ik zit met een klein dilemma, zal het proberen kort samen te vatten.
ivm omstandigheden heb ik ontslag genomen van mijn fulltime baan begin dit jaar.
Per september wil ik graag weer starten met een nieuwe studie, echter tot die tijd heb ik wel vaste lasten die betaald moeten worden, en ben ik dus op zoek gegaan naar een flexibel bijbaantje.
Ik ben aangenomen bij een restaurant, echter was het sollicitatie gesprek wat bijzonder, zo werd er bijvoorbeeld niet gesproken over het contract en loon, toen ik dit zelf aankaarten werd er aangegeven dat het loon 9 euro per uur is, ik gaf al aan dat dit volgens mij onder het minimumloon is, ben 22 jaar (en voor mij dus ook wel flink achteruit op wat ik betaald kreeg bij mijn vorige werkgever) maar er werd aangegeven dat het minimumloon zelfs nog lager ligt en er werd allemaal wat lacherig over gedaan dat ik dit überhaupt wou bespreken, gezien het een bedrijf is ben ik er even van uit gegaan dat hun het wel beter wisten en ik heb echt inkomen nodig om rond te komen, dus heb toegezegd te komen werken, nu heb ik er gewerkt, maar voel me er toch niet helemaal prettig bij, enerzijds wil ik hier graag blijven werken omdat ik echt inkomen nodig heb en het hele proces van opnieuw solliciteren etc veel tijd en energie kost, heb nu iets dicht bij huis en het is heel flexibel. Tegelijkertijd heb ik toch even opgezocht of het allemaal wel klopt betreft loon etc. maar naar mijn inziens word ik nu inderdaad flink onder betaald, zowel onder het minimumloon, als geen vakantiegeld en geen reiskosten. Volgens mij mag dit wettelijk gezien niet eens..
Ik wil dit eigenlijk graag bespreken en op de mail zetten (zwart op wit en is makkelijker aangezien in het sollicitatiegesprek dingen bespreken ook heel lastig was), omdat dit niet helemaal eerlijk voelt en ik eigenlijk toch wel minimaal wil hebben waar ik recht op heb, tegelijkertijd ben ik bang mijn eigen glazen in te gooien en ben ik straks dat baantje kwijt, en geen inkomen geeft ook veel stress. Ik ben overigens ook nog geen ervaren kracht, dus meer loon eisen voelt daardoor ook wat lastiger.
tevens is de eigenaar best wel pittig en voert flink de boventoon, ik ben best wel introvert en daarmee een beetje bang de wind van voren te krijgen, vind het al best wel lastig om dit aan te kaarten namelijk.
Eet zelf ook graag in dit restaurant, dat wil ik graag zo houden

Wat is jullie mening hier over? Wat zouden jullie doen?