Het leed wat de deurbel heet....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Het leed wat de deurbel heet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 21:22

Hoi allemaal!

Sja de deurbel, ik heb er echt een hekel aan als hij gaat en als ik geen zin heb doe ik hem ook niet open. :+

Vandaag was ik aan het douchen toen de deurbel ging en lang, echt serieus wel een minuut. Tja pech gehad ik ben aan het douchen, mensen die mij echt nodig hebben kunnen ook bellen. En daarna ging de deurbel weer en weer en weer en hoorde ik allemaal lachende kinderen. Daarna ging het over op bonken op de deur. Ik dacht echt wat is dit dan voor iets? Maarja ik sta onder de douche en ben niet van plan om onder mijn warme straal weg te gaan. :+ Het blijkt dus dat kinderen na carnaval langs de deuren gaan voor snoep en geld, sowieso is het niks voor mij om met een lachend gezicht de kinderen blij te maken met snoep of geld dus vraag mij af of ik überhaupt had open gedaan als ik niet onder de douche stond.

Paar minuten later ging de deurbel weer, deze keer op een nette manier. Maar goed ik doe dus weer niet open omdat ik 1 oog al had opgemaakt en 1 niet dan ga ik dus sowieso niet naar de deur. Ik denk dat dit was voor een collecte.

Ook voor collectes vind ik het vervelend naar de deur te gaan. 9 van de 10 keer komen ze onder etenstijd of wanneer ik als een tokkie op de bank zit en mij dood schaam om de deur open te doen.

Al met al vind ik het dus heel vervelend als mensen om wat voor redenen ook bij mij aan de deur gaan. Als het aan mij had gelegen hadden we niet eens een deurbel, maar mijn man is wat socialer en vind het niet netjes om geen deurbel te hebben of iets aan de deur te plakken in de zin van dat we niet aan collectes etc doen.

Zijn er meer mensen op bokt die er een hekel aan hebben als er mensen aan de deur komen of ben ik een uitzondering op de regel?

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:25

Deurbel uit zetten, probleem opgelost :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 21:26

Angelkisssss schreef:
Deurbel uit zetten, probleem opgelost :+

Oh ik wist niet eens dat dit gemakkelijk kon, ga straks even kijken!

LadyMadonna

Re: Het leed wat de deurbel heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:28

Plak een sticker

secricible

Ring deurbel. Op de bank checken wie het is en alleen open doen als je dat wil.

Anoniem

Nee hoor, bij mij gaan mijn haren overeind staan als mijn voordeurbel gaat. Meestal zijn het van die verkopers met een kletsverhaal of mensen die mij een geloof willen verkondigen. Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we al. Vrienden komen standaard achterom of melden "we komen langs dus haal je voordeur van het slot".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:29

Hier staat hij ook altijd uit. Ik schrik me steeds de tandjes en soms moet ik overdag een uur op bed liggen en dan zul je net zien dat ie af gaat :+
Wanneer ik iemand of een pakketje verwacht, zet ik hem natuurlijk aan.
Bij ons zit de stekker van de deurbel gewoon in de meterkast. Die trek je er dan dus heel makkelijk uit.

Sicayes

Ik doe eigenlijk nooit open als ik niemand verwacht. Ik woon alleen thuis en vind dat niet zo veilig :+ mijn buren hebben mijn nummer (buurtapp) dus mocht er iets zijn kunnen ze me bereiken.

Er word hier in het complex ook voor gewaarschuwd niet zomaar open te doen als je niemand verwacht.

Ik heb wel eens gedacht aan zo’n ‘geen collecte’ sticker. Ik heb sowieso vrijwel nooit losgeld, vind pinnen bij zoiets ook geen strak plan en geef liever uit eigen beweging geld aan goede doelen die mij aanspreken (wat ik dus ook doe).

Als ik in een eengezinswoning zou wonen zou ik ook investeren in zo’n Ring deurbel.

Duhelo

Ik heb een draadloze deurbel waarvan de ontvanger in het stopcontact zit. Als ik alleen thuis ben haal ik die gewoon uit het stopcontact :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:30

Idd gewoon uitzetten. Hier zet ik m alleen aam als ik een pakketje verwacht.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:30

Sticker plakken inderdaad.

Hier doe ik ook nooit te deur open als ik geen afspraak met iemand heb staan of geen pakketje verwacht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:31

Mijn ouders hebben deze:
Afbeelding

Maar deze kan ook ;)
Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:31

Ik heb een sticker dat ik niet opendoe voor collectes, geloofsovertuigers etc.
Dat helpt prima.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:34

Daarom heb ik de deurbel uit staan. Gewoon de stekker er uit trekken. Bij mij in de straat wonen veel kinderen met als hobby deurtje bellen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 21:34

Bestaat er ook een sticker dat je voor niemand open doet? :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:35

Ohh pfff, idem! Al is het maar omdat de honden dan hysterisch gaan blaffen.
Ik mag de deurbel niet uitzetten van m'n vriend, die denkt dat er altijd iemand belangrijk aan de deur kan staan.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:35

Ik heb ook een hekel aan de deurbel, zeker nu we een pup in huis hebben. Arme ding is eindelijk in slaap gesukkeld, tot die verrekte bel weer gaat (collectanten, sponsorlopen, Jehova’s, pakketdiensten, glazenwassers, buurtkinderen, enz). Helaas ben ik er nog steeds niet achter hoe ik m uit moet zetten >;)

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:36

Ik heb een ring deurbel is met een camera. :) krijg je een melding op je telefoon, als ik geen zin heb doe ik niet open. :+
Je kan ook gewoon praten via je telefoon met diegene voor de deur, superhandig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:46

Bij ons staat ie trouwens ook uit omdat de pakketbezorger blijkbaar denkt dat ons huis een verzamelplek is voor alle pakketjes in de straat.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:54

Onze deurbel doet het al zo'm 10 jaar niet := Bekende mensen weten dat de voordeur los is dus die kunnen gewoon naar binnen en de postbezorger klopt op het raam. Iedereen die de bel moet gebruiken, heeft hier toch niks te zoeken :D

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:00

Sinds wij onze nieuwe voordeur hebben hangt er hier niet eens meer een deurbel op :D
Vind ik zo zonde van onze mooie deur, dus die gaat er denkelijk ook niet meer komen.
Tenzij we een manier vinden om met een ijzeren kabel onze oude koperen trekbel te installeren.

Lekker rustig voor de honden zo...als ik weet dat er een pakket komt dan let ik wel even op, als er iemand klopt slaan ze ook wel aan, niet te missen.
En mensen die op bezoek komen spreken meestal af of bellen even.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:30

Wij hebben een intercom met camerasysteem (met app op telefoon) aan onze poort (en poort is vrijwel altijd gesloten i.v.m. onze honden die los over ons terrein lopen), dus kan altijd zien wie er aan de poort staat te bellen. Als ik geen zin heb reageer ik niet. O:)
Familie en vrienden weten dat ze even een berichtje moeten doen, dan staat de poort ook voor ze open.
Nu wonen wij ook weliswaar aan de rand van het bos en is het voor de meeste collectes etc. te afgelegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:34

LadyMadonna schreef:
Maar deze kan ook ;)
[ [url=m/T3skpB.gif]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben deze en die werkt echt als een tierelier! Ik zie wel eens mensen de tuin in lopen, lezen en weer weglopen. Dat vind ik echt heerlijk :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:48

Ik kan aanraden aan de rand van de bewoonbare wereld te gaan wonen, lekker rustig... :D

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:53

Mijn man heeft een schakelaar tussen de deurbel gezet, dus ik kan hem nu heel makkelijk aan of uit doen. Maar een ring deurbel heb ik vanmiddag ook bij staan te kijken en die zijn ook verrekte handig!