Carnaval 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Carnaval 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 22:54

Nog geen topic over maar leek mij leuk!

Zijn er bokkers die gaan carnavallen? En wat voor kleding doen jullie aan? Ikzelf ga als foute boerin :)

Macyy

Re: Carnaval 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:59

Yes! Wij gaan vrijdag t/m zondag naar Brabant :)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:23

Yes hier ook 1! Wij gaan zaterdag op zondag naar Eindhoven! Slapen daar in van der Valk hotel! Ik ga als piraat :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:27

Jaa! Wij beginnen donderdagavond. Ik woon in Den Bosch, dus ik heb een kiel. Wel met allemaal eenhoorns en flamingo's en regenbogen *\%/* op zaterdag ga ik ergens anders heen en ben ik of een eenhoorn of een tijger

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:24

Jazeker! Vrijdag tot en met dinsdag!
Ik vier voornamelijk in Horst (limburg).
Ik heb van alles aan kleding. Ben nu nog bezig om een Afrikaans setje te maken.
Een andere favoriet is mijn dirndl.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 07:17

*\o/* we zijn er klaar voor!
Wij gaan naar Den Bosch, de verlichte optocht in Berghem en Oss!
In een Bossche jas, ridder- of gabberpak :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:55

Zullen we offtopic en racistische reacties achterwege laten en focussen op de carnavalsplannen?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:07

Yess ik ga zondag naar Eindhoven *\o/* Ik ben er alleen zo eentje van boven de rivieren dus jullie zijn vast niet zo blij met mij :P Al gedraag ik me uiteraard wel gewoon

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:28

Ik duik van donderdag tot woensdag weer onder in Den Bosch <3

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:04

Jazeker! Alleen ik vier het boven de rivieren, in Oldenzaal! Daar is het ook echt groot :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:05

Onze pakjes zijn al sinds Augustus klaar. Vind ze zelf afschuwelijk, maar wellicht als het straks helemaal compleet is, is het wel mooi. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:08

KimD schreef:
Onze pakjes zijn al sinds Augustus klaar. Vind ze zelf afschuwelijk, maar wellicht als het straks helemaal compleet is, is het wel mooi. :+

Daar merk je toch niks meer van na de eerste 5 biertjes?
:+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:09

Verkleedfeest, ja een school hier noemt het nu zo omdat de ouderraad er op stond omdat het een openbare school was en ze niks met geloof wilde hebben. -O- dus niks ons land onze traditie maar geeist door een paar westerse ouders op een openbare school on het oosten. 8)7

Kerst en pasen vieren ze wel gewoon. Voor mij gewoon onbegrijpelijk.

Maar ik ga zondag optocht kijken, als die tenminste wel doorgaat. Afgelopen twee weekenden alles afgelast ivm de wind. Anders eventueel maandag al is die optocht met onthoofde wagens ivm scheve bomen. Mocht dat niet lukken heb ik halfvasten nog :D .

Gv gaat als snollebolleke _O- ik ben nog aan het denken wat te doen hangt van het weer af ook. Niet te gek in ieder geval. Moet goed zitten ook letterlijk. :D

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:09

Poek schreef:
Yess ik ga zondag naar Eindhoven *\o/* Ik ben er alleen zo eentje van boven de rivieren dus jullie zijn vast niet zo blij met mij :P Al gedraag ik me uiteraard wel gewoon

Heeee ik ook! Wij gaan zaterdag en zondag. Wij komen van de Veluwe :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:16

8nnemiek schreef:
KimD schreef:

Daar merk je toch niks meer van na de eerste 5 biertjes?
:+

Ik drink niet, jammer joh! _O- hahaha!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:19

Ja ik heb er weer heel veel zin in! Ik ga donderdag al in Tilburg, vrijdag Eindhoven en maandag Tilburg. De zaterdag/zondag en dinsdag vier ik het in m'n dorp.

Ik heb een hippiepakje, panda jurkje, piraat en boef. :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:47

Zondag optocht kijken met mijn kinderen die bij ons door de straat komt, kindjes vangen heul veul snoep. Vanaf maandag ontvluchten we alles en gaan op vakantie naar Drenthe.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:10

Ik woon in een carnavalsdorp, dus wil zondag wel even naar de Grote Reut kijken denk ik :P Vier het zelf niet eigenlijk. Alleen heb zondag ook een concert dus moet ook het dorp nog uit zien te komen :')

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:21

Ik ga dit jaar ook weer, een vriendin van me woont in valkenswaard dus daar ben ik het hele weekend te vinden :D ik de ene dag als piraat en voor de andere dag moet ik nog wat bedenken.. iemand suggesties? wil alleen niet nog een pakje kopen, heb mijn piraten outfit al nieuw gekocht namelijk haha

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:37

Ik ga ook weer carnaval vieren! Wel boven de rivieren, in Neede. Klein dorpje maar carnaval word hier heel groot gevierd! op zondag is hier de optocht en komen er meer dan 30.000 mensen kijken en meedoen! Dat is aardig wat voor een dorpje met nog geen 10.000 inwoners :+

ik ga zelf in mijn Sons of anarchy pakkie, en op zondag ga ik als the joker van Suicide Squad, ik wilde eerst als de laatste versie van de joker gaan maar ik kan heel slecht tegen schmink en de versie van jared letho is wat makkelijker te herkennen zonder al te veel schmink

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:40

Wij zijn al maanden bezig :') waar ik tot iets meer dan 2 jaar geleden toen ik en mijn vriend net een relatie hadden nooit gecharmeerd was van carnaval en ik zelfs hier op bokt de vraag heb gesteld HOE ik toch die carnaval moest overleven met een vriend bij de carnavalsclub (speelt grote trom bij de hofkapel van de club).... Wonen we 2 jaar later samen, zit mijn dochter bij de dansmariekes en verzorg ik een groot deel van de foto's voor de club en ben ik steeds vaker betrokken bij de leiding van de dansmariekes.
Voor ons dus al vanaf voor de kerst wekelijks weekenden met prinsenrecepties, pronkzittingen, repetities en heel veel werk met foto's en mixen van de muziek voor op de wagen met de optocht.

Wij zijn dus van vrijdagavond tot en met dinsdagavond in ons dorpje carnaval aan het vieren. Ik vooral overdag tot in vroege avond, dan lekker met de vrienden van de kapel eten en daarna ga ik met mijn dochter naar huis. Mijn vriend heeft vrijdag, zondag en dinsdagavond in de avond ook nog activiteiten waar hij moet spelen dus die viert 's avonds nog een beetje verder tot de kapel helemaal klaar is.

Wij vieren het dus denk ik een beetje anders dan de carnavalsvierders die niet bij een club zitten :j
Ik vind het nu echt heel erg gezellig, 2 jaar geleden vond ik het nog stom, maar mijn beeld was er gewoon heul anders bij :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:09

Horseloverl schreef:
Poek schreef:

Heeee ik ook! Wij gaan zaterdag en zondag. Wij komen van de Veluwe :)

Oeeh leuk, Eindhoven vond ik vorig jaar erg gezellig! Ik ga waarschijnlijk als matroos (lekker origineel :+ )

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:16

Wennii schreef:
Wij zijn al maanden bezig :') waar ik tot iets meer dan 2 jaar geleden toen ik en mijn vriend net een relatie hadden nooit gecharmeerd was van carnaval en ik zelfs hier op bokt de vraag heb gesteld HOE ik toch die carnaval moest overleven met een vriend bij de carnavalsclub (speelt grote trom bij de hofkapel van de club).... Wonen we 2 jaar later samen, zit mijn dochter bij de dansmariekes en verzorg ik een groot deel van de foto's voor de club en ben ik steeds vaker betrokken bij de leiding van de dansmariekes.
Voor ons dus al vanaf voor de kerst wekelijks weekenden met prinsenrecepties, pronkzittingen, repetities en heel veel werk met foto's en mixen van de muziek voor op de wagen met de optocht.

Wij zijn dus van vrijdagavond tot en met dinsdagavond in ons dorpje carnaval aan het vieren. Ik vooral overdag tot in vroege avond, dan lekker met de vrienden van de kapel eten en daarna ga ik met mijn dochter naar huis. Mijn vriend heeft vrijdag, zondag en dinsdagavond in de avond ook nog activiteiten waar hij moet spelen dus die viert 's avonds nog een beetje verder tot de kapel helemaal klaar is.

Wij vieren het dus denk ik een beetje anders dan de carnavalsvierders die niet bij een club zitten :j
Ik vind het nu echt heel erg gezellig, 2 jaar geleden vond ik het nog stom, maar mijn beeld was er gewoon heul anders bij :)

Ha wat leuk. Dat herinner ik me nog dat topic.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:19

Natuuurlijk! Van donderdagavond tot en met dinsdag is het weer feest. *\o/*

Ik vier het in midden Limburg.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:14

Ik weet nog steeds niet of ik het vier...
Overweeg om Xaterdag naar Breda te gaan en daar stiekem mn beste vriendinnetje te verrassen dat ik toch kom carnavallen :)