Mocht iemand verstand hebben van voorwaarden lezen stuur ik graag een pb vd site
Foaly
Geplaatst: 21-02-20 15:10
Ik zou zeggen, neem eerst nog eens contact op met het bedrijf. Misschien is er wel een reden/kunnen ze je beter uitleggen waarom het leveren zo lang duurt.
De levertijd is de afgesproken tijd waarbinnen het werk moet zijn verricht of de producten moeten zijn geleverd. De levertijd is vast tenzij in de overeenkomst een vermoedelijke levertijd staat. Als geen levertijd is afgesproken, dan geldt bij een consumentenkoop een vaste levertijd van 30 dagen. Als de vermoedelijke levertijd niet wordt gehaald, wordt de ondernemer een extra termijn gegund om alsnog te leveren. De extra termijn is maximaal een maand maar nooit langer dan de oorspronkelijke levertijd. Eventuele prijsverhogingen binnen deze termijn mogen niet worden doorberekend. Als er is afgesproken dat er na de mededeling van de consument besteld wordt door de ondernemer (bestelling op afroep), dan gaat de afgesproken vaste of vermoedelijke levertijd lopen vanaf de afroep datum. Afroep moet gebeuren binnen negen maanden na het sluiten van de overeenkomst, tenzij anders afgesproken. Vindt er geen afroep plaats binnen die termijn, dan zal de ondernemer de afnemer schriftelijk herinneren en hem maximaal drie maanden geven om alsnog af te roepen. Na deze termijn wordt de overeenkomst als geannuleerd beschouwd en is artikel 12 van toepassing.
Blackberry28
Geplaatst: 21-02-20 15:15
Ik zou in ieder geval nog even navraag doen wat de verwachte leverdatum nu is.
Op zich is het vrij normaal dat er een lange levertijd op een bank zit en er er kan natuurlijk altijd iets tegen zitten bij de leverancier/fabrikant. De algemene voorwaarden zullen wel op de website staan van de winkel waar je hem besteld hebt inderdaad en als ze niet duidelijk zijn kun je natuurlijk altijd even informeren wat er mogelijk is wat betreft de koop te laten ontbinden.
Ben d'r net geweest vd week en zeggen ze geen idee hoelang nog we bellen wel als hij er is
Oeska
Geplaatst: 21-02-20 15:21
Zoals al eerder aangegeven: bellen. Dan kun je vragen wat de status is, of ze ondertussen weten (of die dag nog voor je gaan navragen) wat de leverdatum wordt en indien het te laat voor je is, direct overleggen hoe de order te annuleren. Snelste optie.
Ik vind het feit dat ze je al geen bon als bewijs van je betaling hebben gegeven een apart punt.. Mijn moeder heeft trouwens ook veel langer op haar nieuwe meubels en bank moeten wachten ! Die had wel een bon gekregen en bewijs van betaling.
Tja, dat je geen maanden op je bank wilt wachten, had je misschien voor de koop moeten bedenken.
An sich is november bestellen, februari leveren geen rare tijd. Daar ben je ook akkoord mee gegaan en kan je mijns inziens nu niet over gaan klagen.
Dat ze nu geen duidelijkheid verschaffen is wel erg slordig. Elke week bellen, vaak is dat het enigste wat helpt.
Waarom zou je nu de koop ontbinden, voor een volgende bank moet je weer net zo lang wachten waarschijnlijk....
TeSzZz
Geplaatst: 21-02-20 15:40
Ik zou dus juist niet bellen maar mailen, zodat je ook hun reactie op papier hebt staan. Is het een zelfstandige winkel of onderdeel van een groter concern? In dat laatste geval zou je nog kunnen overwegen om het hoofdkantoor te mailen ipv het filiaal. Geef in je mail aan dat het een klacht is (is bij veel bedrijven een andere procedure of verantwoordelijke).
Zelf iets soortgelijks aan de hand met een kast. Twee keer vertraagd en slechte communicatie vanuit het bedrijf. Hij is nog niet geleverd (als het goed is binnen 2 weken nu) maar inmiddels is het wel serieus opgepakt en heb ik ook korting gekregen als compensatie voor het lange wachten.
Blijven bellen, mijn ervaring is dat dat echt wel werkt, want er is uiteindelijk iemand die de moeite neemt om je een duidelijk antwoord te geven..
LadyMadonna
Geplaatst: 21-02-20 15:48
Voorwaarden zijn vrij duidelijk. Levertijd week 5, met Max een maand uitloop, dus zeg uiterlijk week 9
ingvdh
Geplaatst: 21-02-20 15:49
Ik begrijp uit de voorwaarden dat ze maximaal een maand extra de tijd krijgen op de afgesproken levertijd. Tenzij de levertijd kort dan een maand was, maar dat is bij jou niet van toepassing.
Dus als je in de week van 2 maart de bank zou krijgen mag dit maximaal een maand langer duren, dus tot 2 maart.
Ik zou voortaan per email communiceren. Het laatste gesprek zou ik per email bevestigen. En daarin ook vermelden dat je van de koop gaat afzien als men niet voor 2 maart levert, een en ander conform de voorwaarden.
xxCYNNxx
Geplaatst: 21-02-20 15:59
Zo lees ik de voorwaarden ook. Dat ze nu dus die extra maand hebben en dat het dus nu uiterlijk 2 maart moet worden. Niet netjes dat dit niet even fatsoenlijk gecommuniceerd wordt en ook telefonisch dit niet is gezegd.
Ik zou idd ook even mailen en vragen om een verwachte leverdatum...en als die na die extra maand is, dat je dan de koop wil ontbinden en ergens anders een bank koopt. Al 3 maanden te wachten op een bank....het zou maar nood geweest zijn ( omdat bv een hond je bank vernietigd heeft in een boze/dwarse/vernielzuchtige bui)
Het bedrijf waar jij de bank hebt besteld kan gewoon bellen met de leverancier voor een leverdata. In je eerste post geef je aan 2 weken geleden daar te zijn geweest dus ik zou daar of nu weer heen gaan of nu weer bellen en zeggen dat je wilt weten wanneer de bank komt. Ze kunnen je die info echt wel geven hoor maar je moet er zelf in dit geval even achteraan gaan.
BigOne
Geplaatst: 21-02-20 16:11
Lees je in en laat niet zo over je heen lopen. Wil je perse deze bank dan is 2 maart de uiterste leverdatum. Wil je hem niet meer moet je toch wachten tot 2 maart want na die datum blijven ze pas in gebreke. Dus goed inlezen, ook de speciale leveringsvoorwaarden, wat iemand zei, eventueel moet er iets uit china komen. Dan kunnen ze zich misschien beroepen op overmacht. En zorg dat je mailt of de gesprekken opneemt.