pakketje weer naar jou terug sturen.
Eleeke schreef:rien10 schreef:Nou nou, ingestonken.... je hebt iets retour gezonden niet op de juiste manier. Daar is weinig instinken aan lijkt mij.
Het is een drop shipper, dan ben je er zeker wel ingestoken.
Ts melding maken en voor je wat besteld altijd goed controleren ( kvk bv).
Dat bedoelde ik inderdaad met instinken. De Consuwijzer is ervan op de hoogte gesteld. Het bedrijf heeft dus een KvK nummer, maar ik heb nu dus geleerd dat dat niks zegt. Goed voor een volgende keer. bigone schreef:Ondanks dropshipper, je moet in principe de zaken met het bedrijf afkaarten waarbij je het hebt gekocht. Het is al vreemd dat je het niet naar dat bedrijf moest retourneren, verantwoordelijkheid ontlopen noem ik dat.
Anders gaat het nog lang duren ben ik bang. 
Tallie1979 schreef:Het is toch te idioot voor woorden dat je gewoon naar je geld kunt fluiten met die dropshippers he.
Nog een tipje, als je naar de facebookpagina van Ali versus de Rest gaat, heb je kans dat zij je kunnen helpen aan de gegevens van de dropshipper. Waarschijnlijk is hij/zij al bekend bij ze.