Sja de deurbel, ik heb er echt een hekel aan als hij gaat en als ik geen zin heb doe ik hem ook niet open.

Vandaag was ik aan het douchen toen de deurbel ging en lang, echt serieus wel een minuut. Tja pech gehad ik ben aan het douchen, mensen die mij echt nodig hebben kunnen ook bellen. En daarna ging de deurbel weer en weer en weer en hoorde ik allemaal lachende kinderen. Daarna ging het over op bonken op de deur. Ik dacht echt wat is dit dan voor iets? Maarja ik sta onder de douche en ben niet van plan om onder mijn warme straal weg te gaan.
Het blijkt dus dat kinderen na carnaval langs de deuren gaan voor snoep en geld, sowieso is het niks voor mij om met een lachend gezicht de kinderen blij te maken met snoep of geld dus vraag mij af of ik überhaupt had open gedaan als ik niet onder de douche stond.Paar minuten later ging de deurbel weer, deze keer op een nette manier. Maar goed ik doe dus weer niet open omdat ik 1 oog al had opgemaakt en 1 niet dan ga ik dus sowieso niet naar de deur. Ik denk dat dit was voor een collecte.
Ook voor collectes vind ik het vervelend naar de deur te gaan. 9 van de 10 keer komen ze onder etenstijd of wanneer ik als een tokkie op de bank zit en mij dood schaam om de deur open te doen.
Al met al vind ik het dus heel vervelend als mensen om wat voor redenen ook bij mij aan de deur gaan. Als het aan mij had gelegen hadden we niet eens een deurbel, maar mijn man is wat socialer en vind het niet netjes om geen deurbel te hebben of iets aan de deur te plakken in de zin van dat we niet aan collectes etc doen.
Zijn er meer mensen op bokt die er een hekel aan hebben als er mensen aan de deur komen of ben ik een uitzondering op de regel?

krijg je een melding op je telefoon, als ik geen zin heb doe ik niet open.
Bekende mensen weten dat de voordeur los is dus die kunnen gewoon naar binnen en de postbezorger klopt op het raam. Iedereen die de bel moet gebruiken, heeft hier toch niks te zoeken